amandakollb skrev 2020-05-05 16:11:43 följande:
jag hoppas också de, hoppas de är nåt jäkla fel på min termometer haha! så sjukt konstigt bara, läkaren sa ju tillochmed att det är chans på tvillingar då det var två stora mogna ägg så känns så sjukt att det inte ska vara nåt av de äggen som släppt.. jaja får vänta o se!
just nu tänker jag att jag håller mig till bim, eller någon dag innan kanske! brukar alltid få spottings typ en vecka innan bim så de lär ju dyka upp om några dagar och om de kommer så kommer jag tänka att det är kört denna gång.
vet du om man generellt plussar senare om man har längre lutealfas? jag har 14-15 dagar vilket jag tycker verkar långt jämfört med många här på familjeliv
Men precis, två stycken dessutom! Jag tror mer på att du ägglossat än att du inte har gjort det. Okej, i see! Låter klokt.
Det tror jag inte ska spela någon roll faktiskt, allt handlar om hur lång tid det tar från ÄL tills att ägget vandrat ner till livmodern och fäst in (tar vanligtvis 6-10 dagar), därefter börjar man producera Hcg, vilket brukar synas på ett test ca 1-2 dagar efter infästningen. Jag har tillexempel en lutealfas på 16-18 dagar, vilket jag tycker är väldigt länge. Men plussar tidigt ändå. Men jag har hellre några dagar längre än för kort lutealfas, vissa har ju ca 9 dagar, vilket kan riskera att man stöter ut ett befruktat ägg som inte hunnit ner och fästa in ännu. Så jag försöker tänka att de är lite positivt ända :'D