Tvååring som vaknar kl 3
Hej!
Nu börjar det tära för mycket på mig och jag behöver råd. Min 2.5åring har alltid sovit superbra och vaknat vid 7, det har varit en bra rutin för oss. Men nu vaknar han vid 3-4 på natten, och SKA UPP! Jag orkar liksom inte. Spelar ingen roll om man är tråkig och ligger kvar i sängen, för han antingen skriker eller låter; högt. Han drar i mitt täcke (hans säng står bredvid min) och skrattar.
Det spelar ingen roll om han är vaken hela dagarna eller sover middag, han kan ibland sova längre om han är uppe till typ 22, men det går ju inte. Han lägger sig mellan 19-20.
Jag känner verkligen att jag behöver råd med det här eftersom jag börjar bli arg på morgonen nu. Det är bara mig han vill väcka också för om sambon försöker gå upp med honom så skriker han bara tills jag går upp. Han älskar ju sambon på dagarna men mitt i natten ska han prompt gå upp med mig. Han blir bara värre. Jag får ju aldrig sova ordentligt och jag är ju dessutom gravid, jobbar och studerar. Sambon jobbar också så det finns inte mycket utrymme för avlastning på dagarna heller.
Finns det något att göra, eller är det bara att ge upp och gå upp med honom mitt i natten?