Inlägg från: Anonym (Finns med dig som medmänniska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)

Är MIN man otrogen?

Hej igen! Tänkte precis skriva samma som Molly och Anonym skrev här ovanför. Min första tanke när jag läste det du skrev nyligen var "Fuck alla och gör som du själv tycker är bäst för dig", berätta för dina närmaste, de som stöttar dig är dina riktiga vänner. Och du, vilket beslut du än tar nu går ju att ändra på senare, tiden kommer visa om DET finns eller inte.

Jo jag glömde skriva.... Tänk dig vilket stöd du skulle ha av dina närmaste. 47 sidor med inlägg och 470 inlägg här säger väl lite grann... Och vi känner ju inte dig

Kram

Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-26 13:46:21 följande:

Hur vet jag att mina vänner är mina vänner? Känns som att jag inte har nån just nu. Att jag är ensammast i hela världen!

Denna skam jag känner, fyfan!

Kanske de som hört av sig till dig nu när du varit borta är dina vänner och din syster?

Vad tror du om att förbereda den du ska berätta för genom att säga och fråga om h*n skulle kunna vara med dig kanske en hel dag och att det har hänt något som du behöver hjälp med? Och sedan innan du berättar så säger du att du vill ha stöd i dina beslut och inte dömande, varken av honom, dig eller era beslut.

Nu har inte jag varit den sitsen att jag behövt antidepressiva

medicin utskrivet men jag tänker och tycker att det är lite tokig väg att gå. Känner att grundproblemet kommer finnas kvar där oavsett och (jag vet inte hur de fungerar) men kanske är beroendeframkallande och då har du plötsligt ett problem till. Men det är ju bara min tanke, på kort sikt kanske det är bra.

Sitter och tänker hur det skulle vara om någon i min närhet vore i samma sits... Ursäkta om jag svär men faaaaan vad jag skulle vilja finnas där för den människan.... Skulle inte du det?
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-01 17:13:08 följande:

Igår va vi ner till byn jag och min man. Skulle handla lite snabbt på Coop. Ser genom pizzerians fönster ett bekant ansikte, pekar och helt plötsligt två till huvuden som kikar ut. HON! Hon står på insidan och pekar ut på oss och hennes vänner kollar ut. Asså fyfan! Om det var mig/oss hon peka på och sa nått om, ja 110%, vi va dom enda som passera förbi.

Helt utmattad efter den turen till Coop att jag somna direkt när vi kom hem. Mådde dåligt, illa. Ont i magen. Fyfan! Ska det alltid vara så här när man tar sig in till byn för att handla?

Helt ärligt vet jag inte hur lr vad jag ska göra. Jag vill ge honom en chans, det vill jag. Men det är så mycket runt omkring som oxå spelar in.

Vet du... Skulle det vara det minsta uns till ruter i din man, det minsta lilla vilja att ta ansvar för vad han gjort era barn, er familj och framför allt DIG så skulle han ta och skälla ut henne efter noter. Fy fan så dålig stil av henne att först och främst berätta för sina vänner och sedan stå och peka på DIG. Tycker han verkligen det är ok att hon förnedrar dig på det sättet så då vet jag inte.... Eller jo det vet jag men valet är ditt....

Nä vet du vad, du är värd ett så jävla mycket bättre liv än så här fyllt med KÄRLEK, RESPEKT och TILLIT för och till varandra med.

Varmaste styrkekramar från mig

Tänker på dig.... Hela hela tiden
    molly50 skrev 2020-04-03 09:28:22 följande:

Trodde han att det skulle vara en tröst för dig att få höra att han "bara ville ha lite bra sex"?

Han mer eller mindre slänger ju rakt i ansiktet på dig att han anser att det sex ni hade var dåligt.

Han verkar inte inse att han själv är en del av orsaken till att du inte kunde ha sex med honom då han pressat dig till att göra abort.

Förlåt,men fy vilket svin!

Jag står fast vid att jag tycker att du ska berätta för någon så att du får allt ur dig.

Och be honom flytta hem till någon släkting eller vän ett tag.

Så länge ni bor under samma tak så kommer inget att bli bättre,tror jag.

Sätt dig själv och barnen i första rummet nu. Strunta i hans känslor.Han verkar ju inte bry sig om dina.

Styrlekramar! 

Kan bara hålla med Molly!!!

Tänker också om du skulle berätta för någon så kanske det skulle kännas bättre om du säger att du vill ha hjälp men inte berätta ännu vad som hänt. Säga att ni har en svacka i ert förhållande och skulle behöva en axel att luta dig mot en tid framöver. Alla förhållanden har svackor lite då och då så kanske de skulle kännas mer "naturligt". Vad tror du om det?

Hej Spegeln! Undrar hur du har det och hur det går för dig? Är orolig och tänker på dig ofta....

Kramar från mig

Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-09 22:47:34 följande:

Hej,

Jag lever :)

Som ni alla vet så vill jag ju verkligen ge min man en chans att visa att han verkligen ångrar sig för att ha i princip splittrat familjen, att han inte kommer vara otrogen igen, att han ska prata med mig om nått inte känns bra, hans fantasier osv osv. Vi har pratat ut, och vi har sagt att vi båda ska känna efter. Vill vi fortsätta som en familj så behöver vi båda jobba mot samma mål. Vi har gett oss själva april ut, vi kommer fortsätta bo tillsammans och vara en familj. I början på maj ska vi reflektera över månaden, är det nått jag stör mig på, nått han stör sig på osv.

Han har berättat att han ville ha bra sex, vi hade sex samtligt som han var otrogen, så det va inte det att han inte fick nått. Han vill ha avsugningar, han veeeeet att jag inte klarar av det. Och det är väl där jag känner att jag inte kan ge han det han vill ha. Men han har sagt nu att han klarar sig utan det, för han vill inte splittra familjen om han får en chans och vi fortsätter tillsamman.

Jag har tagit upp skilsmässa och sagt att jag signar papperna om han inte vill vara med mig längre, han bröt ihop och sa att han ångrar otroheten. Vem vet, han kanske faller tillbaka och är otrogen om 2-3 år, ja, då får jag ta den smällen då. Och då har han verkligen bäddat för skillsmässa.

Nu vill jag bara försöka hitta tillbaka till mig, mitt vanliga jag, fastän jag fortfarande bryter ihop för jag känner mig helt krossad. Jag känner mig fortfarande äcklig och smutsig och duschar säkert 2-5 gånger varje dag vilket har gett mig enorma eksem på köpet. Vi pratar, jag efter, han gråter, jag skriker, han tröstar.

Jag hoppas jag gör rätt, och att han håller det han lovade mig när vi gifte oss, evig trohet. Kommer kännas konstigt att fira vår 10onde bröllopsdag när man vet att han delade sina 3 år med någon annan.. usch..

Nu är det dags o sova.

Tusen tack för all support, jag hoppas många av er finns kvar och stöttar när jag behöver er <3

Hej Spegeln! Jättekul att höra av dig igen. Vad du och ni beslutar er för hur ni ska gå vidare är ju din och er sak att avgöra, gör det som känns rätt för dig och er båda tycker jag. Ni verkar ju ändå ha en plan för hur ni ska gå tillväga så det är ju en bra början. Ser ju också att du skriver lite mer hoppfullt nu och hoppas du också mår bättre eller ivf är på bättringsvägen. Ha en så fin påsk som du bara kan med tanke på de omständigheter som ni har nu, tänker äggstra på dig i helgen.

Varmaste kramar till dig och hör gärna av dig lite då och då, stöttar dig med det jag kan

Måste säga att somliga har väldigt egoistisk och sunkigt sätt att se på ert förhållande till den kvinna ni valt som mor till era barn. Att hoppa över skaklarna för att ni inte får som ni vill är verkligen så lågt. Kanske skulle ha klargjort det INNAN det blev ni.

Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-29 21:53:05 följande:

Hej alla.

1. Anledningen till att jag funderar på att byta psykolog är för att hen tycker att jag ska skilja mig. Att jag ska kasta ut min man. Jag har berättat redan från början att jag fortfarande älskar min man och att jag vill försöka ge honom och oss en chans. Men det känns som att min psykolog inte möter mig där, är man otrogen så ska man skiljas, punkt. Jag vill inte skilja mig! Men sen om det i slut ändan blir så, ja då vet jag att jag/vi försökt göra allt för att försöka lappa ihop den stora skadan.

2. I förra veckan fick jag dessutom ett rejält jävla bakslag! Jag har blivit förflyttad på jobbet pga Coronakrisen, jag jobbar nu bara ett stenkast ifrån min mans älskarinna. Det känns skit! Jag har gråtit, jag har pratat med högre chefer men just nu går det inte att få mig flyttad någon annan stans. Jag måste jobba här! Jag stötte även på älskarinnans syster idag, känns så jävla obehagligt. Mår illa. Har skrikit och gråtit framför min man. Han tröstar. Men det är så här det är.. Det är bara en tidsfråga innan älskarinnan står framför mig. Vafan gör jag då?

Hela livet känns just nu som ett enda mörker. Bakslag efter bakslag. Det kändes som att vi ändå kämpade åt rätt riktning, men nu... nää. Jag vet inte. Jag vet inte..

Hej! Förstår ju självklart att det känns fördjävligt att träffa henne men det får du nog räkna med att göra så kan bara ge dig rådet att vara förberedd på det istället och tänk i förväg på vad du ska säga och göra då. Men sedan också så är det ju faktiskt så att det är din man som bär ansvaret för vad han gjort mot dig och inte hon. Hon kanske inte ens visste om att du fanns?

En tanke som slog mig... Skriv ett brev till henne som att du skulle möta henne. Vad skulle du skriva till henne i så fall?
    GGN skrev 2020-05-31 18:58:30 följande:

Han får väl flytta ut då, bo på sin mammas soffa ett halvår.

Precis vad jag menade tidigare. Det är ju han som ska återvinna ditt förtroende och han som ska ta ansvar för sina handlingar. Det är han i så fall som ska visa att han är bra och rätt för dig vilket som du beskriver det inte verkar lyckas särskilt bra när ni bor ihop. Jag tycker det är hans tur nu att genom handling på allvar visa att han gör vad som helst för att ställa saker till rätta. Lyckas eller inte får tiden utvisa.

Eftersom du har bestämt dig att du vill ge er relation en chans så finns det väl bara ett råd kvar då...tid... ge det tid. Sätt upp vecko och månads"mål" hur du vill att dit mående ska utvecklas. Gör det de så fortsätt och funkar det inte så har du en plan för vad du ska göra. Men någon slags plan/struktur med mål kanske är din grej?

molly50 skrev 2020-06-03 08:57:53 följande:

Men varför vill du inte att någon ska veta? Vill du gå och bära allt inom dig själv och bara må sämre och till slut explodera? För det är vad som kommer att hända.

Ett sätt att ta reda på om han verkligen ångrar sig och vill reda upp allt är att låta honom berätta för era släktingar och vänner vad han har gjort mot dig.

Det är han som ska skämmas. Inte du. Det måste du komma ihåg.

Det var faktiskt ett jättebra förslag!!! Låt honom berätta vad han gjort. Låt honom ta ansvar för sina handlingar.
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-04 07:36:59 följande:

Tack för dina ord!

Vilka kloka ord av "Moralgubbben"! Hoppas verkligen du har någon nytta av dem och kanske kommer fler också. Många här som står vid din sida, det har du garanterat nära dig också.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?