Är MIN man otrogen?
Tycker synd om barnen här. Om jag var du skulle jag nog försöka förlåta och gå vidare.
Tycker synd om barnen här. Om jag var du skulle jag nog försöka förlåta och gå vidare.
Nej, han säger att hon inte är gravid lr har fått barn. Men vad vet jag. Han har ljugit och levt dubbelliv i 3 år och mycket kan hända på 3 år. Under våra första 3 år tillsammans hade vi fått ett barn.. Och han har haft oskyddat sex med henne. Han har aldrig använt kondom med henne då hon ätit p-piller och han varit bombsäker på att hon tagit dom oxå.
Usch. Blir helt skakig och äcklig bara jag tänker tanken!
Det är just dessa generaliseringar,
ibland fruktansvärt grova generaliseringar,
som gör att jag tycker det är påkallat att nyansera vissa saker.
Bara för att man själv (tror sig) aldrig kunna gå vidare efter något sådant så har man ingen rätt att döma ut TS eller någon annans möjligheter att gå vidare.
Jag har aldrig påstått att någon otrohet, stor eller liten, skulle vara lätt att förlåta.
Därför påpekar jag också att:
En del mycket erfarna psykologer eller terapeuter säger att man måste inte förlåta allt. Man kan finna andra verktyg och sätt att på ett mycket framgångsrikt sätt gå vidare.
Jag har själv varit utsatt för otrohet, som ligger långt tillbaka i tiden, som jag aldrig har vare sig önskat eller kunnat förlåta. Men jag har ändå skaffat mig själv förmågan att gå vidare, utan att vara bitter och utan att låta det påverka mig och mitt liv.
Dessutom tycker jag det är viktigt påtala för TS och andra att TS själv givetvis alltid vet bättre, och har större rätt att själv få bestämma över sitt öde, än en samling skribenter i en tråd på nätet. Jag själv inberäknad bland dessa skribenter.