Inlägg från: Anonym (Ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam)

Inseminera mig?

Avstår att uttala mig om det är ego eller inte. Jag har också haft, och har, en stark barnlängtan. Men halva grejen för mig är att skapa en familj med den jag älskar. Att vi tillsammans skapar ett underverk och kan gemensamt följa barnet och glädjas över det.

Är ensamstående med ett barn just nu och kan säga att det inte är en dans på rosor! Man blir SÅ låst i jämförelse med om man är två som kan backa upp varandra. Att skaffa barn själv skulle verkligen vara det absolut sista jag skulle överväga innan det faktisk var för sent. Det är bitvis rätt tufft att vara förälder, på flera plan. Att själv ta på sig allt ansvar skulle jag aldrig någonsin välja.

Du kommer få ta allt VAB själv, kan bli jättemycket i vissa perioder och du kommer ju verkligen få fixa och sköta allt själv. Har du verkligen tänkt igenom detta?

Sen den aspekten om du träffar den rätta sen kommer ni aldrig vara en kärnfamilj utan en bonusfamilj, om du inte har tänkt att leva själv tills barnen är stora. Det ÄR så mycket mer komplicerat! Inget man skulle välja helt ärligt om man fick chans att börja om från ruta ett.

Svar på tråden Inseminera mig?