Inlägg från: Anonym (Lita på dig själv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lita på dig själv)

Är MIN man otrogen?

Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-22 23:37:57 följande:

Imorrn kommer han. Svårt att sova. Mycket tankar och mycket känslor.

Något i mig vill kontakta hans älskarinna och fråga, fråga varför, hur! Hon visste att han var gift. Jag vill ha svar på frågor från henne för att få klarhet i varför detta kunde hända! Galet. Ja, jag vet.

Men kommer det vara enkelt att gå vidare? Nej! Hur länge är tillräckligt för att älta? Hur länge får man vara arg och besviken? Hur länge ska jag gråta dagligen för att jag blir påmind av att min man inte var tillräckligt nöjd över oss som familj?! Att en avsugning var viktigare för honom, än att stötta mig när jag mådde som sämst efter aborten han tvingade mig att göra?

Känner mig trött. Kanske är jag dum som vill försöka? Försöka se om det kommer vara vi lr om det är slut..

Mitt tips är att inte få några svar från älskarinnan.

Min man hade en relation med en älskarinna i 7 månader. Jag sökte svar och hon ljög för mig varje gång för att förstöra. Det var hon som avslöjade otroheten för mig genom ett telefonsamtal där deras relation hade varat 1,5 månader (7 månader) och på min mans initativ med en lunch ( på hennes initiativ på fika iförd morgonrock och stayups). Vem fick du reda på om otroheten....min analys är att det är HON som tror att hon får dig att skiljas och kan ta din man.

Mitt tips är att kolla ditt sms på vem som verkligen skrev smset och berättade om otroheten. Kolla swisch på telefonnumret! Om det är älskarinnan som avslöjade otroheten, kan det bero på att din man ville avsluta relationen med henne. 2 år av väntan kanske gjorde att hon ville mer?

Jag lever fortfarande tillsammans med min man fyra år senare efter att älskarinnan avslöjade min man.

Vi har det gött nu, men jäklar vad jag har mått dåligt på resan. Men jag tror faktiskt inte att jag hade mått bättre av att skilja mig då jag hade mått precis lika dåligt av att längta ihjäl mig efter min man plus varannan vecka med vårt barn.

Superkram till dig! Jag vet vad du går igenom då jag varit där själv!

Har valt att fortsätta leva med min man som var otrogen i 1,5 år. Älskarinnan ringde till mig i hopp om att jag skulle ta ut skilsmässa så hon skulle ha större chans att håva in fångsten. Detta hände för fyra år sedan. Jag älskar min man och vi har barn ihop. Jag valde att förlåta. Min man har under dessa fyra år ändrat sitt sätt att vara mot mig. Tar mig inte för självklar. Jag har ändrat mitt sätt mot honom, kan klara mig utan honom om han är otrogen igen.

Min mans otrohet har jämnat ut ?maktbalansen? i vår relation.

Skitjobbigt i fyra år, med många pratstunder, men nu äntligen har vi nått en relation som är positiv. Äntligen kan jag slappna av.

Alla relationer är olika. Skulle inte ha kunnat nått resultatet om vi flyttat isär... hur ska man kunna prata då?

Gick också hos psykolog. Hon tyckte att jag skulle ta vår son och lämna.

Jag tyckte inte att psykologen har rättighet att tycka saker. Den ska bara finnas där och ge mig verktyg att klara min situation.

Jag gick inte dit mer. Mår bra idag och är lycklig med min man och son??!

Anonym (ta steget!) skrev 2020-05-08 17:20:17 följande:

Du kan inbilla dig själv det kanske, men psykologen hade rätt. Tyvärr.

Vad är rätt, vad är fel? Vad är inbillning? Vad är fakta? Huvudsaken att jag mår bra. Struntar i allt annat faktiskt.

Ha en trevlig helg. Det tänker jag ha. Sitter och delar en flaska vin med min underbare man, som trots stora problem med sitt eget jag, får mig att må bra. Inbillning? Ja....det skiter jag i????!
Svar på tråden Är MIN man otrogen?