Inlägg från: Dogloversunite |Visa alla inlägg
  • Dogloversunite

Är MIN man otrogen?

Några tankar.

Tycker att han borde skaffa temp-boende som inte dränerar er ekonomi så hårt.

Du har varit med om ett trauma så var beredd på svängar. Låt dig ta tid att fatta ett beslut. Vissa vet vägen fram efter ett halvår, för andra tar det längre tid. För många tar det 3-5 år innan någon form av normalitet återuppstår, även om er relation såklart aldrig kommer att vara sig lik igen. Förstår att du älskar honom men det räcker inte alltid för att komma över ett svek av den magnituden och gå vidare. 

Har han gett dig en skriftlig timeline över sin affär? Har han påbörjat terapi? Han behöver komma fram till hur han kan ha låtit detta ske. Hur kan du annars veta att det inte kommer att hända igen.

Att hon erbjudit andra sexuella akter är inte anledningen för frågan är inte vad som lockar. Frågan är varför han inte kan motstå lockelsen trots att han såklart vet att detta kan krossa dig, dina barn och familjen som enhet.

Om du ska fortsätta med honom bör både du och han veta hur mycket som ligger på hans axlar för att återupprätta förtroendet i er relation.

Här är länk till en bok som jag hört gott om i frågan
    https://www.amazon.com/Help-Your-Spouse-Heal-Affair/dp/145055332X

• Dogloversunite

Tycker definitivt att du ska tala med din vän. Det är nu du behöver stöd av de som står dig nära och det blir bara jobbigare att gå runt och hålla fasad. Du har inget att skämmas för. Håll huvudet högt, det är han som står för sveket, han som är problemet.

Förstår såklart att du känner dig dum som inte anat när det pågått såpass länge men det ska du absolut inte göra. Man räknar med att ens partner ska hålla ens rygg. Man räknar med att stå enade mot världen. En affär på 3 år - finns inte på kartan, inte i tanken. Att svika någon som fullt ut litar på en är därför inte särskilt svårt, lex Judas, Brutus eller i det här fallet din man.

Ta hand om dig! Och tala med din vän!

Svar på tråden Är MIN man otrogen?