Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Är MIN man otrogen?

En nyckel till henne behöver inte betyda någonting. Det kan han lätt bortförklara med att han skulle vattna hennes blommor en vecka när hon var bortrest. Däremot en spårbar gps i hans bil där du kollar hur ofta han åker till henne, och var han är när han jobbar övertid. De kan förstås använda ett jourrum på jobbet.

• Anonym (...)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 08:05:59 följande:

Sant. Men känner att jag ändå vill konfrontera honom ikväll när barnen åkt hem till Moster. Tror inte mitt psyke klarar av att vänta en vecka lr två.

En gps, vart hittar man sånna? Vad kostar dom och hur fungerar dom? Jag är typ noll tekniskt lagd. Bör jag köpa två då vi har två bilar och kör båda? Vi har ingen specifik bil som är min lr hans utan vi tar bil efter behov.

Jag tror de kallas gps tracker, och kostar antagligen från ca 500 kr. Har inte googlat så mycket och aldrig använt någon själv.
  • Anonym (...)

Jag håller med Rudbeckius. Fundera på vad du vill. Gå isär? Lappa ihop? Oavsett vilket så ta samtalet sakligt. Vill du gå isär kan du lugnt säga det och berätta anledningen. Vill du lappa ihop, så börja med att fråga honom om hur han ser på förhållandet, om han tänkt tanken att bryta upp osv. Säg vad du vet och säg att du kan tänka dig att diskutera detta och jobba vidare, men bara om du känner att han kan vara ärlig. Lyssna på honom. Skall ni separera behöver ni inte ha så långt dramatiskt samtal egentligen. Det är mer att du presenterar fakta.

• Anonym (...)
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 14:16:09 följande:

Samma gamla BS!

1) Japp den som sviker får ta ansvar för sina handlingar

2) Nej den som slarvar med sex/ömhet ska absolut inte acceptera otrohet för om man känner sig missnöjd med sin relation så pratar med man men sin partner man går inte ur och knullar andra. De då förespråkar är att bara man känner sig missnöjd så är det ok att vara otrogen och det är såklart din partners fel för det var hen som gjorde dig missnöjd.... ren BS

3) Intressant att du förespråkar samtal och samarbete när det gäller otrohet, men inte när det gäller förhållandet. Enligt dig är det helt ok att knulla runt om man är missnöjd, där behövs ingen hänsyn, samtal och samarbete, men blir man påkommen ja då jävlar ska det samarbetas och visas hänsyn som bara den.

Jo de är faktiskt väldigt enkelt att ge fan i att bedra sin partner, det enda som behövs är lite ryggrad och ärlighet och de flesta verkar klara det galant, sen har vi ju tyvärr andra som saknar både ryggrad och förmåga till ärlighet. Lösningen på det är ju såklart att de som saknar dessa saker jobbar med sig själva istället för att sitta och kräva att andra ska acceptera deras brister.

Det är ditt sätt att lösa situationer, men det som är rätt för dig är ingen absolut sanning. Det är inte olagligt att vara otrogen. Det finns många som inte är kapabla att lösa brist på närhet genom samtal.
  • Anonym (...)
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 16:11:24 följande:

Dagisbarn säger så för att det är vuxna som lär dem det så de ska undvika att dels bete sig som svin mot andra eller bli utnyttjade av svin. Men enligt dina argument borde vi lära barn att det är ok att lura andra barn bara man har en bra ursäkt eller om ingen får reda på det och att man ska tillåta att andra barn lurar dem.

Jag kan absolut förstå att människor med nyttomoral ogillar svartvitt.

Japp det har funnits många konstiga lagar och kulturer genom tiderna, men i ingen kultur har det någonsin varit ok att svika och ljuga och det är det inte nu heller.

Det behövs ingen klinisk diagnos, det räcker med att utgå ifrån deras handlingar.

Japp ärlighet är viktigt för mig och personligen tycker jag det är betydligt bättre än din nyttomoral där ärlighet ska anpassas efter vad som passar en för stunden.

Det är vanligt att man förenklar världen för dagisbarn eftersom de inte är redo för alla nyanser.

Man kan säga att det generellt sett inte är ok att ljuga i vår kultur. Det är dock inte olagligt, vilket på ett sätt visar viss acceptans för att lögner ibland kan få förekomma.

För egen del önskar jag ärlighet men är öppen för att situationer ibland kan uppstå där man av olika skäl väljer att inte vara ärlig. Detta är också något jag diskuterar med min 8-åring, som nu börjar kunna ta till sig att världen inte är svart-vit.
  • Anonym (...)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-26 13:08:43 följande:

Just nu känner jag mig så tom, så ensam. Så ledsen, besviken. Sviken!

Jag sa att om han verkligen vill vara med oss så får han fixa saker/samtal för att visa att han verkligen vill. Sen om det hjälper lr att jag kan börja lite på honom. Det vet jag inte än då det så mycket i huvudet just nu.

Alla våra år tillsammans snurrar i huvudet, allt vi gjort, allt vi gått igenom..

Usch..

Jag vet inte vad du kommer fram till och klarar av, men jag vill ändå säga att allt det ni varit igenom och gjort tillsammans ändå inte varit en lögn. När han varit med dig och barnen så här ni upplevt saker och haft ett liv ihop - det liv han själv vill välja. Han har svikit dig, men det innebär inte att alla trevliga stunder genom åren är falska. Det har också existerat. Det är dig han vill ha när han måste välja.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2020-02-26 15:51:30 följande:

När han måste välja,ja.

Men om det hela tiden har varit TS han velat ha så är det väl henne han borde ha valt redan när han fick chansen med den andra kvinnan.

Om TS inte fått det där sms:et så hade han kanske fortsatt att välja den andra kvinnan.

Så enkelt är det inte.
  • Anonym (...)
    Anonym (Man36) skrev 2020-02-26 16:16:23 följande:

Alltså, det är för roligt att det finns människor här som bagatelliserar. Nu passar ni på, enda anledningen att ni får utrymme är för att alla andra anser att det inte finns något att diskutera. Det är bara att lämna. Funderar på om det är ts man som är inne i tråden och trollar och/eller bara andra otrogna fegisar som vill slå ett slag för att vara såhär misslyckad.

Ja, alla kan göra misstag. Men vi pratar här inte om ett hångel eller ens ligg. Vi pratar om ett dubbelliv. Det är såklart helt oförlåtligt. Hela deras relation de senaste 3 åren är en stor lögn, där ts dessutom tagit bort ett barn för hans skull under denna tid. Hur lever folk egentligen? Hur är det möjligt att bedra någon på det här sättet och hur är det möjligt att man som partner inte märker? Ofattbart.

Ts, du befinner dig i chock. Just nu ser du inte klart, men det kommer klarna successivt över tid. Ni har ingen framtid ihop, om det inte är så att du är ok med att den du trodde du var gift med inte finns och att du dessutom vill ha en öppen relation med denna främling. (Kom ihåg att testa dig för sjukdomar!) Lycka till!

Så otroligt svart-vitt. Detta blir precis så dramatiskt man väljer att göra det. Det är inte heller fel om man väljer att samtala, förlåta och fortsätta tillsammans.

Nej, jag har inte varit otrogen. Däremot har jag valt att fortsätta med en man som ljugit under en längre tid och plötsligt stack ifrån mig och barnen. Därefter har vi varit lyckliga i ytterligare 5 år.
  • Anonym (...)
    Anonym (Man36) skrev 2020-02-26 16:54:39 följande:

Hahaha! Ni är för roliga. Sorgliga liv ni lever

Nej, jag lever ett väldigt bra liv.
  • Anonym (...)
    Anonym (Nogirl) skrev 2020-02-26 17:03:50 följande:

Edit: De flesta som väljer att stanna har nog i viss del redan tappat sig själva under förhållandet. Förlorat styrka, mod och självrespekt. Har inte självförtroendet och tror inte på sig själva, klarar inte av att vara ensamma eller leva utan en partner. Det är vad jag till stor del upplevt av otrogna förhållanden i min omgivning. 

Att därefter stanna fortsätter endast den negativa trenden nedåt...ännu mindre självförtroende, ännu mer livegen o.s.v 

Jag håller inte med. Jag har levt själv i väldigt många år och trivs bra med det. Jag är introvert och behöver inte umgås mycket med folk för att må bra. Däremot älskar jag min man. När han stack skällde jag ut honom rejält. Jag sade att det var fritt fram för honom att lämna mig om han så ville, men barnen skulle han inte lämna. Han valde att öppna sig helt för mig och jag kan förstå hur hans situation var just då. Han mådde inte bra i vårt förhållande. Vi valde att jobba på det och lösa problemen.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?