Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Inseminera mig?

Jag hade förstått om du var 46, men detta är lite väl tidigt.

• Anonym (E)
    Hängselbyxa skrev 2020-02-18 10:57:02 följande:

Jag förstår inte varför min ålder spelar så stor roll i det här? Jag vill ju ha barn nu, inte när jag är 30 eller 46. Det är som att man inte får längta efter barn förrän det börjar bli försent att skaffa dom.

Betalar hellre 100 000kr (priset kan variera mellan 40 000kr - 150 000kr beroende på hur många försök som behövs och vilken metod som används) för en insemination där donatorn är med på allt och väl insatt i vad som händer. Kliniker hjälper till med det juridiska arbetet och donatorn är testad för ärftliga sjukdomar. Något annat skulle inte kännas moraliskt rätt.

Det spelar roll att du inte har en partner. Ålder spelar in eftersom du förmodligen är fertil länge till.
  • Anonym (E)
    Hängselbyxa skrev 2020-02-18 17:12:45 följande:

Så du menar att man bara bör inseminera sig om man har en partner och inte är fertil länge till? Betyder också att man inte bör skaffa barn när man är ung för att man har många år på sig att göra det?

Jag förstår hur det kan vara relevant om jag har en partner eller inte, då det är det jag frågar om. Men jag förstår fortfarande inte hur det kan vara fel att insinuera sig för att man ?förmodligen är fertil länge till?.

Man har tid att vänta på rätt partner.
Svar på tråden Inseminera mig?