• Anonym (***)

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Jag har ingen kunskap i detta men måste ju klämma ur mig, vilka jävla rövhål.! Jag hade inte accepterat att han utstuderat lägger aktiviteter på dina dagar. Han får ju ta det när han har barnen. Sen dessutom skuldbelägga dig om ni inte åker på dem.

Jag hoppas verkligen då barnen e så stora att man tar deras åsikter i främsta rum. Du skulle ha hela vårdnaden om barnen kan man tycka. . Hans ex låter som en psykopat. Förmodligen anledningen till att ditt ex beter sig illa sen han träffa henne. (tolka som att kontakten va ok innan hon kom in i bilden?) har barnen nån gång uttryckt att dom vill bo hos dig helt? Om dom e rädda för henne tänker jag. Barn känner också av om en förälder e taskig mot den andra. Dom mår inte alls bra över sånt.

• Anonym (***)
    Anonym (Trött) skrev 2020-02-15 23:06:31 följande:

Jag tror att hans nya ligger bakom mkt av strulet. Barnen säger att de inte vill vara ensam med henne, därav är de hos mig när pappan jobbar (men pappan vill att de ska vara hos honom och lyssnar inte på vad barnen vill). Det stressar mig totalt när han härjar om olika aktiviteter när de är hos mig. Jag gör så gott jag kan men ibland hinner vi helt enkelt inte då vi kommer hem sent och ska hinna med läxor och mat. När jag fick detta från advokaten var det ännu ett slag i magen. Jag vill inte tjafsa för då mår barnen dåligt men vill inte heller gå mot deras vilja.

Förstår dig. Hemsk sits. Gör bara de som känns mest rätt för dig. Du har hjärtat på rätt ställe och gör det som är bäst för barnen. Jag tror och hoppas att han inte kommer nån vart med sin advokat. Dom bör ju prata med barnen och ta hänsyn till deras önskemål. Uppmuntra dem att vara ärliga och säga hur dom känner om det nu blir så. Hoppas du får lite bättre svar med i tråden. Och lycka till!
Svar på tråden Hjälp mig, vad ska jag göra?