• Sodergok

Syskonförsök feb/mars 2020

Någon mer som startar upp Ivf-karusellen inom kort?

Vi ska göra syskonförsök med FET om ett par veckor. På måndag blir det ultraljud och förhoppningsvis återföring i början på mars... Det spelar ingen roll att vi gjort detta två gånger tidigare (vi har två barn genom Ivf) och att vardagen är full av andra måsten för så fort man bestämt sig för att starta finns det bara EN sak i huvudet. Någon som känner igen sig på den?

• Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020
  • Sodergok

Så spännande! Har ni fler embryon än det ni ska sätta in på måndag?

Det hände faktiskt oss när vi försökte bli gravida med vår minsta, att det enda embryo vi hade inte klarade av upptiningen. Men detta är peppar peppar väldigt ovanligt och kliniken var väldigt förvånade över att det hände. Det sker 1-2 gånger om året sa de. När vi sedan till slut blev gravida så var det på ett färskt försök. Men vår äldsta är en frysis :)

Nu till denna ivfomgång har vi tre frysta och vi hoppas såklart att något av dessa ska vilja stanna i kroppen så att man slipper göra ny behandling.

Det verkar I alla fall som att ägglossning sker typ imorgon eller på lördag så återföring för vår del lär ske på torsdag eller fredag nästa vecka :)

• Sodergok
    Spinkis skrev 2020-02-28 13:39:16 följande:

Känner verkligen igen mig! Går bara och tänker och känner efter. Väntar på ÄL nu och trodde det skulle bli idag men blir troligen imorgon. Går knappt att jobba ostört.

Vi har en dotter på 5,5 år så var ett tag sedan man var inne i hormoner och gravid tankar nu. Har 7st i frysen varav det 8:e ägget blev dottern. Hoppas verkligen att återinförandet ger resultat då det är snordyrt att göra...vilket är lite trist ifall man behöver fler försök.

Det är så konstigt tycker jag, hur man kan vara så fokuserad på detta nu, och sen lever man på som vanligt när det inte är aktuellt att bli gravid. Till vardags glömmer jag bort ibland vilka jobbiga resor vi gjort för att få våra barn, och just nu så är det typ det enda som snurrar i skallen.

Så hoppfullt med 7 i frysen ändå! Håller tummar att det ska gå på första försöket nu då :)

Vi ska göra återföring på fredag! Borde bli ungefär samma för er nu då va?
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-01 21:44:10 följande:

Imorgon gäller det ???? Hoppas att upptiningen går bra. Vi har ett till i frysen, ett 6-dagars, men jag hoppas så att detta ska fästa. Inte bara för att det kostar mycket, utan för att jag önskar att det inte blir flera år mellan syskonen, samt att denna resa är psykiskt påfrestande. Skulle inga av våra frysisar fästa så, kommer det inte bli ny ivf för mig.

Så spännande att det är dags för er på fredag!

Åh lycka till nu idag! Och så kommer ju dessa ruvardagar.. vill knappt tänka på det så påfrestande det är. Berätta hur det går sedan om du orkar!
  • Sodergok
    Spinkis skrev 2020-03-02 12:38:55 följande:

Ja hjärnan är ju spännande! Så fort man bestämt sig för att det ska bli ett barn till (eller försök iaf) så är det barn barn barn i hjärnan.

Ja det känns bra med 7 i frysen...men samtidigt vågar man knappt hoppas. Känns lite ibland som en ?falsk trygghet?.

Vad härligt med återinförande!!

Jag sitter fortfarande (!!) och väntar på pos på äl-test ???? borde varit för många dagar sedan nu. Och så klart då man vill att det ska komma i vanlig smidig ordning så tycker kroppen att nähä du du ska få en längre cykel nu.

Men åå så irriterande när det ska strula så där!

Vi hade två sådana långa cykler på raken när vi var igång med Ivf förra svängen. Därför rekommenderade läkaren att jag skulle ta en kur Letrozol dennagången, så ingen naturlig cykel för oss nu, och så börjat med Crinone idag.. hatar det där klabbet! Usch då, men nu håller vi humöret uppe och hoppas det ska gå vägen ;)
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-02 14:25:38 följande:

Nu är jag ruvare!

Känner mig helt skakis i kroppen. Jag var så nervös och uppstressad hela förmiddagen och nu tacksam för att allt gick bra. En fin 5-dagars sattes tillbaka och jag fick testdag den 15/3. Nu kan jag inte göra annat än att vänta och hoppas att det blir ett plus.

Så jobbigt att det strular nu Spinkis. Jag hoppas att du snart för utslag på stickan. Jag känner igen känslan. Efter mitt första ET krånglade mina cykler 2 månader i rad. Så då bestämdes det att jag skulle prova i stimulerad cykel istället.

Hur känns det i kroppen nu?

Vi kör också i stimulerad cykel för första gången pga struliga cykler. Imorgon är det dags för insättning!
  • Sodergok
    yoda90 skrev 2020-03-05 09:33:05 följande:

Ska börja med mina Gonal-F från o med Tisdag 10 mars förhoppningsvis om mensen kommer i tid som den brukar göra :D

Syskonförsök nummer 1 ska ske.

Har tidigare en dotter som är kommen igenom ivf/icsi. Hon är idag 2 år.

Spännande! Hur känns det? Hoppfullt eller jobbigt eller både och kanske? :D
  • Sodergok

Nuu är jag också ruvare ;) Ett riktigt fint embryo enligt läkaren. Testdag den 20e!

• Sodergok

Det gick inte denna gången, blöder jättemycket idag. :( Jag hade inga höga förhoppningar heller för jag har inte känt att det arbetar där inne på det sättet som jag gjort förut när det har tagit sig. Bara att vänta in nästa försök.. lär väl bli om två månader ungefär.

Håller tummar för er andra som ruvar!

• Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-11 21:31:36 följande:

Så tråkigt att höra! Men skulle du inte ha testdag den 20:de? Tror du inte att det finns lite hopp ändå?

Skickar massor av kramar till dig.

Jo testdag är 20e men nu har jag varit med om det här så många gånger att jag känner jag inte ens behöver göra något test. Det tråkiga är att vi inte har betalat än.. känns sådär att pynta 17000 för något man vet inte kommer fungera.

Hur känns det för dig nu?
Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020