Är MIN man otrogen?
Varför ska karlsloken bo på hotell och äta ute om ni inte kan bo under samma tak?? Han är väl inte på någon sabla semester heller!
Han kan väl flytta in hos en kompis eller släkting, eller hyra ett billigt litet rum och bo som inneboende några månader? Han kan komma hem till dig och träffa barnen där när de ska ha umgänge, eller ta med dem på aktiviteter utanför hemmet när de ska umgås och sedan ta hem dem till dig igen. Han måste faktiskt inte ha dem boende hos sig just nu, om ni sedan bestämmer er för att separera så skaffar han en egen lägenhet och kan ha barnen boende hos sig.
Det har gått flera månader och du fortsätter sörja och älta det här, ingen förbättring har skett och det är uppenbart att ni måste agera.
Antingen tar ni en paus, gubben hyr ett inneboenderum och ni får lite distans emellan er ett tag så att ni sedan kan fatta ett beslut.
Eller så bestämmer du dig för att du vill fortsätta relationen men då tar du och slutar älta och tänka på vad som hänt och blickar framåt - för det du gör nu är destruktivt!
Tredje alternativet är förstås att ni separerar NU.
Jag har själv blivit bedragen och bestämde mig för att glömma och förlåta. Det var inte lätt det ska jag inte påstå men jag var tvungen att bestämma mig för att NU slutar jag tänka på det och förtränger det ur mitt medvetande. Så länge jag ältade och vi bråkade så höll vi oss kvar i misären, det började sakta bryta ner vårt förhållande, det blev negativt att ses och prata för det var bara tjafs och bråk och jag gick runt med rödgråtna ögon och såg miserabel ut. Ska du lyckas komma över det då MÅSTE du också sluta gräva i det variga såret för annars läker det aldrig.