Inlägg från: Anonym (Signe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Signe)

Är MIN man otrogen?

Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-06 13:19:48 följande:

Fått svar på mina prover jag lämnade, och dom är tack o lov negativa! Skönt, en sån lättnad, men ändå så äcklad att ens behövt sitta på helspänn och vänta på resultatet.

Nu väntar nästa sak då, får mina barn ett syskon inom snar framtid lr har dom kanske tom redan fått barn tillsammans?

Tre år!! Det är så sjukt länge! Jag har levt i en jävla lögn i tre år! Jag mår så illa av tanken. Jag förstår fortfarande inte! Kommer jag någonsin att förstå? Kommer jag kunna förlåta? Oavsett om vi fortsätter tillsammans lr går skilda vägar, kan man förlåta ett sånt här svek?

Han har ju verkligen levt ett dubbelliv. Han har levt ett liv i tre år, UTAN mig! Utan våra barn! Ett liv själv med en annan kvinna i tre år!!

Jag känner mig värdelös, värdelös för att jag inte hunna se att allt varit ett spel från hans sida.

Att han åkt hem till henne och levt livet medans jag slitit arslet av mig med extra timmar på jobbet för han va sjukskriven, medans barnen va på skola och förskola. Då va han där och roa sig.

När jag va på jobbet passa han på att åka tidigare till jobbet för att hinna sätta på henne. När han hade lunch på jobbet åkte dom hem till henne för att knulla istället för att sitta i lunchrummet och prata skit med alla andra kollegor. När han jobbat över va det i själva verket ett knull som lockade mer än att komma hem till sin fru.

Varför lämnade han oss inte bara när han börja träffa henne? Det hade gjort minst lika ont då att bli lämnad såklart,. Men att få reda på otroheten så här, från en helt främmande och okänd människa. Vem är ens den där människan, som propsa på att fortsätta leta efter nyckeln som va avgörande gör att jag skulle våga konfrotera istället för att vänta veckor och följa en gps på bilen?

Jag känner mig så tom, ledsen, arg, sviken, äcklad, sårad, förbannad, lurad, puckad, ihålig..

Hej ts!

Jag beklagar det du behöver gå igenom, fruktansvärt är det hela!

Tror verkligen du är i ett chocktillstånd i detta nu, och jag hoppas innerligt att du landar i att du bestämmer dig för att lämna. Jag tror att i sitsen du är i, så letar man tankar som förmildrar osv. Men som du skriver, han har gjort det upprepat under flera år. Och vem vet, det kanske funnits flera, men detta var det enda du kom på.

Jag funderar också på om kvinnan som kontaktade dig faktiskt var hon han bedragit dig med. Eller om hon fått någon annan att kontakta dig för sin egen vinnings skull.

Vilket som, så hade jag i din sits aldrig kunnat gå vidare. Hur skulle man kunna lita på någon som ljugit under flera år? Jag kom själv på min man med att sms:a med andra för många år sen och bara det var ett rent helvete att komma över, för oss båda. Hade inte gjort om det, och då fanns ingen fysisk otrohet, vad jag vet. Det krävs så mycket känslomässig energi att bli sviken av ens närmsta och sen dessutom försöka hitta tillit igen, fast varenda cell i ens kropp varnar en för att lita på fanskapet pga att han redan svikit en.

Jag kan förstå folk som försöker gå vidare efter ett snedsteg, för vi är trots allt bara människor. Men din mans agerande gör seriöst att han inte förtjänar dig. Är han ens kapabel att låta henne vara om du förlåter och går vidare eller springer han tillbaka dit när allt lagt sig.

Nä fy, all styrka till dig!
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-09 19:32:17 följande:

Jag vet påriktigt inte vad jag ska ta mig till! Imorrn är det två veckor sen jag konfrontera honom och han erkände direkt.

Jag älskar konstigt nog honom fortfarande och vill ha honom kvar, medans den andra delen av mig skriker att jag ska köpa flyttkartonger och kasta ut honom. Men vem ger mig rätten att behålla lägenheten och alla saker?

Jag gråter fortfarande dagligen! När nått minne dyker upp så bryter jag ihop. Jag som på riktigt trott vi haft det så jäkla bra tillsammans under alla dessa år! Alla semestra, utflykter, bus o lek med barnen, egentiden, ja men allt.

Scrollade igenom mina bilder på telefonen tidigare idag, och varenda bild ser han så lycklig och glad ut. Vi ser lyckliga och glada ut. Hur har jag kunna missat hans mörka hemlighet? I tre år?! Hur kan jag ha missat att min man bedragit mig i tre år? Levt dubbelliv i tre år?

Vad ska jag göra? Just nu så tickar våra sparpengar iväg på hotellnätter och det blir dyrt i längden. Men jag vet inte vad jag ska göra. Han bor på hotell och äter måltiderna ute.

Vad säger han i allt detta nu när några veckor passerat?
  • Anonym (Signe)

Att skylla sin otrohet på sexuella fantasier är bara ett sätt att subtilt lägga skulden på ts, eftersom hon inte ville utföra vissa akter. Vilken skitstövel!

Min man skulle säkert vilja jag slickade honom i stjärten, ska han be någon annan göra det för jag inte vill?

• Anonym (Signe)
    Anonym (...) skrev 2020-03-13 12:51:02 följande:

Det är väl inte nödvändigtvis en skuldförskjutning? Mannen förklarar hur han tänkte. Han ville aldrig tjata/tvinga TS till detta. Han valde att agera på det vis han trodde var bäst.Han hade givetvis fel, men han trodde attt det var bästa alternativet.Kortslutning i hjärnan? Inte insett att han riskerar allt förtroende/tillit. Inte tänkt längre än näsan räcker. Självklart har han rätt att ge sin förklaring utan att det betyder att han skyller något på TS. Han har inte sagt "du borde ha..." "om du bara gjort..." Nej, TS är helt utan skuld och det vet mannen också.

Wow! Vad du låter säker på din sak med tanke på att du är en främling på nätet...
  • Anonym (Signe)
    molly50 skrev 2020-03-31 20:22:14 följande:

Jag förstår att det är ett dilemma för dig.

Förlåt,men vilka usla ursäkter!

Han skulle ha varit ett stöd för dig där och inte varit otrogen.

Det var trots allt han som själv pressade dig till att göra aborten.

Då får han ta konsekvenserna av det också.

Det var inte honom det var synd om då och inte hans behov som skulle komma i första hand.

Förlåt igen.men han har betett sig som en riktig skitstövel och idiot.

Håller med!

Dessutom finns det inget som talar för att detta inte är ett mönster han har men att han blev påkommen denna gången. För hans anledningar håller enligt mig inte alls. Riskera allt för att bli avsugen när ts gick igenom något otroligt jobbigt, pga honom. Vilken fruktansvärd person. Förlåt ts, kanske inte vad du vill höra nu men fy vad han behandlat dig illa. Jag hoppas du kastar ut honom så du kan börja läka.
  • Anonym (Signe)
    lazlo09 skrev 2020-04-30 08:04:58 följande:
    Det övergår mitt förstånd hur fan du kan utsätta dig för detta, och all denna smärta och ångest för en man som knullat och haft intimt förhållande med en annan kvinna i åratal.
    Ja du älskar honom, men kärlek är en kemisk process i hjärnan som uppstår när vi träffar någon som vi blir förtjusta i. Och jag kan garantera dig att det finns många fler män därute som är kapabla att framkalla samma känsla!

Du är fastlåst i dina känslor, en slav under dom på många sätt (vi är alla det). Styrka är inte att självplåga och stanna kvar hos en vidrig man, styrka är att lämna och hitta en bra man och slippa plågas varenda jävla dag pga något som inte är ditt fel.
    Håller med! Det är ett fruktansvärt självplågeri ts håller på med nu.

Jag tror definitivt du fortfarande är i chock ts, men hur ska du någonsin kunna repa dig från detta? 3 år? Jag håller med din psykolog, däremot förstår jag att du som går till psykologen känner att hen ska stötta dig arbeta mot målet du sjäv har, inte vad psykologen personligen anser.
    Och fine ett snedsteg, fine om det tom varat i 6 månader vilket många affärer enligt dessa forum verkar göra, men att leva i en bubbla av dubbelliv i 3 år, det är oförlåtligt och du kommer aldrig någonsin kunna lita på honom igen. Det finns inget att bygga på.
    Jag kom på min man med att sms:a med någon annan och gav honom en ny chans. Andra gången drog jag därifrån. Där var min gräns. Jag visste inte ens om något hänt men där gick min gräns eftersom jag visste att om han gjorde om en sån sak kunde jag aldrig lita på honom. Nu hittade vi tillbaka till varandra ändå då det uppenbarligen krävdes att han skulle förstå jag menade allvar, och vi hade båda saker att jobba på, vilket vi gjorde och nu 8 år senare har inget sådant hänt och jag känner att jag kan lita på honom. Hade jag ens fått reda på han legat med någon en gång hade jag aldrig låtit honom ta i mig igen. Fy fan, han hade inte förtjänat det. Det du går igenom nu anser jag vara total förnedring. Låt henne få honom, de förtjänar varandra.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?