• Sassas19

Syskonförsök feb/mars 2020

Hej!

Ja, vi är igång igen nu. På måndag ska jag få tillbaka en 5-dagars blastocyst från frysen. Vårt första barn är 3,5 år, så det var ett tag sen vi gjorde ivf senast. Men precis som du säger, så fort man är igång igen då är det det ända man tänker på. Så orolig att det inte ska klara upptiningen.

Gjorde ni FET med ert andra barn?

• Sassas19
    Sodergok skrev 2020-02-27 11:41:43 följande:

Så spännande! Har ni fler embryon än det ni ska sätta in på måndag?

Det hände faktiskt oss när vi försökte bli gravida med vår minsta, att det enda embryo vi hade inte klarade av upptiningen. Men detta är peppar peppar väldigt ovanligt och kliniken var väldigt förvånade över att det hände. Det sker 1-2 gånger om året sa de. När vi sedan till slut blev gravida så var det på ett färskt försök. Men vår äldsta är en frysis :)

Nu till denna ivfomgång har vi tre frysta och vi hoppas såklart att något av dessa ska vilja stanna i kroppen så att man slipper göra ny behandling.

Det verkar I alla fall som att ägglossning sker typ imorgon eller på lördag så återföring för vår del lär ske på torsdag eller fredag nästa vecka :)

Imorgon gäller det ???? Hoppas att upptiningen går bra. Vi har ett till i frysen, ett 6-dagars, men jag hoppas så att detta ska fästa. Inte bara för att det kostar mycket, utan för att jag önskar att det inte blir flera år mellan syskonen, samt att denna resa är psykiskt påfrestande. Skulle inga av våra frysisar fästa så, kommer det inte bli ny ivf för mig.

Så spännande att det är dags för er på fredag!
  • Sassas19

Oj så många frågetecken. Det var inte meningen, vet inte var de kom ifrån....

Spinkis: skönt med 7 i frysen. Men jag förstår exakt din känsla av att man hoppas att det inte ska behöva ta så många försök. Jag hoppas att det ni snart sätter in ska stanna kvar.

Imorgon hoppas jag att vi sätter in det ena av våra två frysisar.

• Sassas19

Oj så många frågetecken. Det var inte meningen, vet inte var de kom ifrån....

Spinkis: skönt med 7 i frysen. Men jag förstår exakt din känsla av att man hoppas att det inte ska behöva ta så många försök. Jag hoppas att det ni snart sätter in ska stanna kvar.

Imorgon hoppas jag att vi sätter in det ena av våra två frysisar.

• Sassas19

Nu är jag ruvare!

Känner mig helt skakis i kroppen. Jag var så nervös och uppstressad hela förmiddagen och nu tacksam för att allt gick bra. En fin 5-dagars sattes tillbaka och jag fick testdag den 15/3. Nu kan jag inte göra annat än att vänta och hoppas att det blir ett plus.

Så jobbigt att det strular nu Spinkis. Jag hoppas att du snart för utslag på stickan. Jag känner igen känslan. Efter mitt första ET krånglade mina cykler 2 månader i rad. Så då bestämdes det att jag skulle prova i stimulerad cykel istället.

• Sassas19
    Sodergok skrev 2020-03-06 15:29:33 följande:

Nuu är jag också ruvare ;) Ett riktigt fint embryo enligt läkaren. Testdag den 20e!

Åh så spännande! Skönt att höra att det var ett tipp topp embryo. Grattis!

Nu väntar denna sega väntan för oss båda. Jag är på ruvardag 4 idag. Det är så svårt att veta om det är lutinusen som spökar eller om det är mer positiva saker som känns i magen ibland. Jag har testdag den 15:de.

Hur mår du?
  • Sassas19
    Spinkis skrev 2020-03-08 06:35:18 följande:

Jag fick äntligen min ÄL på tisdagen. Mkt mkt senare än normalt. Ringde kliniken helt skakis och meddelade detta. BM där lugnade mig och påminde mig om att då dottern blev till var det också en lång cykel så det borde gå bra. Vågar knappt tro det.

Så imorgon är det äntligen dags för inplantering haha. Hoppas att ägget överlever. Är så jobbigt med ovissheten och att inte ha kontroll själv över förloppet. Kan knappt sova.

Vad roligt att läsa att det är flera som ruvar nu! Härlig känsla men pirrigt kan jag tänka mig. Hoppas allt går bra för er!! Det förtjänar vi alla!

Hur har det gått för dig?

Hoppas så att allt gick bra och att du är ruvare nu. Jag förstår precis vad du menar med att det är jobbigt med ovisshet och att inte ha kontroll. Jag räknar dagarna nu till söndag då det är testdag. Denna väntan är tuff.

Tänker på er!
  • Sassas19
    Sodergok skrev 2020-03-11 12:19:11 följande:

Det gick inte denna gången, blöder jättemycket idag. :( Jag hade inga höga förhoppningar heller för jag har inte känt att det arbetar där inne på det sättet som jag gjort förut när det har tagit sig. Bara att vänta in nästa försök.. lär väl bli om två månader ungefär.

Håller tummar för er andra som ruvar!

Så tråkigt att höra! Men skulle du inte ha testdag den 20:de? Tror du inte att det finns lite hopp ändå?

Skickar massor av kramar till dig.
  • Sassas19
    Sodergok skrev 2020-03-14 19:04:37 följande:

Sassas19, testdag imorgon hur känns det?? :D

Jag är nervös inför imorgon, men vågar känna mig lite optimistisk.

Jag har haft stick och drag i magen till och från, haft svagt illamående några dagar och väldigt trött. Det kan ju betyda allt möjligt så jag vet inte..... Det ska bli skönt att väntan är över imorgon och att jag får ett svar.

Jag ska meddela er hur det går.

Hur mår du?
  • Sassas19

Nu har jag testat och tyvärr blev det ett stort minus. Så tråkigt.

Tog inget Lutinus så nu är det bara att vänta på blödningen och fundera på fortsättningen.

Hur mår ni andra?

• Sassas19
    Sodergok skrev 2020-03-15 09:00:10 följande:

Nej så jäkla tråkigt!

Men hur var det nu har ni fler embryon att sätta in?

Vi har två kvar

Ja, supertråkigt.

Vi har ett kvar, en 6-dagars blastocyst. Vet ni om det är bäst att köra på direkt eller om det är bättre att låta det gå en mens emellan? Jag minns inte heller hur cykeln blir efter Lutinus? Har ni koll?
  • Sassas19
    Anonym (Testfest) skrev 2020-03-15 21:58:09 följande:

Sassas19, vi har kört på direkt. Mensen kommer då man slutar med Lutinus och cykeln brukar vara helt normal, för mig iaf. Så det finns inga medicinska hinder att köra på om ni har lust och orkar. Å andra sidan kanske en paus kan göra gott emellan?? Eller så känns det bara som en bortkastad månad...

Tack för svar!

Mensen kom igår och jag har pratat med dem nu och bestämt att vi kör på. Jag funderade först på om det var bättre med stimulerat men det tyckte inte hon jag pratade med. Jag har fått tid för VUL på cd 12 så får vi prata mer då. Ett problem som kan uppstå är att de kommer pausa alla återföringar pga corona-viruset. De skulle få besked om det senare idag. Himla skit-virus som sätter käppar i hjulet för så mycket.

Har ni hört något om detta? Jag går på KS Huddinge i stockholm.
  • Sassas19

Hur går det för er?

Jag är så himla ledsen nu. Har precis varit på vul inför vart andra och sista syskonförsök med frysåterföring. Det är dag 12 idag. Tyvärr upptäcktes det att jag har/har haft ägglossning och därför kan ingen återföring göras!!! Planen var att börja med stickor efter idag, men så är det för sent. Och på grund av Corona så stänger de om 2 veckor, så jag vet inte alls när vi kan få prova nästa gång.

Är både arg, ledsen, irriterad och frustrerad.

• Sassas19

Grattis Spinkis!

Hoppas att allt går bra på ultraljudet och att du efter det kan njuta lite mer. Jag förstår helt känslan av att det är svårt att tro innan man sett på vul.

sodergok- jag hade ägglossning på dag 18 sist och ingen sa något om att det skulle vara dåligt. Hoppas att allt går bra på lördag!

Själv började jag med ägglissningsstickor igår. Om jag inte fått positivt test på onsdag så ska jag ringa för att bli undersökt på torsdag eller fredag. Detta för att se om jag ska få ägglissningsspruta. Vill inte riskera att få ägglossning fel dag sä att återföring inte kan göras. Vår klinik är inte öppet på helger.

Det som kan hända är att de inte har personal och därför inte kan göra återföring. Pgya Corona har de haft många medarbetare borta. Men jag hoppas att allt ska gå bra.

• Sassas19

Ingen ägglossning än. Har precis varit på undersökning och då bestämdes det att jag ska ta ägglossningsspruta ikväll. Troligtvis skulle jag ha ägglossning imorgon eller övermorgon men då missar vi chansen på grund av röd dag nästa fredag. Så ovitrell ikväll och så börja med Lutinus på måndag och sen återföring på torsdag. Hoppas att det ska gå bra.

• Sassas19

Nu är jag ruvare igen! Idag sattes en 6-dagars blastocyst tillbaka. Den såg jättefin ut och återföringen gick bra. Testdag är den 13/5 så till dess är det bara att vänta och be och hoppas att den fastnar och vill stanna kvar.

• Sassas19

Har ju glömt att skriva grattis Spinkis!

Jag hoppas att du mår bra!

Hur går det sodergok?

Jag är på ruvardag 4 idag och har sen ruvardag 1 haft mensvärk till och från. Det hade jag inte förra gången, så jag hoppas att det är positivt.

• Sassas19

Så härligt att höra att allt känns så positivt!!

Håller tummarna att det blir ett starkt plus på lördag. Spännande!!

Jag kommer nog inte våga testa i förväg. Känner inte att det är värt det. Såklart ruvningen är påfrestande men känner att testdagens är satt av en anledning, så jag väntar tills den.

Hur tänker du kring det?

• Sassas19

Så härligt med sån positiv känsla!

Själv pendlar jag mellan att tro att det går bra till att inte tro. Jag har mycket mer symtom än vad jag haft någon annan ruvning. Illamående som kommer och går och imorse kände jag mig svullen om magen, så pass mycket så att jag behövde byta byxor för att det skulle kännas bekvämt. Blir också mer andfådd tycker jag.

När jag lyckades med ivf?n förra gången så kände jag inte så här mycket så tidigt. Jag hade överlag väldigt lite symtom hela graviditeten. Men förra FET som misslyckades hade jag inga symtom av alls heller.

Jag tog ju Lutinus varje gång förut och fick inga biverkningar. Tror ni att jag plötsligt kan få biverkningar av dem nu?

Så mycket tankar.....

Hoppas att ni andra mår bra!

• Sassas19

Sodergok- hur har det gått? Hoppas så att du fick positivt på testdagens.

Har hållit mina tummar för dig!

Själv väntar jag på testdagen på onsdag. Jag har ingen aningen om hur det ska gå....

Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020