• inatho

7500 till hyra snabbt??

Jag behöver hjälp, akut! Jag är back två hyror och måste ut idag om jag inte betalar, jag har lyckats få ihop en hyra men det saknas fortfarande 7500. Har provat det klassiska som att fråga i diverse facebook grupper, vänner och bekanta, sälja saker osv, har till och med samlat pant

Jag har kraschat psykiskt och med det kraschade även min ekonomi, jag får inte ta sms lån då jag inte har en inkomst och tyvärr en räkning på ynka 1000 hos kf..

Vart kan jag vända mig? Har ca 4 timmar på mig att försöka fixa fram dom där 7500 annars är jag så gott som hemlös

Socialtjänsten går fortfarande igenom mitt ärende, banken har nekat mig lån, jag har ingen inkomst och ingen är villig att låna mig pengarna trots att jag erbjudit dom kopia av legitimation osv bara för att bevisa att jag inte lurar någon, inga grupper på fb tillåter insamling, kyrkan hjälper inte heller

• Svar på tråden 7500 till hyra snabbt??
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 08:26:43 följande:

Pantbanken

Kollade upp det men allt jag någonsin ägt av värde har jag redan sålt
  • inatho
    Namnlös2015 skrev 2020-02-24 08:48:43 följande:

Har du pratat med din hyresvärd?

Ja det är min hyresvärd som kickar mig om jag inte betalar idag
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 08:51:50 följande:

Smycken, dator, mobil, hemelektronik?

Har ingenting av det kvar, telefonen är gammal och sprucken
  • inatho
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-02-24 08:55:15 följande:

OK, men hur hade du tänkt lösa det här framöver då? Det är ju inte bara nu du behöver betala hyran.

Jag hade tänkt betala det jag är skyldig nu sen har jag fått tag på ett rum hos en bekant från och med första mars
  • inatho
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-02-24 09:04:15 följande:

Då har du sagt upp lägenheten hoppas jag för det brukar vara 3 månaders uppsägning på sånt.

Ja det har jag gjort, vi kom överens om att skippa hyrorna under uppsägningstiden pga min situation men jag är fortfarande back två hyror vilket dom kräver idag
  • inatho
    Anonym (...) skrev 2020-02-24 10:04:02 följande:

Du får helt enkelt låta bli att betala. Har du fått skriftligt på att du är utslängd? Du bör kunna stanna tills på söndag. Det tar väl ett tag att få ut dig? Är det så att de byter lås idag så får du åka till någon förälder eller kompis och sova där en vecka. Annars finns ju härbärgen.

Jag har allting skriftligt.

Har möjligen löst det, om någon kan gå med på att låna mig pengar i två dagar, har nämligen 6000 på paypal men dom kommer in på kontot den 26e.

Känner ingen alls här och har knappt någon kontakt med familjen, så sitter i en sjukt svår situation just nu men jag får väl kanske ta den smällen helt enkelt
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 10:47:46 följande:

Har du säkerhet?

Vad menar du?
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 11:06:00 följande:

Något av värde som den som lånar pengar kan ha tills du betalar tillbaka.

Ja min legitimation kan jag utan problem ge till den som lånar mig pengar, tänker att det är en säkerhet? Vet inte annars vad jag har av värde
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 11:27:21 följande:

Nej, ditt leg är inte säkerhet. Det kan inte omsättas till pengar om du inte betalar tillbaka.

Vad annat du har av värde vet inte jag.

Men sannolikheten att någon ska låna ut så pass mycket pengar som 7500 kr till en helt okänd person är låg. En kopia på ett leg är inte mycket värt, behöver inte vara du,

Har dock inget annat av värde, inte ens telefonen är värd mer än 200
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 11:38:36 följande:

Oavsett så är det väl kört nu. Fyra timmar sen kl åtta.

Har pratat med dom och jag har fått till ikväll men sen ska jag ut
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 11:43:15 följande:

Ta det lugnt nu. Att verkställa en vräkning tar månader. De kommer inte hinna vräka dig innan du ändå ska flytta ut.

Speciellt inte om du obstruerar processen lite.

Jag har försökt i månader att förklara min situation för dom så detta var inte helt oväntat, hade inte förväntat mig att dom skulle ha pengarna idag dock
  • inatho
    Anonym (Blå) skrev 2020-02-24 12:09:59 följande:

Fy, vilken hemsk situation du befinner dig i. Du får ingen hjälp av kyrkan, skriver du, men har du provat med Frälsningsarmén?

Dom hjälper inte heller
  • inatho
    Anonym (...) skrev 2020-02-24 12:16:40 följande:

Hur kommer det sig att du inte förväntat dig det? Du har ju fått allt skriftligt och där måste datum och villkor ha stått. Kom det som en överraskning att de följer sina dokument, eller har de inte gett en deadline dörren i morse?

Vi har diskuterat fram och tillbaka i flera dagar, nu kan jag inte skjuta på det mer
  • inatho
    Anonym (Jag) skrev 2020-02-24 14:13:32 följande:

Sälj dig själv?(ironiskt). Eller utför någon typ av tjänst.. typ barnvakt, hundpromenad. Ger väl inte alla pengar du behöver men lite.

Tro mig jag har försökt
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 14:28:13 följande:

Vad är paniken egentligen? Du kommer inte bli vräkt innan du flyttar frivilligt

Jo för dom sitter med nycklar hem till mig och är redo att byta lås om jag inte betalar idag
Svar på tråden 7500 till hyra snabbt??