Russin112 skrev 2020-04-06 10:54:44 följande:
Hörde någonstans att äl-test är inte tillförlitliga på kvinnor med pco ...
Känns faktiskt mest som en onödig stress och utgift att hålla på att testa. Vi har försökt i ca ett år, eller ja försökt och försökt... jag har kanske haft mens 3 gånger under årets gång, (slutade med p-piller i maj 2019). Jag visste sedan tidigare att när jag vill ha barn kommer jag behöva att få hjälp och därför tog fertilitetskliniken emot mig tidigare än ett år som gränsen egentligen ligget på. Jag ville få hjälp innan den hopplösa känslan och panik-stressen av barnlöshet kommer, för egentligen så har jag inte "bråttom".... :)
Hur länge har ni försökt? hur ser er resa ut? <3
Mm hört de jag med.. tror tillochmed det står i instruktionerna på ÄL-test att man inte ska använda dessa om man har PCO.
Ja vi har också hållt på sedan i somras, så typ ett år,, men om man räknar med att jag endast har haft mens typ 3 gånger så har det inte blivit så många försök. och väldigt lätt att missa ÄL också när den är så sällan :/ om jag kollar på NC så ser jag iaf att vi har lyckats pricka in att ha sex vid ÄL två gånger men det har inte gått då. Jag har varit gravid en gång förut och gjort abort men det var 7 år sedan och nu är jag 30 så kan ju va åldern som spelar in också. därför tyckte läkaren att jag inte behövde en äggledarspolning då jag varit gravid en gång förut.
Har för oss också gått mindre än ett år och det var ok med kliniken när jag berättande om vår situation så de var väldigt skönt att vi fick tid till utredning! Läkaren sa att jag hade PCO med många ägg, AMH på 8,8 så hon tyckte det såg bra ut iaf.
Har du fått en äggledarspolning? Hur gammal är du? skönt att ni också fick hjälp tidigt <3