Inlägg från: Rudbeckius |Visa alla inlägg
  • Rudbeckius

Sambo lämnar mig annars

Grattis och lyckönskningar till graviditeten! Det är en stå stor och viktig sak. Livsavgörande för er alla.

Så ledsamt att sambon lämnar dig.

1) Mitt råd är att ta det lugnt och sköt om dig och din bebis i magen. Fysiskt och psykiskt. Ät bra och njut av graviditeten så gott det går. Sörj snabbt och effektivt om du kan och gå vidare och gör det bästa av situationen.

2) Om du kommer att bli ensamstående förälder - bygg upp ett bra nätverk av familj och vänner som kan stötta dig och barnet. Involvera blivande morfar, mormor etc.

3) Försök hålla en öppen och vänligt neutral hållning till din man, barnets far. Han har sin vuxna roll att fundera över, det kan du inte göra åt honom. Han kommer att få betala för sitt barns uppväxt och han fpr ett moraliskt eget val hur han ska förhålla sig till sit faderskap, ansvar m m under barnets uppväxt. Om ni älskar varandra mycket så kanske ni kan bli en sammanboende familj igen, om det känns rätt. Du och han behöver ju ha med varandra att göra mer eller mindre under lång tid framöver. Faderskap liksom moderskap förpliktigar och vi har sociala krav och förväntningar, egna och andras, på att vara bra människor.

Varmt lycka till.
  • Rudbeckius
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 16:49:02 följande:

En kille som ber dig döda ett foster och hotar med utpressning är en skitstövel, oavsett om du hade tänkt behålla eller inte. Dessvärre kommer han vara en del av ditt liv 18 år framåt men du får åtminstone ett rart litet barn. Jag hoppas du kan glädjas åt graviditeten trots allt, och grattis så klart <3

Abort inom rätt tidsgränser är lagligt i nästan hela världen och du passar på att kalla det för att döda foster, du kallar den tragiska situationen för utpressning och du dömer den ena förälderna till att vara en skitstöve som i o f s varit tydlig vad hen tycker under förhållandet?

Tillhör du någon sorts amerikansk tokreligös sekt eller vad har du för bakgrund till dina snabba fördömanden? Det vore intressant att veta varför du skiver så osmakligt? Är du mycket ung?
  • Rudbeckius
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 17:10:01 följande:

Vad kallar du det?? Hennes sambo vill tvinga henne att genomgå ett medicinskt ingrepp för att ta bort ett barn hon vill ha, om hon inte gör det lämnar han henne. Det kallas utpressning och är svinaktigt beteende!

Hade ts gjort detta med vilje så hade han väl rätt att vara arg men det här är ingens fel och om ts vill ha barn så ska hon inte tvingas DÖDA sitt blivande barn.

Dina personliga påhopp tänker jag inte ens bevärdiga med ett svar!

Vad är det som du inte kan nyansera och betrakta utifrån våra västerländska lagar som funnits mycket länge nu? Vi har inte saudiska lagar... abort är helt lagligt inom vissa tidsrymder sedan länge. Man bör väl vara två om att besluta om att skaffa barn. De överenskommelser man har bör man väl hålla i relationen? Man får göra slut, särskilt om överenskommelser bryts? Mannen har väl varit helt renhårig här, även om jag som äldre kan tycka personligen att han borde besinna sig i relationen och det föräldraansvar han ju inte kommer undan.

Vad hade du i din märkliga moraliska värld tyckt att vi skulle ha för regler istället? Ska abort inte vara tillåtet? Ska det vara förbjudet att göra slut? Får man inte hävda att överenskommelser inom en relation bör hållas? Din logik behöver förklaras oaktat vilken utländsk ultrahögersekt du tillhör? Alla är väl välkomna här men man bör väl kunna förklara sig, så även du? Eller just du behöver inte delta i debatten, du bara fördömer så starkt du kan? Hjälper du TS på det sättet?
  • Rudbeckius
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 20:47:46 följande:

Jag är fullständigt färdig med dina förbannade påhopp!!

Tack. Jag förstår att du inte alls kan redogöra för bakgrunden till dina kraftiga fördömanden av andra, du bara kände för det. Man kan undra vem som borde få förbannelser här.
  • Rudbeckius
    Anonym (W) skrev 2020-02-17 21:20:25 följande:

Vilken råtta!

Det kommer gå bra för dig och bebisen. <3

Jag hoppas också att det går bra för bebis med mamma och förhoppningsvis även pappa framöver. Barn har rätt till stabil, bred och kärleksfull mängd närstående under uppväxten.

Men att kalla mannen för råtta är väl litet hårt? Han har inte brutit någon överenskommelse vad som framkommit? Han är stark, självständig och konsekevent. Tydlig.
  • Rudbeckius
    Anonym (W) skrev 2020-02-18 06:39:03 följande:

Man kan inte gå och göra kvinnor gravida sen gapa om abort. Det är tufft att göra abort. Många män verkar dock tro att det för dem är någon mänsklig rättighet.

Det tror jag inte alls att män generellt ser det som en mänsklig rättighet. Vad grundar du det på? De flesta förstår att det är tufft att göra abort. Att föda är ännu tuffare. Att vara förälder är mycket tufft med under lång tid. Det är självklarheter. Vad menar du egentligen? Att aborter ska förbjudas?

Man är två om att bli gravid och man är två om att hantera situationen om graviditet inträffar trots preventivmedel.

Det är mycket gammaldags syn på ansvar om du lägger allt ansvar just på män? De hade en överenskommelse om att inte skaffa barn, något annat har inte framkommit.

Vem är det som gapar? Var får du det ifrån? Mannen har väl inte yttrat sig alls i debatten här på FL vad vi vet.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars