Inlägg från: Anonym (usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usch)

Är MIN man otrogen?

Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-26 12:06:04 följande:

Tack för alla fina stöttningar!

Det va inte lätt men nu är det gjort, och vilken jäkla lättnad att få ut sig det.

Jag började med och berätta hur trevlig vi haft det med barnen idag med semmelfikat och att barnen va så glada att få följa med Moster hem sen, och han höll med. Bad min syster ta bilder på oss, ett sista kort som familj.. Visade bilden och han titta länge på den. Fråga honom om han såg nått konstigt med den. Fick ett nej, för den va verkligen perfekt. Perfekt för vem som helst att se, men inte för mig, som nu skulle konfrontera min otrogna man!

Han blev helt tyst, kanske chockad. Jag vet inte. Jag bröt ihop! Jag sa inget om messet jag fått utan sa bara att jag visste. Visste att dom sågs, visste att det pågått i 3 år!, att dom haft sex, att dom varit där o där, osv osv. Han fyllde i för att bekräfta. Han ljög inte! Sen om han kanske lämna några godbitar för sig själv, det vet jag inte och jag vill heller inte veta.

Han sa att han kände en lättnad, att han inte visste hur han skulle bryta upp från henne. Jag gav som förslag att lämna tillbaka nyckeln. Ett steg åt rätt riktning. Han sa att han alltid älskat mig och barnen, och att han alltid kommit hem.. usch, kände mig så äcklad!

Hans händer som varit på någon annan, har tagit på mig. Hans läppar har rört vid någon annan, har även rört mig. Hans *** har varit i någon annan, och varit i mig. Jag känner mig våldtagen? Vet inte, äcklad!!

Han har pussat på en annan kvinna och sen kommit hem och pussat våra barn godnatt med samma läppar. Usch!!

Han sa att han vill välja oss, sin fru och sina barn. Jag vet inte. Jag vill inte, men ändå älskar jag honom.

Han bad mig följa med och lämna tillbaka hennes nyckel. Jag gjorde det efter mycket om och men. Han har blockat henne, säger han.

Han vill att vi ska lösa det här, och att han ska ta kontakt med att vi ska gå på familjeterapi lr vad nu heter. Han har smsat sin chef om att få byta arbetsplats alt säga upp sig, hans chef har messat tillbaka att han ev kan bli förflyttad, fått se sms.

Har gråtit konstant, vaknat i natt av att jag gråter. Allt känns så hemskt! Tre år!! Vår minsta blir fyra, han va alltså bara ett år när min man börja vänsterprassla. Vi har varit på mängder av resor och äventyr och han har haft sin älskarinna i tankarna? Tre år!!!

Jag dör sakta inombords!

Men när våra barn kommer hem, ska jag vara starka för dom! Jag ska aldrig svika min familj jag har kvar!

Hoppas faktiskt ni skiljer er. Förstår det är väldigt svårt för dig och allt gått så fort, men att han gjort detta i flera år och NU, för att du vet (utan att han berättat det själv) så "plötsligt" ska han "välja" dig/er? Vadå - han har valt bort er i flera år och nu ska han visa sig "god" och du ska tänka vilken fantastiskt god människa han är som nu "väljer" dig? 

Det är illa nog med ett litet snedsteg på fyllan EN gång, men det här är ju att han levt ett annat liv! Hur många gånger har de haft sex hur många gånger har han ljugit för dig, hur har de fantiserat och pratat om sin kärlek när de legat i sängen efteråt? Har han kanske pratat om dig och ert sexliv? osv. 

Om inte du fått veta det så hade det väl fortsatt? Vad säger han om det? 
  • Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-03 13:32:46 följande:

Varit på familjerådgivning, kändes sisådär. Den vi prata med tyckte jag tog parti för min mans sida när jag förklara varför jag inte hade tillit och vad/hur jag upplever allt just nu.. Kan ha uppfattat fel då som sagt alla tankar inte är samlade.. Flyger lätt iväg. Känner mig trött och utmattad. Sover knappt. Det låter ju så himla bra när min man sitter där och säger att han ångrar sig och älskar mig och barnen. Att han vill komma hem och vara med oss. Att det aldrig mer kommer att hända. Att han kommer vara mig trogen. Han är färdig. Jo, men jag trodde även att han skulle vara mig trogen när vi gifte oss oxå..

Varit till läkare som ska fixa samtalsstöd, han måste själv ha varit otrogen då jag förklara vad som hänt, hur jag mår, att hela mitt liv har rasat samman, att jag kanske sover 10-15min o sen vaknar. Får inge längre sammanhängande sömn och känner mig stressad nu när barnen är hemma. Har varit hemma från jobb pga situationen sen förra veckan och behöver ha läkarintyg för att fortsätta vara hemma. Men han tyckte jag skulle gå och jobba för att få tankarna på annat. Men jag vet inte om jag ens klarar av att jobba. Jag klarar inte ens av att vara hemma utan att när som helst att bryta ihop. Men läkaren tyckte som sagt att ?gå och jobba, känn efter, en otrohet händer så lätt, man måste tillåta sig själv att förlåta?.

Fick lämna blodprov för att kolla så inte min trötthet och nedstämdhet berodde på typ järnbrist..

Vet inte hur jag ska göra, vad jag vill göra.

Du behöver ett break från din man för de går inte att tänka klart tror jag, som det är. Nu kanske jag har missat, bor ni ihop nu? 

Du behöver också berätta för några som du litar på så att de kan stötta och hjälpa till med tex barnen, eller om du bara behöver få försöka sova en stund osv. 

Tror också att du inte på fullt allvar kan veta hur du vill göra förrän du kan släppa den där imagen du haft, om att "alla andra" tyckt ni varit så perfekta. Det finns inget som heter perfekt och du verkar tyvärr kanske ha varit lite för beroende av att andra ska tycka det? Om du kan bortse från vad andra ska säga om de får veta vad som hänt/om ni skiljer er, så blir det nog lättare för dig att tänka ut olika vägar framtiden kan ta sig. 

Familjerådgivningen låter lite konstigt men ni kan ju ge det ett tillfälle till, se om du tycker samtalet blir mer balanserat? Läkaren har väl delvis rätt i att det kan vara bra att jobba för att skingra tankarna men det där sista om att det händer så lätt osv, sånt borde läkaren väl hållit för sig själv kan jag tycka. 
  • Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-26 13:46:21 följande:

Hur vet jag att mina vänner är mina vänner? Känns som att jag inte har nån just nu. Att jag är ensammast i hela världen!

Denna skam jag känner, fyfan!

Om du berättar så kommer det kännas bättre! Klart mannen inte vill du ska berätta, han lär ju få en jäkla massa skit, men det är inte heller mer än rätt. Ju längre du håller detta inom dig desto mer av din energi gåt åt till det. Energi du kunde använt till bättre saker. Jag förstår inte varför samtalsterapeuten säger åt dig att vara tyst, tror inte alls det skadar dig att berätta för i af en person, en du litar på. Men skydda din man har du noll ansvar att göra. 

Och jag tycker inte att ni ska bo under samma tak. 
  • Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-26 14:45:24 följande:

Överväger att börja med antidepressiva, sertralin, dom jag fick utskrivna av läkaren.

Någon med erfarenhet?

Fördelar? Nackdelar?

Det dövar så klart, men det dövar även "allt". Har en son som ätit sertralin ett par och han säger nu efteråt att han minns nästan inget. Allt från den tiden flyter ihop till ett enda konstigt minne som han inte kan sortera och han gillar det inte. Han var ock väldigt deprimerad och behövde medicin.

Du kanske inte är riktigt i den sitsen, även om du mår dåligt. Något att sova på kanske du behöver men då är det inte sertralin man brukar få 
  • Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-01 17:13:08 följande:

Igår va vi ner till byn jag och min man. Skulle handla lite snabbt på Coop. Ser genom pizzerians fönster ett bekant ansikte, pekar och helt plötsligt två till huvuden som kikar ut. HON! Hon står på insidan och pekar ut på oss och hennes vänner kollar ut. Asså fyfan! Om det var mig/oss hon peka på och sa nått om, ja 110%, vi va dom enda som passera förbi.

Helt utmattad efter den turen till Coop att jag somna direkt när vi kom hem. Mådde dåligt, illa. Ont i magen. Fyfan! Ska det alltid vara så här när man tar sig in till byn för att handla?

Helt ärligt vet jag inte hur lr vad jag ska göra. Jag vill ge honom en chans, det vill jag. Men det är så mycket runt omkring som oxå spelar in.

Så då kanske hennes vänner vet om? Storyn är alltså inte hemlig. 

Då kan du lika gärna berätta för dina vänner. 
  • Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-05-31 16:28:03 följande:

Önskar bara nån hade något vettigt att komma med som kunde hjälpa mig på traven i detta helvete. Inte peka o säga flytta ifrån. DET ÄR INTE DET JAG VILL!

Sorry, men det är svårt att komma på något som är vettigt på det sättet du önskar. 
Svar på tråden Är MIN man otrogen?