• Sodergok

Syskonförsök feb/mars 2020

Sassas19, testdag imorgon hur känns det?? :D

• Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-15 06:58:40 följande:

Nu har jag testat och tyvärr blev det ett stort minus. Så tråkigt.

Tog inget Lutinus så nu är det bara att vänta på blödningen och fundera på fortsättningen.

Hur mår ni andra?

Nej så jäkla tråkigt!

Men hur var det nu har ni fler embryon att sätta in?

Vi har två kvar
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-17 12:26:39 följande:

Tack för svar!

Mensen kom igår och jag har pratat med dem nu och bestämt att vi kör på. Jag funderade först på om det var bättre med stimulerat men det tyckte inte hon jag pratade med. Jag har fått tid för VUL på cd 12 så får vi prata mer då. Ett problem som kan uppstå är att de kommer pausa alla återföringar pga corona-viruset. De skulle få besked om det senare idag. Himla skit-virus som sätter käppar i hjulet för så mycket.

Har ni hört något om detta? Jag går på KS Huddinge i stockholm.

Jag läste också om att de pausar insättningar... Men jag pratade med våran klinik som är en privat och de trodde att detta bara kommer gälla universitetssjukhusen eller där man gör landstingsfinansierade behandlingar. Det är helt sjukt att de har mandat över oss vuxna människor att bestämma om vår reproduktion.. jag menar de kan ju inte förbjuda folk från att ha sex eller bli gravida men vi som är beroende av vården får inte ta egna beslut!? Förbannad blir jag.

Så som det ser ut nu så kommer vi i alla fall att kunna göra en ny FET i slutet av april om vi vill, om inga nya direktiv har tillkommit vill säga.. Så det är våran plan.

Hoppas att ni får göra en insättning nu då framöver och stort lycka till i så fall!
  • Sodergok
    Anonym (Testfest) skrev 2020-03-18 14:57:43 följande:

Samtidigt är det ju lite galet om man stoppar universitetssjukhusens återföringar men privata fortsätter. Jag menar riskerna är inte mindre för privata, om man tänker helt logiskt så borde ju den officiella linjen gälla alla för allas bästa... Men ingen av oss vill ju så klart bli nekad insättning under en oviss tid framöver! Hur ska man veta vad man ska göra...??

ESHRE pratar mest om att det inte finns kända risker men man vet ännu väldigt lite. Men vet ju t.ex ingen som varit tidigt gravid och fått Corona, de har inte hunnit föda sina barn än, epidemin började ju bara i december-januari... Men det känns skrämmande tycker jag att de faktiskt rekommenderar att inte skaffa barn nu, vare sig naturligt eller med IVF.... Hur tänker ni? Köra på så länge kliniken låter en göra insättning eller vänta..?? Jag är kluven...!

As a precautionary measure - and in line with the position of other scientific societies in reproductive medicine - we advise that all fertility patients considering or planning treatment, even if they do not meet the diagnostic criteria for Covid-19 infection, should avoid becoming pregnant at this time. For those patients already having treatment, we suggest considering deferred pregnancy with oocyte or embryo freezing for later embryo transfer.

www.eshre.eu/Press-Room/ESHRE-News

Nej nej jag menar inte att det är rimligt utan bara att det troligen blir så, att privata får fortsätta och då blir det upp till var och en att avgöra hur man vill göra.

Vi kommer absolut att göra ett nytt försök i april. Jag kan inte leva med att vi väntade i ett par år och att det sedan skulle vara för sent för oss och så visar det sig att det inte fanns några ökade risker.

Hur tänker ni framåt?
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-27 15:34:52 följande:

Hur går det för er?

Jag är så himla ledsen nu. Har precis varit på vul inför vart andra och sista syskonförsök med frysåterföring. Det är dag 12 idag. Tyvärr upptäcktes det att jag har/har haft ägglossning och därför kan ingen återföring göras!!! Planen var att börja med stickor efter idag, men så är det för sent. Och på grund av Corona så stänger de om 2 veckor, så jag vet inte alls när vi kan få prova nästa gång.

Är både arg, ledsen, irriterad och frustrerad.

Men nej det är verkligen höjden av otur! Lider med er verkligen och denna eviga väntan är såå jobbig..

Ni går inte på privat klinik eller hur var det? Tänker att annars är det ju en möjlighet att starta upp en ny behandling på en privat klinik för de stänger inte ner nu vad jag förstått? Det kostar så klart mycket för er men.. vad gör man inte? Kram
  • Sodergok
    Spinkis skrev 2020-04-01 09:46:49 följande:

Men usch vad trist att det ska strula! Och Corona ställer verkligen till det. Förstår att alla resurser ska gå till den sjukvården men ändå. Surt för oss som har bebislängtan.

Vågar knappt skriva det men fick positivt på min testdag 22/3 och än så länge *peppar peppar* så verkar det hålla i sig. Med MA mm strul i bagaget så slappnar man nog aldrig av helt. Hade hoppats slippa åka långt för VUL men den närmsta Gynekologen stängde ner pga Corona så får vackert åka massa mil för koll.

Är det sant!? Då får jag ändå gratulera! Det är ju trots allt ?så bra som det kan vara? just nu om du har ett starkt plus :) Bara att hålla alla tummar nu... har du någon tid för vul än?

Här verkar nästa mens vara på ingång. Vi kommer att köra denna månaden och kliniken har fortfarande öppet vad jag förstår.
  • Sodergok
    Eeii skrev 2020-04-07 16:31:11 följande:

Hej!

Så glad när jag hittade denna tråd. Håller på att bli galen. Är på ruvardag 7. Förra tisdagen satte vi in ett femdagars från frysen. Har testdag på lördag och går som på nålar. Analyserar alla ?symptom? jag känner. Bröt ihop tidigare idag för att jag såg en liten rosa prick i trosskyddet (min mens börjar alltid så) men vid nästa toalettbesök var den borta. Pendlar mellan att tro att jag är gravid till att som nu tro att det är kört. Har kraftig molande värk i magen och svanken precis som innan mens. Känner mig sååå ledsen. Har tre IVF-försök, två frysåterföringar, två missfall och en bortopererad äggledare i bagaget och denna cirkus har hållit på i snart 3,5 år. Är sååå less på den och livrädd att jag inte ska få min bebis. Snälla, håll tummarna för att mensen håller sig borta och att jag får plus när jag tar gravtestet. ??

Välkommen hit!

Jag tycker det låter hoppfullt jag :) Så där upp och ner har jag också känt de gånger jag var gravid.. medans det har varit noll känsla när det misslyckats typ. Satte ni in i ostimulerad cykel eller? För då kan det ju inte vara hormoner som fördröjer mensen.. Håller tummarna!!
  • Sodergok
    Eeii skrev 2020-04-08 17:44:23 följande:

Tack snälla! Åh jag hoppas så att du har rätt. Vi satte in i ostimulerad cykel men känner mig ändå nojig. Livrädd när jag går på toaletten samtidigt som jag vill gå hela tiden för att kolla så att inget rosa/rött/brunt kommit i trosskyddet. Har kämpat så länge och blivit besviken så många gånger så vågar knappt tro att det ska bli positivt utfall denna gång med tanke på min historia. Den är liksom det enda jag kan relatera till. Försöker ta en timme i taget nu. Håll tummarna för mig snälla. Hur går det för dig Sodergok? Kram

Förstår dig precis! Det är såå tufft när man inte har koll på läget och framtiden och att pendla så mellan hopp och förtvivlan... fy fasen alltså!

Jag hade en kort cykel denna gång så jag ska redannu på fredag börja med äl tester för att hitta ägglossningen, och sen bär det av till kliniken igen! Vi har två blastocyster i frysen just nu och vi hoppas så klart att denna gång blir jackpot ;)
  • Sodergok
    Eeii skrev 2020-04-08 20:27:12 följande:

Ja, det är här verkligen värsta perioden. Jag analyserar varje känsla/symptom i min kropp in i det minsta. Det är verkligen en bergochdalbana. Ena stunden har man hopp för att i nästa brista ut i storgrät för man tror det är kört. Ingen som varit med om detta kan förstå...

Håller tummarna att äggen i frysen är guldägg.

Hur har det gått?
  • Sodergok

Äsch jag fick utslag på äl-stickan först idag, alltså på dag 18 i cykeln.... Jag misstänker att kliniken kommer säga att det är en ?dålig? cykel med så sen ägglossning att de inte rekommendera att vi kör på denna. Får ringa imorgon och se vad de säger men jag ställer in mig på att vi gör ett nytt försök nästa månad

• Sodergok
    Spinkis skrev 2020-04-20 09:13:15 följande:

Jag hade ju också en mkt sen ÄL denna gång. Trodde aldrig den skulle ske men kliniken sa då jag ringde att det inte alls behöver vara en nackdel. Då finns det en mkt tjock och fin slemhinna att fästa i och min förra graviditet var likadan. Sen ÄL och lyckat resultat. Så hoppas det blir lika lyckat för dig ??

Själv går jag och väntar på första UL nu på torsdag. Även om jag har massvis med grav-symtom så vågar jag inte tro att jag har en inneboende i magen. Konstigt att det ska vara så svårt att lita på att det är en knodd i magen?? Blir iofs mer verkligt då man ser en liten prick och ett pickande hjärta antar jag ??

Hoppas allt går bra för er alla!!

Tack för peppen!! Det blir återföring på lördag! :)

Hoppas hoppas att det blir ett roligt UL för er nu på torsdag! Och grattis igen!
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-04-20 21:47:51 följande:

Grattis Spinkis!

Hoppas att allt går bra på ultraljudet och att du efter det kan njuta lite mer. Jag förstår helt känslan av att det är svårt att tro innan man sett på vul.

sodergok- jag hade ägglossning på dag 18 sist och ingen sa något om att det skulle vara dåligt. Hoppas att allt går bra på lördag!

Själv började jag med ägglissningsstickor igår. Om jag inte fått positivt test på onsdag så ska jag ringa för att bli undersökt på torsdag eller fredag. Detta för att se om jag ska få ägglissningsspruta. Vill inte riskera att få ägglossning fel dag sä att återföring inte kan göras. Vår klinik är inte öppet på helger.

Det som kan hända är att de inte har personal och därför inte kan göra återföring. Pgya Corona har de haft många medarbetare borta. Men jag hoppas att allt ska gå bra.

Så konstigt att de inte sa något om denna långa cykel eftersom vi har fått avbryta två gånger tidigare när det blivit så här, men det var några år sedan de kanske har andra riktlinjer nu inte vet jag?

Har det blivit någon ägglossning för dig?
  • Sodergok
    Spinkis skrev 2020-04-24 15:31:07 följande:

Så...vul igår. Var så jävla nervös. Men gick bra. En lite drygt 2cm stor sprattlade låg där och vinkade med fötterna ????

Vilken lättnad! Svårt att greppa men så skönt när det blev mer verkligt. BF 24/11 om allt går som det ska. Sist hade jag havandeskapsförgiftning så hoppas man slipper det denna gång.

Hoppas det går bra för dig sassas nästa vecka. Håller tummarna!

Är det nu på lördag som det är dags för dig sodergok? Hoppas det går bra för dig också!!

Men åå vad härligt grattis!! Hoppas hoppas att du ska slippa ha havandeskapsförgiftning senare, fy så jobbigt och läskigt!

Imorgon är det dags :)) Jag vet inte riktigt varför men det känns oväntat hoppfullt. Tror det är för att sist vi lyckades var också på en lördag haha, alltid något att haka upp sig på ;)
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-04-23 14:12:37 följande:

Ingen ägglossning än. Har precis varit på undersökning och då bestämdes det att jag ska ta ägglossningsspruta ikväll. Troligtvis skulle jag ha ägglossning imorgon eller övermorgon men då missar vi chansen på grund av röd dag nästa fredag. Så ovitrell ikväll och så börja med Lutinus på måndag och sen återföring på torsdag. Hoppas att det ska gå bra.

Okej. Skönt att ha en plan ändå! Lycka till!
  • Sodergok

Nu sitter den där. Och stannar förhoppningsvis kvar! Kan det vara enda gången ?tjock slemhinna? låter som musik i öronen?? Haha!

• Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-04-30 16:19:33 följande:

Nu är jag ruvare igen! Idag sattes en 6-dagars blastocyst tillbaka. Den såg jättefin ut och återföringen gick bra. Testdag är den 13/5 så till dess är det bara att vänta och be och hoppas att den fastnar och vill stanna kvar.

Vad spännande! Bara att hoppas nu då :) Vi har testdag 9/5. Vi hade läkaren som satte in ?det rätta? förra gången så nu är känslan riktigt god. Har haft den känslan av att det arbetas på där inne och ingen mens eller mensvärk än så länge
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-04 08:12:08 följande:

Har ju glömt att skriva grattis Spinkis!

Jag hoppas att du mår bra!

Hur går det sodergok?

Jag är på ruvardag 4 idag och har sen ruvardag 1 haft mensvärk till och från. Det hade jag inte förra gången, så jag hoppas att det är positivt.

Å det låter ju positivt ändå! Har du tänkt smygtesta eller vänta på testdag?

Här är det så uppenbart positivt, känns väldigt bra och bim är förbi med flera dagar nu :) bara att hoppas på att det går vägen. Vi har haft missfall förut, men så ska vi inte tänka nu. Har testdag på lördag 9e.
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-04 12:46:17 följande:

Så härligt att höra att allt känns så positivt!!

Håller tummarna att det blir ett starkt plus på lördag. Spännande!!

Jag kommer nog inte våga testa i förväg. Känner inte att det är värt det. Såklart ruvningen är påfrestande men känner att testdagens är satt av en anledning, så jag väntar tills den.

Hur tänker du kring det?

Jo jag förstår precis hur du menar.

Denna gång känns exakt som förra gången det gick bra, att jag inte ens behöver ta ett test. Alla andra gånger har jag smygtesta några gånger. Jag tror det handlat om att jag inte ville ha några falska förhoppningar då utan hellre ett minus först innan mensen kom. Konstigt det där vilka olika tankebanor och känslor man har
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-11 07:53:46 följande:

Sodergok- hur har det gått? Hoppas så att du fick positivt på testdagens.

Har hållit mina tummar för dig!

Själv väntar jag på testdagen på onsdag. Jag har ingen aningen om hur det ska gå....

Hej igen! Ja men här fick vi ett stort plus! :) Känns jättebra men fortfarande en lång väntan känns det som till vi kan pusta ut, om man någon gång kan göra det egentligen.

Ååå hoppas hoppas att det blir positivt för dig imorgon Sassas19!
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-13 08:16:49 följande:

Hej!

Tyvärr blev det minus för mig.

Behöver smälta detta och landa i att vår son kommer att bli ett ensambarn. Jag är 42 år och har inte ork eller ekonomi känner jag för att dra igång hela ivf-karusellen igen.

Jag är oerhört tacksam för vår fantastiska son och jag vet att det kommer bli bra. Men just nu känns det väldigt ledsamt.

Ånej. Jag blir helt förkrossad av att läsa detta. Beklagar.. Önskar det var möjligt att skicka över ork till dig, men förstår den hopplösa känslan. Många kramar
Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020