Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-09 22:47:34 följande:
Hej,
Jag lever :)
Som ni alla vet så vill jag ju verkligen ge min man en chans att visa att han verkligen ångrar sig för att ha i princip splittrat familjen, att han inte kommer vara otrogen igen, att han ska prata med mig om nått inte känns bra, hans fantasier osv osv. Vi har pratat ut, och vi har sagt att vi båda ska känna efter. Vill vi fortsätta som en familj så behöver vi båda jobba mot samma mål. Vi har gett oss själva april ut, vi kommer fortsätta bo tillsammans och vara en familj. I början på maj ska vi reflektera över månaden, är det nått jag stör mig på, nått han stör sig på osv.
Han har berättat att han ville ha bra sex, vi hade sex samtligt som han var otrogen, så det va inte det att han inte fick nått. Han vill ha avsugningar, han veeeeet att jag inte klarar av det. Och det är väl där jag känner att jag inte kan ge han det han vill ha. Men han har sagt nu att han klarar sig utan det, för han vill inte splittra familjen om han får en chans och vi fortsätter tillsamman.
Jag har tagit upp skilsmässa och sagt att jag signar papperna om han inte vill vara med mig längre, han bröt ihop och sa att han ångrar otroheten. Vem vet, han kanske faller tillbaka och är otrogen om 2-3 år, ja, då får jag ta den smällen då. Och då har han verkligen bäddat för skillsmässa.
Nu vill jag bara försöka hitta tillbaka till mig, mitt vanliga jag, fastän jag fortfarande bryter ihop för jag känner mig helt krossad. Jag känner mig fortfarande äcklig och smutsig och duschar säkert 2-5 gånger varje dag vilket har gett mig enorma eksem på köpet. Vi pratar, jag efter, han gråter, jag skriker, han tröstar.
Jag hoppas jag gör rätt, och att han håller det han lovade mig när vi gifte oss, evig trohet. Kommer kännas konstigt att fira vår 10onde bröllopsdag när man vet att han delade sina 3 år med någon annan.. usch..
Nu är det dags o sova.
Tusen tack för all support, jag hoppas många av er finns kvar och stöttar när jag behöver er <3
Hej Spegeln! Jättekul att höra av dig igen. Vad du och ni beslutar er för hur ni ska gå vidare är ju din och er sak att avgöra, gör det som känns rätt för dig och er båda tycker jag. Ni verkar ju ändå ha en plan för hur ni ska gå tillväga så det är ju en bra början. Ser ju också att du skriver lite mer hoppfullt nu och hoppas du också mår bättre eller ivf är på bättringsvägen. Ha en så fin påsk som du bara kan med tanke på de omständigheter som ni har nu, tänker äggstra på dig i helgen.
Varmaste kramar till dig och hör gärna av dig lite då och då, stöttar dig med det jag kan