Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Sambo lämnar mig annars

En kille som ber dig döda ett foster och hotar med utpressning är en skitstövel, oavsett om du hade tänkt behålla eller inte. Dessvärre kommer han vara en del av ditt liv 18 år framåt men du får åtminstone ett rart litet barn. Jag hoppas du kan glädjas åt graviditeten trots allt, och grattis så klart <3

• Anonym (Anonym)
    Rudbeckius skrev 2020-02-17 17:03:47 följande:
    Abort inom rätt tidsgränser är lagligt i nästan hela världen och du passar på att kalla det för att döda foster, du kallar den tragiska situationen för utpressning och du dömer den ena förälderna till att vara en skitstöve som i o f s varit tydlig vad hen tycker under förhållandet?

Tillhör du någon sorts amerikansk tokreligös sekt eller vad har du för bakgrund till dina snabba fördömanden? Det vore intressant att veta varför du skiver så osmakligt? Är du mycket ung?
    Vad kallar du det?? Hennes sambo vill tvinga henne att genomgå ett medicinskt ingrepp för att ta bort ett barn hon vill ha, om hon inte gör det lämnar han henne. Det kallas utpressning och är svinaktigt beteende!

Hade ts gjort detta med vilje så hade han väl rätt att vara arg men det här är ingens fel och om ts vill ha barn så ska hon inte tvingas DÖDA sitt blivande barn.

Dina personliga påhopp tänker jag inte ens bevärdiga med ett svar!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 18:59:49 följande:

Jag kan förstå allas synpunkter. Men det blir ju som fel oavsett hur man gör för någon av parterna tar ju psykisk skada oavsett val. Vad är rätt och fel då? Vem har mest rätt egentligen? Hur ska man tänka?

Den som har mest rätt är du eftersom det är din kropp det handlar om. Det är ingen som tvingar karln att vara en närvarande förälder, han har bidragit med dna och om han inte vill vara delaktig så kan det vara desto bättre för barnet än att tvingas umgås med en bitter pappa.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 19:12:20 följande:

Tack! Ja sant, får bearbeta och acceptera att man blir ensam i det. Men om han skulle ångra sig och komma tillbaka längre fram. Ska man då acceptera beteendet, de fula orden och hoten eller ska man gå vidare? Det är svårt att dra gränsen för vad som är att gå för långt ? Om det bara är en naturlig reaktion som skapats av chock eller om det är att gå över gränsen. Jag vet inte vad tycker ni?

Personligen skulle jag inte gå tillbaka till en som förkastat mig och vårt gemensamma barn, som lämnar dig när du/ni behöver honom som bäst. Då har han gått för långt och får stå för sitt beslut. Hur lågt får man sänka sig själv liksom? Var går ens egenvärde? Aldrig.
  • Anonym (Anonym)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-17 19:22:57 följande:
    Det är ett svinaktigt beteende, helt klart. Utpressning är det dock inte.
    Gör abort eller så lämnar jag dig, vad kallar du det om inte utpressning och hot?
  • Anonym (Anonym)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-17 20:11:32 följande:
    Utpressning involverar hot om våld eller skada om man inte utför hotet. TS kille har inte hotat om att skada henne (endast lämna henne), ergo, det är inte utpressning.

Som mest så ställer han ett svinigt ultimatum, där han hotar att lämna henne. Men detta kunde du lära dig om bara googlade lite på egen hand. Lathet. :)
    Så det blir bättre för att du märker ord? Är det verkligen där fokus borde ligga? Semantik?? Han använder deras relation som påtryckningsmedel för att tvinga ts till en abort, det är vad folk generellt skulle kalla utpressning.
  • Anonym (Anonym)
    Rudbeckius skrev 2020-02-17 20:34:00 följande:
    Vad är det som du inte kan nyansera och betrakta utifrån våra västerländska lagar som funnits mycket länge nu? Vi har inte saudiska lagar... abort är helt lagligt inom vissa tidsrymder sedan länge. Man bör väl vara två om att besluta om att skaffa barn. De överenskommelser man har bör man väl hålla i relationen? Man får göra slut, särskilt om överenskommelser bryts? Mannen har väl varit helt renhårig här, även om jag som äldre kan tycka personligen att han borde besinna sig i relationen och det föräldraansvar han ju inte kommer undan.

Vad hade du i din märkliga moraliska värld tyckt att vi skulle ha för regler istället? Ska abort inte vara tillåtet? Ska det vara förbjudet att göra slut? Får man inte hävda att överenskommelser inom en relation bör hållas? Din logik behöver förklaras oaktat vilken utländsk ultrahögersekt du tillhör? Alla är väl välkomna här men man bör väl kunna förklara sig, så även du? Eller just du behöver inte delta i debatten, du bara fördömer så starkt du kan? Hjälper du TS på det sättet?
    Jag är fullständigt färdig med dina förbannade påhopp!!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (W) skrev 2020-02-18 12:53:28 följande:
    De var överens om att försöka undvika en graviditet.
    Och ts hade p-spruta.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (en kvinna) skrev 2020-02-18 18:42:40 följande:

Pacta sunt servanda.

Är man överens om att det inte ska bli barn så ska det inte bli det heller anser jag.

Återigen, ts tog sitt ansvar. Hon använde preventivmedel. Är det hennes fel att hon blev gravid trots p-spruta? Eller kanske mannen borde haft kondom? Eller så skulle de inte haft sex alls.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-18 20:38:09 följande:
    Men hon valde att inte berätta för mannen att hon trots p-sprutan blivit gravid. TS väntade så länge att berätta att gränsen för abort var passerad. Jag är ledsen TS, men har du ingen hållbar förklaring så känns det där rätt manipulativt. Att skylla på att han var bortrest så länge håller inte. Internet finns överallt och telefon med..
    1) Hon ville berätta det öga mot öga, inte över telefon/chatt medan han var bortrest
    2) Abortgränsen är inte passerad, bara för hennes egen personliga del
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (bluebird) skrev 2020-02-19 06:38:23 följande:
    Det är en väldigt dålig ursäkt att vänta med att berätta när man vet att det blir svårare att göra abort desto längre tid som går. Finns inte tiden att ses så får man lägga åt sidan att man helst vill berätta öga mot öga och berätta på annat sätt. Hon har förmodligen gjort kub vid det här laget och sett något på skärmen som numer ser ut som ett barn. Klart det blir svårt för henne att göra abort. Abortgränsen har kanske inte gått ut men hon har haft flera månader på sig att smälta det här och han har förmodligen några knappa veckor på sig. Jag förstår honom om han inte vill stanna när hon undanhållit en sån här sak så här länge. Det är ett stort svek att göra så som hon gjort. 
    Om ts ville behålla barnet spelar det ingen som helst roll när hon berättar. 
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-19 08:14:41 följande:
    Det är dåliga ursäkter som gränsar till egoistisk manipulation. Den blivande förälder som gör så ansvarar för att överenskommelse bryts mot den andre ovetande blivande föräldern och orsakar ett livslångt känslomässigt och stort ekonomiskt ansvar på denne.

Helt otroligt att läsa debattinlägg ovan som helt genusfientligt lägger ansvaret på offret i den här sortens övergrepp och svek.

Ser vi ur barnperspektivet så har detta barn fått en start i livet där föräldrarna inte varit överens om familjebildning. TS har inte varit schysst här heller. Man kan fundera över ordet utpressning som använts i inläggen ovan.

Vad tycker TS själv om dessa beska kommentarer om TS ansvar för att så kraftigt påverka så många andra människors liv?

Det kallas inte manipulation att stå upp för sina egna rättigheter, dvs kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp. Som bekant är enda sättet att inte bli pappa avhållsamhet, där är man två som har ansvar. Det är ingens fel att p-medlet inte fungerade men ts vill ha barn, hennes kille uppenbarligen inte alls, då är det så.

Fattar du inte att ts inte planerade graviditeten öht?? Och det kallar du utpressning?

För min del hoppas jag ts har minimal kontakt med den s.k. pappan han vill ju öht inte ha med dem att göra som det verkar. Nästa gång kanske han använder kondom istället.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-19 10:04:12 följande:
    Hur vet du att TS inte planerade graviditeten? Det är mycket som varnar i TS berättelse om att inte prata graviditet utan att fördröja. Det är misstänkt manipulation. Och en sorts utpressning när partnern onödigt sedan ställs inför fullbordat faktum.

Man ska naturligtvis stå upp för sina rättigheter, det handlar det inte om här. Du försöker blanda bort korten. De hade en gemensam överenskommelse och TS berättade inte att den brutits med oerhörda konsekvenser för många.

Det är också oerhört ensidigt att lägga hela ansvaret för graviditeten på mannen. De var två i relationen och han hade väl säkert använt kådis om de hade kommit överens om det. Istället valdes p-spruta om hon nog slarvade med, avsiktligt eller oavsiktligt, sannolikt  i syfte att utpressa den andre förälderns fortsatta engagemang. Helt fel sätt att vårda relationen och skapa bra förutsättningar för ett barns uppväxt.

Ditt råd om att barnet inte ska ha samverkande goda föräldrar att växa upp med (du tycker att TS ska isolera sig och frysa ut den andre föräldern ur barnets liv) visar på en egoism och en oförståelse för ett barns behov under uppväxten. Att ett barn ska växa upp i skuggan av en förälder med den sortens värderingar är inte i barnets bästa intresse.
    Varför skulle ts använda p-spruta om hon hemligt vill bli gravid?? Då skulle hon väl äta piller och bara säga hoppsan när hon missat några.

Jag har inga problem med att köpa att hon ville prata med honom öga mot öga. Antagligen räknade hon inte med att han skulle dumpa henne, även om hon säkert antog att han skulle bli chockad.

Vilken överenskommelse pratar du om? Jag fattar fortfarande inte hur du kan få en oplanerad graviditet till att bli "kontraktsbrott"? Det var väl lika mycket hans fel att hon/de blev med barn. Jag säger inte att det BARA är hans ansvar men ts använde p-medel, vad mer begär du??

Jag misstänker att du inte har en aning om hur p-spruta fungerar men jag kan informera om att de räcker i hela tre månader. Att säga att ts misskötte det är ren spekulation från din sida. Du sitter till o med och påstår rakt ut att ts medvetet slarvar med det för att kunna pressa sin kille till att stanna hos henne, trots att det inte finns någon som helst indikation att han var på väg att lämna henne! Iaf av det jag läst av hennes kommentarer.

Du sitter ju bara och hittar på en massa som du inte har stöd för! Och utifrån dina påhitt sitter du sedan och klagar på ts, vad hon gjort eller inte gjort, som du inte ens har en aning om! Totalt sjuka påhopp!

Och jag sa inte att ts skulle frysa ut pappan öht! Ska du kasta lögner i min mun nu också?? Pappan har sina lagliga rättigheter och längre än så behöver man inte gå med en som inte ens vill ha med dem att göra.

Med tanke på hur världsfrånvända dina taktiker är så orkar jag inte ens bemöta dina fantasifoster längre!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ärligt kille=bra) skrev 2020-07-21 10:35:50 följande:
    Han tvingar ingen. Han är tydlig med hur han känner. Bättre att säga det nu än när barnet är här. Han ska inte tvingas leva med någon som han inte längre vill leva med. Nu är han ärlig och ger ts chans att ta ett realistiskt beslut. Nu vet hon vad hon har att planera för.

Jag förstår honom. För mig var det viktigt att mina barn var väl planerade. Jag ville ge mina barn en trygg kärnfamilj med de bästa förutsättningarna som fanns. Mina barn skulle få det bästa annars ville jag inte ha barn alls.

Hade någon tvingat mig att få barn under sämre förutsättningar så hade kärleken till den personen försvunnit. Hellre abort än att utsätta ett barn för en uppväxt med sämre förutsättningar. Vill en förälder inte ha barnet så är förutsättningarna definitivt sämre. Ts har ju dessutom undanhållit informationen för sin kille en tid vilket tyder på en ganska dålig relation som aldrig hållit för ansträngningen av att få barn.

Ts bestämmer givetvis själv hur hon vill göra.

Du anser att ts kille ska stanna med henne trots att hans kärlek för henne försvinner? Hur länge ska han stanna för att inte vara ett svin? Måste han ha sex med henne under denna period? Är det ok att lämna när barnet är äldre?
    Han försöker visst tvinga henne till abort, sedan är det enligt lagen ts som bestämmer själv men det tar inte bort att det kan finnas utomstående som försöker hota eller göra andra påtryckningar. Om ts kille vill stanna eller inte är faktiskt skit samma, ts borde lämna honom omgående i vilket fall.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars