• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 08:41:42 följande:
    Kollade upp det men allt jag någonsin ägt av värde har jag redan sålt
    Smycken, dator, mobil, hemelektronik?

• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 10:40:31 följande:
    Jag har allting skriftligt.

Har möjligen löst det, om någon kan gå med på att låna mig pengar i två dagar, har nämligen 6000 på paypal men dom kommer in på kontot den 26e.

Känner ingen alls här och har knappt någon kontakt med familjen, så sitter i en sjukt svår situation just nu men jag får väl kanske ta den smällen helt enkelt
    Har du säkerhet?
  • Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 10:53:28 följande:
    Vad menar du?
    Något av värde som den som lånar pengar kan ha tills du betalar tillbaka.
  • Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 11:24:00 följande:
    Ja min legitimation kan jag utan problem ge till den som lånar mig pengar, tänker att det är en säkerhet? Vet inte annars vad jag har av värde
    Nej, ditt leg är inte säkerhet. Det kan inte omsättas till pengar om du inte betalar tillbaka.

Vad annat du har av värde vet inte jag.

Men sannolikheten att någon ska låna ut så pass mycket pengar som 7500 kr till en helt okänd person är låg. En kopia på ett leg är inte mycket värt, behöver inte vara du,

• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 11:32:14 följande:
    Har dock inget annat av värde, inte ens telefonen är värd mer än 200
    Oavsett så är det väl kört nu. Fyra timmar sen kl åtta.

• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 11:40:12 följande:
    Har pratat med dom och jag har fått till ikväll men sen ska jag ut
    Ta det lugnt nu. Att verkställa en vräkning tar månader. De kommer inte hinna vräka dig innan du ändå ska flytta ut.

Speciellt inte om du obstruerar processen lite.

• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 11:44:36 följande:
    Jag har försökt i månader att förklara min situation för dom så detta var inte helt oväntat, hade inte förväntat mig att dom skulle ha pengarna idag dock
    Bara vägra flytta. De kan inte själva tvinga ut dig.

• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 13:54:59 följande:
    Vi har diskuterat fram och tillbaka i flera dagar, nu kan jag inte skjuta på det mer
    Du har sagt upp dig,  om du nu inte betaqlr hyran kommer det ta månader att få dig vräkt. Du kan alltså lugnt avvakta till du ska flytta.

Probelmet som du kommer få är att om du inte betalar går det till kfm med avgifter, ränta, anmärkning mm.

• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 14:23:38 följande:
    Tro mig jag har försökt
    Vad är paniken egentligen? Du kommer inte bli vräkt innan du flyttar frivilligt

• Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 14:50:36 följande:
    Jo för dom sitter med nycklar hem till mig och är redo att byta lås om jag inte betalar idag
    Då kontaktar du polisen. Du har rätt att ha tillträde till din bostad. Endast polis, efter beslut av kfm och domstol, kan tvinga dig bort från din bostad och förvägra dig tillträde.

Beslutsprocessen tar flera månade om du obstruerar lite lagom. Då hinner du flytta.

Svar på tråden 7500 till hyra snabbt??