• Spinkis

Syskonförsök feb/mars 2020

Känner verkligen igen mig! Går bara och tänker och känner efter. Väntar på ÄL nu och trodde det skulle bli idag men blir troligen imorgon. Går knappt att jobba ostört.

Vi har en dotter på 5,5 år så var ett tag sedan man var inne i hormoner och gravid tankar nu. Har 7st i frysen varav det 8:e ägget blev dottern. Hoppas verkligen att återinförandet ger resultat då det är snordyrt att göra...vilket är lite trist ifall man behöver fler försök.

• Spinkis
    Sodergok skrev 2020-03-01 11:13:21 följande:

Det är så konstigt tycker jag, hur man kan vara så fokuserad på detta nu, och sen lever man på som vanligt när det inte är aktuellt att bli gravid. Till vardags glömmer jag bort ibland vilka jobbiga resor vi gjort för att få våra barn, och just nu så är det typ det enda som snurrar i skallen.

Så hoppfullt med 7 i frysen ändå! Håller tummar att det ska gå på första försöket nu då :)

Vi ska göra återföring på fredag! Borde bli ungefär samma för er nu då va?

Ja hjärnan är ju spännande! Så fort man bestämt sig för att det ska bli ett barn till (eller försök iaf) så är det barn barn barn i hjärnan.

Ja det känns bra med 7 i frysen...men samtidigt vågar man knappt hoppas. Känns lite ibland som en ?falsk trygghet?.

Vad härligt med återinförande!!

Jag sitter fortfarande (!!) och väntar på pos på äl-test ???? borde varit för många dagar sedan nu. Och så klart då man vill att det ska komma i vanlig smidig ordning så tycker kroppen att nähä du du ska få en längre cykel nu.
  • Spinkis
    Sodergok skrev 2020-03-02 13:18:59 följande:

Men åå så irriterande när det ska strula så där!

Vi hade två sådana långa cykler på raken när vi var igång med Ivf förra svängen. Därför rekommenderade läkaren att jag skulle ta en kur Letrozol dennagången, så ingen naturlig cykel för oss nu, och så börjat med Crinone idag.. hatar det där klabbet! Usch då, men nu håller vi humöret uppe och hoppas det ska gå vägen ;)

Jag fick äntligen min ÄL på tisdagen. Mkt mkt senare än normalt. Ringde kliniken helt skakis och meddelade detta. BM där lugnade mig och påminde mig om att då dottern blev till var det också en lång cykel så det borde gå bra. Vågar knappt tro det.

Så imorgon är det äntligen dags för inplantering haha. Hoppas att ägget överlever. Är så jobbigt med ovissheten och att inte ha kontroll själv över förloppet. Kan knappt sova.

Vad roligt att läsa att det är flera som ruvar nu! Härlig känsla men pirrigt kan jag tänka mig. Hoppas allt går bra för er!! Det förtjänar vi alla!
  • Spinkis
    Sassas19 skrev 2020-03-10 15:59:59 följande:

Hur har det gått för dig?

Hoppas så att allt gick bra och att du är ruvare nu. Jag förstår precis vad du menar med att det är jobbigt med ovisshet och att inte ha kontroll. Jag räknar dagarna nu till söndag då det är testdag. Denna väntan är tuff.

Tänker på er!

Jag blev ruvare i tisdags. Ett fint starkt 5-dagars fick ?komma till världen utanför frysen?. Allt gick bra. Nervöst och jag pladdrade mer än man ska. BM tyckte inte jag behövde progesteronet men jag bad om att få det ändå. Hade ju så sen ÄL och är en med korta cykler i vanliga fall så vågar inte lita på att kroppen tillverkar tillräckligt med hormon i tid så det inte stöta bort. Hämtade ut Lutein. Satan vad dyrt. Men tog det sist och var likadant då med sen ÄL så hoppas på en repris.

Testdag 22/3. Denna väntan...
  • Spinkis
    Sodergok skrev 2020-03-11 12:19:11 följande:

Det gick inte denna gången, blöder jättemycket idag. :( Jag hade inga höga förhoppningar heller för jag har inte känt att det arbetar där inne på det sättet som jag gjort förut när det har tagit sig. Bara att vänta in nästa försök.. lär väl bli om två månader ungefär.

Håller tummar för er andra som ruvar!

Tråkigt att höra.

Man blir alltid, eller iaf jag, arg på det förbaskade blodet när det kommer. Har svårt att förstå dom som blir glada när det händer. Drar en lättnadens suck. För en själv är det bara ett surt bevis.

Hoppas du hinner vila dig och samla kraft och jag håller tummarna att det går bättre nästa gång.
  • Spinkis
    Sodergok skrev 2020-03-11 12:19:11 följande:

Det gick inte denna gången, blöder jättemycket idag. :( Jag hade inga höga förhoppningar heller för jag har inte känt att det arbetar där inne på det sättet som jag gjort förut när det har tagit sig. Bara att vänta in nästa försök.. lär väl bli om två månader ungefär.

Håller tummar för er andra som ruvar!

Tråkigt att höra.

Man blir alltid, eller iaf jag, arg på det förbaskade blodet när det kommer. Har svårt att förstå dom som blir glada när det händer. Drar en lättnadens suck. För en själv är det bara ett surt bevis.

Hoppas du hinner vila dig och samla kraft och jag håller tummarna att det går bättre nästa gång.
  • Spinkis
    Sassas19 skrev 2020-03-27 15:34:52 följande:

Hur går det för er?

Jag är så himla ledsen nu. Har precis varit på vul inför vart andra och sista syskonförsök med frysåterföring. Det är dag 12 idag. Tyvärr upptäcktes det att jag har/har haft ägglossning och därför kan ingen återföring göras!!! Planen var att börja med stickor efter idag, men så är det för sent. Och på grund av Corona så stänger de om 2 veckor, så jag vet inte alls när vi kan få prova nästa gång.

Är både arg, ledsen, irriterad och frustrerad.

Men usch vad trist att det ska strula! Och Corona ställer verkligen till det. Förstår att alla resurser ska gå till den sjukvården men ändå. Surt för oss som har bebislängtan.

Vågar knappt skriva det men fick positivt på min testdag 22/3 och än så länge *peppar peppar* så verkar det hålla i sig. Med MA mm strul i bagaget så slappnar man nog aldrig av helt. Hade hoppats slippa åka långt för VUL men den närmsta Gynekologen stängde ner pga Corona så får vackert åka massa mil för koll.
  • Spinkis
    Sodergok skrev 2020-04-19 19:04:06 följande:

Äsch jag fick utslag på äl-stickan först idag, alltså på dag 18 i cykeln.... Jag misstänker att kliniken kommer säga att det är en ?dålig? cykel med så sen ägglossning att de inte rekommendera att vi kör på denna. Får ringa imorgon och se vad de säger men jag ställer in mig på att vi gör ett nytt försök nästa månad

Jag hade ju också en mkt sen ÄL denna gång. Trodde aldrig den skulle ske men kliniken sa då jag ringde att det inte alls behöver vara en nackdel. Då finns det en mkt tjock och fin slemhinna att fästa i och min förra graviditet var likadan. Sen ÄL och lyckat resultat. Så hoppas det blir lika lyckat för dig ??

Själv går jag och väntar på första UL nu på torsdag. Även om jag har massvis med grav-symtom så vågar jag inte tro att jag har en inneboende i magen. Konstigt att det ska vara så svårt att lita på att det är en knodd i magen?? Blir iofs mer verkligt då man ser en liten prick och ett pickande hjärta antar jag ??

Hoppas allt går bra för er alla!!
  • Spinkis

Så...vul igår. Var så jävla nervös. Men gick bra. En lite drygt 2cm stor sprattlade låg där och vinkade med fötterna ????

Vilken lättnad! Svårt att greppa men så skönt när det blev mer verkligt. BF 24/11 om allt går som det ska. Sist hade jag havandeskapsförgiftning så hoppas man slipper det denna gång.

Hoppas det går bra för dig sassas nästa vecka. Håller tummarna!

Är det nu på lördag som det är dags för dig sodergok? Hoppas det går bra för dig också!!

Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020