Letrozol, PCO
hur går det för dig? <3 har du testat något idag? hur gick det med blödningarna, har de avstannat eller fortsatt?
hur går det för dig? <3 har du testat något idag? hur gick det med blödningarna, har de avstannat eller fortsatt?
Usch :( Måste va supertufft. Hoppas du iaf får lite svar snart.
Åh jag har haft så ont i magen idag så ringde till min klinik tidigare och har fått ett ultraljud imorgonbitti, så orolig just nu :(
Blir paus för mig med letrozol nu och ett tag framöver, får inte ta mer för läkaren då kroppen blivit helt galen och tror ja är gravid och till o med börjat läcka från ena bröstet :( med efter 2 år med letrozol nästan varje månad ( med avbrott de gånger ja varitt gravid) så e det väl läge för en paus... det är ju de sista man vill höra när man kämpar o kämpar...
Efter några månaders frånvaro här ifrån så blev det idag dags att köra ett försök till med letrozol, vet inte vilken gång det blir men ja nästintill varje månad i ca 2 års tid har jag tagit letrozol (varav en gång med ovitrelle) med 6 graviditeter som alla slutat i ma, sista graviditeten blev i juli sen har jag avstått från alla behandlingar då kroppen började bli riktigt påverkad och blev då ?förbjuden? att fortsätta utan blev tvungen att avvakta ett par månader. Men nu är det dags, känns som försök 1000 typ men jag ger mig inte!
Ska också tilläggas att jag FÅR göra ivf MEN då bmi är ett litet problem så kämpar jag med de nu och fram tills det är som de ska så fortsätter vi med letrozol sålänge.
Har varit inne och läst lite då och då här och vill gratulera alla graviditeter som blivit! :)
Välkommen tillbaka! Hur mår du?
Fick du något svar på varför du fått upprepade missfall? :( Minns att du skulle lämna några nya prover.
Hur kommer det sig att du inte kört ovitrelle varje månad? iofs har du ju uppenbarligen inte svårt att bli gravid så det kanske är därför(?) Hur ser er behandlingsplan ut ang ev graviditet? kommer du få trombyl? om inte fråga om det! Min läkare rekommenderade det vid graviditet för att minska risken för missfall.
Verkligen, Välkommen tillbaka! hoppas verkligen du slipper dessa förjäkliga mf nu! <3
Okej okej, ja men du verkar ju inte behöva det :)
Trombyl är blodförtunnande, det ska motverka eventuella små blodproppar i livmodern som kan leda till missfall. Trots att jag "bara" har haft ett missfall så ska jag få det ifall jag blir gravid. Hennes ord: Hellre en gång för mycket än en gång för lite.
Du kan ju fråga om det ifall det blir aktuellt :)
Kan även rekommendera Metformin för viktnedgång/Pcos. Trots att jag inte är överviktig har jag gått ner ca 4 kg av dem.
Välkommen tillbaka! Nu hoppas vi att pausen gjort gott och att din kropp är redo och mottaglig!
Har din klinik också BMI-gräns på 30? Det har min. Jag ligger på BMI 27 just nu. Har väl enligt BMI 6 kg övervikt. Hur mycket övervikt har du? Jag har, precis som Russin112, fått Metformin som jag tycker ha hjälpt mig att äta bättre och stävja mitt sötsug. Har inte gått ner så mycket, kanske ett par kilo, men har hållt vikten och inte gått upp. LCHF har annars hjälpt mig väldigt mycket. Det ska vara väldigt bra för oss med PCOs. Kan det vara aktuellt för dig?
Då var man tillbaka här igen efter en tids frånvaro.. och tro det eller ej, men nu har det blivit ett plus på stickan! Bra start på året :) bara hoppas de e 7de gången (eller vad det nu är) gillt nu? :)
Åh stort grattis <3 hur mår du?