Anonym (Sunt) skrev 2020-03-04 12:18:53 följande:
Hacka på allt du säger? Det gjorde jag ju inte. Tvärtom så skrev jag ju att jag tror du är smart och har utbildning inom psykologi:)
Jag tror säkert att du är en bra vän irl, men har också sett kommentarer som jag uppfattar som hånande och förminskande mot människor som blivit bedragna i otrohetstrådar förut. Men kan ju va en feltolkning förstås...
Ts själv säger att hon vet varken ut eller in och att hon mår mycket dåligt... Här skriver vi ju flera för att bolla och stötta ts utifrån olika perspektiv, förhållningssätt och erfarenheter. Men du vill bolla ifred för att slippa få mothugg eller? Vad gäller min anonymitet så hade jag goda skäl att byta till ett helt anonymt nick.. men har såklart inte med dig att göra.
Nä, det gjorde du inte. Jag ber om ursäkt. Vissa här på FL har en tendens att alltid gå till attack mot allt jag säger, och jag är väl helt enkelt lite trött på det, och har då lätt att se samman tendens hos alla som antyder att det bidrag jag kan komma med bara är till skada (för DET antydde du, eller hur?).
Anledningen till att jag föreslog privat "bollning" var precis just för att ts är förtvivlad och inte vet vare sig ut eller in... då behöver hon inte femtielva inlägg där andra håller på att tjafsa om varandras inlägg. Hade jag (som de flesta andra) kunnat skriva till henne i den här tråden, och veta att det inte skulle bli 50 sidospår där folk ska tala om för ts hur hon ska tolka mina inlägg, utan där tolkningar och resonemang kunde få hållas mellan ts och mig, så hade jag absolut gjort det. Det är bara det att jag har testat det tidigare, och det har inte funkat så bra.
De kommentarer som du uppfattar som hånande och förminskande har du DEFINITIVT feltolkat, MEN det kan mycket väl vara jag som har uttryckt mig på ett klumpigt sätt. Det händer tyvärr då och då, och det är också nåt som är lättare att hantera och reda ut mellan de två människor som kommentarerna involverar (nämligen mig och den jag riktat kommentaren till), än det är när ett helt uppbåd av upprörda människor börjar förfasa sig i en allmän tråd. Är du med på hur jag tänker?
Slutligen fattar jag att ditt anonyma nick inte har nåt med mig att göra... det var inte så jag menade. Jag är bara trött på att alla som absolut ska kommentera negativt på det jag skrivit alltid gömmer sig bakom anonyma nick, så att mina enda val står mellan att inte öht svara (vilket är det schysstaste mot ts, som inte borde få sin tråd fylld av en massa irrelevant tjafs, men vilket blir jobbigt för mig, som inte får en chans att försvara mig/förklara hur jag menade), eller att fylla upp tråden med en massa för ts onödiga inlägg... Det enda relevanta är ju faktiskt hur TRÅDSTARTAREN tolkar mina inlägg.