Letrozol, PCO
Grattis till era graviditeter, Zamazo1 och Anonym (komigennu)! Det känns så hoppfullt att läsa om era lyckade försök.
Jag har följt tråden sen vårt inställda försök i mars. Vi hade redan påbörjat vår resa och gjort första försöket med enkeldos Letrozol. Inför försök två hade jag haft en förkylning och vår klinik ville då för säkerhets skull vänta en månad innan vi startade en ny behandling. Då kändes det jättejobbigt och jag var så rädd för att behandlingarna inte skulle kunna fortsätta på grund av Corona. Att man bara skulle hamna i något sorts vakuum. Men som tur är rullar det på, någotsånär som vanligt!
Idag ska jag ta sista tabletten Primolut-Nor och väntar sen mens under veckan. Förra gången fick jag mens på tredje dagen efter sista tabletten och hoppas att det går lika smidigt denna gång. Ska enligt planen ta dubbeldos Letrozol cd 3-7.
Russin112, det verkar som vi är på samma ställe i "cykeln". Vet inte om Primolut-Nor och Provera funkar likadant. När har du fått mens efter Provera tidigare? Läste också att du nu ska prova trippeldos när mensen kommer. Har du provat både enkel och dubbel tidigare? Hur många cykler? Ingen reaktion? Läste också att ni ställt er i kö till IVF, var det ett eget beslut eller blev ni rekommenderade till det?
Ser att många (i alla fall på Familjeliv) får ägglossningsspruta. Hur vanligt är det egentligen? Ni som är aktiva i tråden, när har det varit aktuellt för er att få det? Behöver man testa några cykler utan först?
amandakollb, det är läskigt att läsa att ägglossningssprutan kanske inte funkat. Du skrev att vissa inte släpper ägg trots sprutan, hur vanligt kan det vara? Man tänker ju att sprutan ska få ägg att släppa och att man inte borde behöva oroa sig över om de ska släppa eller ej. Beklagar att du behövt vara orolig under tiden efter sprutan. Hoppas att det är som du skrev senast, att ägget släppte senare. Har du fått en temphöjning än?
Jag är nu på CD 3 och börjar med trippla dos idag. Provera går fortare för mig att få igång mens kommer vid tablett 9 oftast (redan innan liten är slut) medans primolut-nor tar 5 dagar efter avslutad kur för mig.
Jag har testat både enkel och dubbel men inte reagerat något als bortsätt från en tjockare Livmoderslemhinna, men inga äggblåsor har reagerar.
Hoppas de ska gå vägen nu!