Inlägg från: Anonym (Finns med dig som medmänniska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)

Är MIN man otrogen?

Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-15 17:07:51 följande:

Helt ärligt vet jag kanske inte riktigt hur jag ska ta steget att våga berätta. Jag vet att det inte är jag som gjort något fel, men denna skam jag känner. Just nu känns det som att jag hellre tar med mig den i graven än berättar för någon jag känner..

Vår relation har i mina ögon varit bra. Vi har gjort impulsresa/utflykter och min man har aldrig försökt slingrat sig pga nått annat. Vi har alltid varit nummer ett. Han har typ levt för oss.

Inga självmordstankar, men det är klart att jag tycker allt är jobbigt. Men jag har som sagt två barn, och dom är mitt allt. Skulle aldrig välja att avsluta mitt liv så dom blir utan mig. Däremot önskar jag ibland när tankarna spelar sig ett spratt att jag inte skulle valt min man till man..

Det är inte så att vi inte hade sex, vi hade sex samtidigt som han var otrogen. Men sexet han ville ha, var en avsugning varje gång, som förspel. Jag däremot är inte så mycket för oralsex, men tydligen så va dessa avsugningar allt och därav han var otrogen. Iallafall de han sagt.

Helgen har varit tung då barnen frågat varför pappa jobbar så mycket och inte är hemma. Så imorrn ska han komma hem/över på middag tillsammans med barnens Moster, känns skönt att ha min syster här oxå. Och min stackars syster tror att jag gått in i depression pga att hon ska flytta från byn, därför jag blivit sjukskriven. Hon har lovat mig att ta barnen så ofta hon kan, precis som hon gör nu när vi bor 5min ifrån varandra. Ville ju berätta, men jag skäms!

Hej på dig!

Men oj herregud vilken knepig sits du sitter i och nu när din syster som jag känner att du borde berätta för, håller på att flytta. Känner att det inte blir riktigt rätt mot henne också när hon tror att det är hon som är orsaken till att du är sjukskriven.

Men om du tänker så här... Skulle du vilja veta om det var hon det här hade hänt för? Skulle du inte vilja finnas där för henne? Tycker du att hon skulle behöva skämmas för att berätta för dig?

Visst så förstår jag dina tankar men jag tror du har en stor hjälp dels att inte hålla det här inom dig och dels att ha någon att få hjälp med fortsättningen.

Men sedan blir jag lite fundersam på din man... "Okej" att han skulle vilja testa bli avsugen som förspel och hoppar över skaklarna en gång (otroligt ändå att vara otrogen mot någon man älskar för att testa det) men att testa det i tre år.... Nä jag får känslan av att något annat ligger bakom hans dubbelliv....

Just nu går alla mina tankar, all min energi och allt mitt adrenalin till dig... Ta emot det och gör det som är bäst för dig!!!
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-15 20:33:09 följande:

Klart jag vill berätta för min syster, men just nu förmår jag inte att berätta. Jag vill väl kanske inte att någon i min omgivning ska se barnens pappa med andra ögon. Jag vet inte. Skammen.. att jag valt en man som skulle svika sin familj..

Jag är äldst i syskonskaran, så kanske därför jag inte berättar..

Ååååh

Oj vad jag känner igen mig själv när du säger att du inte förmår att berätta... Jag också äldst... Det här har följt mig hela vägen sedan jag var liten men varenda gång jag ändå förmått mig göra det så har det alltid känns som en lättnad att det blev gjort.

Men du, det är ju inte du som valde en man som skulle svika sin familj,det kunde du aldrig veta när du valde honom. Det är han som valde en kvinna som han tyckte det var okej att göra så mot. Det är han som valde DIG, skaffade barn med och tyckte sedan det är okej att svika DIG. Det är HANS val och skammen är helt och hållet hans.

Tänk dig in i hans sits, på en släktmiddag, sitta och se andra i ögonen och veta vad jag gjort... Inte är det ju du som ska skämmas då...

Godmorgon på dig!

Tänker när det gäller era barn, vet ju inte hur gamla de är, men skulle det funka att säga till dem att ni kommer bo ifrån varandra en tid. Ibland blir det så i en vuxenrelation. Och för att de inte ska få några förhoppningar om att ni ska flytta ihop igen så sätt en tid långt fram i tiden, kanske till hösten?

Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-15 23:11:49 följande:

Jag har sagt till min syster att det absolut inte är pga att hon flyttar, men visst känns även det i hjärtat. Både barnens pappa och Moster flyttar.. Jag sa att det är mycket runt omkring just nu, både hemma och på jobbet. Men absolut inte att det är pga hennes flytt.

Blandade känslor att se min man, men jag gör det för barnens skull. Om vi nu går skilda vägar, hoppas jag ändå att vi kan ha en bra relation pga barnen. Vi kommer alltid att vara deras föräldrar, oavsett om vi håller ihop livet ut, lr väljer att gå skilda vägar. Tror det är viktigt för dom att se att mamma och pappa kan vara i samma rum tillsammans utan att halshugga den andre.

Känner att jag skulle vilja prata ensam med min man, få svar, öga mot öga. Har så mycket frågor, funderingar.. men är det en bra idé? Att smsa lr ringa är inte smama sak, man kan gömma sig bra bakom en skärm.

Jag hoppas iallafall att vi får en trevlig stund imorgon, för barnens skull. Och sen att även Moster kommer förbi gör nog barnens hjärta hela och kanske stillar deras frågor efter pappa veckan ut.

Godmorgon på dig!

Tänker när det gäller era barn, vet ju inte hur gamla de är, men skulle det funka att säga till dem att ni kommer bo ifrån varandra en tid, ibland blir det så i en vuxenrelation. Och för att de inte ska få några förhoppningar om att ni ska flytta ihop igen så sätt en tid långt fram i tiden, kanske till hösten för att se hur det blir?

Men roligt för barnen att få träffa dem ändå, hoppas ni får en fin stund tillsammans och när du känner att det blir jobbigt för dig så håller jag dig i din hand och ger dig styrka...hårt.

När det gäller att träffa honom och få svar... Där får du göra som du vill men jag tänker dels att han kan ju hitta på vilken story som helst... Och dels så vet du ju vad som hänt. Om du väljer att gå skilda vägar och vill ha en relation med honom som du skriver "inte klöser ögonen ur varandra" så kanske du egentligen inte vill ha svar... Eller om du väljer att ni ska ge det en chans till så måste sanningen upp på bordet.... Ja så tänker jag, rätt eller fel är upp till dig att avgöra

Kramar
    molly50 skrev 2020-03-17 08:59:19 följande:

TS,hur gick det igår?

Ja... Tänkte på dig igår, hur du hade det
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-17 12:51:21 följande:

Hej,

Det gick bra igår. Alla va superglada igår och vi hade trevligt, barnen som saknat pappa och Moster, blev nattad av pappa. Godnatt saga och kramar. Dom saknar honom. Det ser jag.

Imorrn har vi samtal igen, får se hur det går. Vi har sagt att han ska komma hem först, på morgonen och vi ska prata. Bolla. Det som är högst upp på tapeten är ju boendet. För det är verkligen alla våra semesterpengar/sparpengar som tickar iväg på skit. Ska han fortsätta bo på hotell tills han får lägenhet, ja då kommer vi inte kunna göra nått i sommar/sen. Men det är vad vi har som mål imorrn att prata hur vi ska lösa. Samt att jag har ju 3000 annat i huvudet som jag vill lätta på. Det är ju jag som håller emot. Men jag måste vara mer öppen för att kunna gå vidare känner jag.

Anledningen, och egentligen ska jag inte ens behöva försvara mig, till att jag vill ha en god relation, vänskap med barnens pappa, är för att jag vill att barnen ska ha oss båda. Oavsett om vi går skilda vägar lr ej. Att vi båda ska kunna ställa upp för varandra och finnas där när det behövs, för barnen!

Sen älskar jag honom fortfarande. Jag är sårad, jag är ledsen, jag är besviken, men jag älskar honom. Sorry. Nää mina känslor dog inte på nolltid pga att han levt dubbelliv. Otänkbart att han gjort det, ja! Men jag känner mig förvirrad och ensam mitt i allt. Lämnar jag honom så är det för att tilliten inte går att reparera. Om vi stannar tillsammans, så är det för att vi båda vill, inte för barnens skull.

Hej!

Lite snabbt svar bara då jag jobbar. Så glad för er skull att det gick bra igår och verkligen klokt av dig att gå in för att ni ska ha en bra relation för barnens skull oavsett hur det blir. Jo med ekonomin, jag skrev tidigare att ni redan nu skulle dela era tillgångar. Det var just för att jag tycker det är han som ställt till det som ska stå för fiolerna och han får lösa det hur han vill. Du ska gå "skadefri" åtminstone ekonomiskt ur det här och ha din del av era tillgångar tryggade. Säg att ni går skilda vägar så har ju hans hotellboende ätit upp en stor del av dina pengar som du har rätt till.
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-17 13:25:39 följande:

Sant!

Asså det är så mycket i huvudet så vet varken bu lr bä. Men jag ska se till så vi delar på ekonomin. Ska bara få tummen ur. Är så less på allt. Glömmer mycket. Men jag har börja göra listor, hjälper. Turligt nog så kommer jag ihåg att hämta hem barnen från skola o förskola.

Tack för hjälpande hand <3

Ja herregud jag förstår ju det. Skulle så gärna vilja finnas där för dig och hjälpa men tänk ändå om du hade hjälp av någon nära....

Bara så jä**a bra och stark du är som klarat det så här långt själv ivf tycker jag. Och verkligen inte lätt att komma ihåg och tänka på allt praktiskt också.. Men de ringer garanterat om du glömmer hämta kidsen, jag lovar

Hej Spegeln!

Hur har du det idag?

molly50 skrev 2020-03-20 09:08:59 följande:

Jag förstår hur du tänker och jag kan delvis hålla med.

Men samtidigt så är det ju inte alltid som man vet bäst själv hur man ska agera när man befinner sig mitt i en kris.

Och då kan det vara bra att prata med andra som själva inte är berörda men som själva har erfarenheter av det man går igenom.

TS ska inte fatta ett beslut nu,tycker jag.

Det ska hon göra när hon tagit sig igenom den värsta chockfasen och börjar se ljuset i tunneln.

Då är det lättare att se saken ur en annan synvinkel.

Klokt! Gillar att du skriver det som vad du tycker (eller som tips) och inte som ska göra. Kanske andra också gjort det och det är fint isf.

Hoppas vi får höra av dig igen ts. Vi är flera som bryr oss om dig och hur du har det. Du behöver inte skriva så mycket, varje litet livstecken från dig betyder mycket för mig/oss

Kramar till dig och alla välvilliga själar här
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-22 23:37:57 följande:

Imorrn kommer han. Svårt att sova. Mycket tankar och mycket känslor.

Något i mig vill kontakta hans älskarinna och fråga, fråga varför, hur! Hon visste att han var gift. Jag vill ha svar på frågor från henne för att få klarhet i varför detta kunde hända! Galet. Ja, jag vet.

Men kommer det vara enkelt att gå vidare? Nej! Hur länge är tillräckligt för att älta? Hur länge får man vara arg och besviken? Hur länge ska jag gråta dagligen för att jag blir påmind av att min man inte var tillräckligt nöjd över oss som familj?! Att en avsugning var viktigare för honom, än att stötta mig när jag mådde som sämst efter aborten han tvingade mig att göra?

Känner mig trött. Kanske är jag dum som vill försöka? Försöka se om det kommer vara vi lr om det är slut..

Hej igen!

Ja men klart du vill ha svar på dina frågor men frågan tänker jag är om du skulle få några ärliga svar? Men samtidigt tänker jag, undrar om du skulle skriva ner dina frågor och kontakta henne utan din mans vetskap och få bekräftat om han pratar sanning?

Jag är verkligen ingen expert på vad som är rätt eller fel så du kanske skulle fråga någon annan om det.

På dina andra funderingar så har jag bara ett svar och det är tid.... Du behöver tid på dig för att smälta hela alltet och kanske du öppnar dig för någon nära också lite senare?

Men, nä, dum tycker jag verkligen inte du ska känna dig. Låt tiden gå och se vad du känner senare när du börjar landa i det hela. En vacker dag kanske du sätter ner foten och tänker att nä det här går inte längre... Eller tvärtom... Vem vet

Godnattkramar till dig från mig
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-24 08:53:48 följande:

Har fortfarande inte berättat för nån. Vet inte om det skulle göra saken lättare lr om det blir värre för mig.

Min förra chef ringde mig häromdan och fråga hur jag mådde, bröt såklart ihop i telefonen, men berätta inget. Hon hade hört av en exkollega att jag va hemma sjukskriven. Det kändes som att jag ville ringa upp henne efter att hon slutat och bara få berätta. Men sen ringer en annan gammal kollega upp och berättar att min förra chef frågat runt och dom ALLA hade börjar spekulerat i varför jag va hemma. Kändes inte alls bra, och jag ringde aldrig upp henne.

Har samtal med kurator imorrn.

Men snälla snälla snälla du berätta..... Du är ju omgiven av goda vänner som bara vill dig väl och vill hjälpa dig.....Så jävla fint av dem som ringer och hör av sig.... Alla, inklusive vi, vill ju bara bara finnas för DIIIIIIIIGGGGG!!!!!!!!
Svar på tråden Är MIN man otrogen?