Har fördomarna om personer med Asperger/autism minskat pga Greta Thunberg?
Personliga påhopp är det ditt sätt och diskutera?
Diagnosen är inte svart och vitt, är du med på det?
För sen är det rätt enkelt och förstå.
Personliga påhopp är det ditt sätt och diskutera?
Diagnosen är inte svart och vitt, är du med på det?
För sen är det rätt enkelt och förstå.
Är diagnosen svart och vit?
Det är en fråga.
Dock kan jag inget göra åt ditt personliga påhopp, det är bara din allena.
Kasta inte sten i glashus! Det handlar inte om okunnighet hos nån av dem, så du är inte bra på att förstå heller.
I Klybans fall så ser det snarare ut som en språkstörning. Han har svårt att uttrycka sig begripligt. Och jag säger det inte nu för att klanka ner på någon, snarare för att skapa förståelse.
Jag har läst lite av vad ni har skrivit och åsikterna om vad Asperger/autism är verkar gå isär. Jag tänker inte upplysa någon om vad det är för jag är ingen expert på det även om jag själv har Asperger, men jag tror att vi alla har drag av det, sen hur det yttrar sig eller hur mycket man har, så att säga varierar, men bara för att jag tror att alla har i någon form drag av Asperger/autism så betyder inte det att alla har diagnosen, sen brukar Aspergern gå hand i hand med ADHD som jag också har och det säger jag inte för att skryta.
Jag tänker inte kartlägga folk i detalj här, jag har i den här situationen mest sett språkliga missförstånd och problem att förklara.
När jag skrev att alla har drag av Asperger så menade jag att det måste ju komma någonstans ifrån och att alla på något sätt har det inom sig, även om det inte yttrar sig. Hoppas jag var tydligare nu.
Vad gäller ADHD så kan jag se vissa fördelar med det, men det är först nu efter puberteten och att jag faktiskt fick min diagnos som jag har lyckats hantera det och vända det till min fördel.
Han är bra på att äta Tradolan.
Som sagt vad, vi träffar testparametrar nästan alla människor.
Detta var en liten sak, och mer kuriosa, men du valt personliga påhopp istället, vilket berättar vem du är.
Jag har inte ens börjat påhoppen, då det du står för dom.
upprepningar
Vad skulle den lögnen vara, man har test som nästan alla träffar på, men ej uppfyller kraven för diagnosen autism.
Dina personliga påhopp är bara dina allena.
Jo, jag har begripit allt, det kräves en hel del test och att man markerar på många av dom för uppnå kriterierna för autism.
Dock har du tagit kuriosa till nått helt annat, och gjort små området till stora och vice versa.
Vet inte vad du gjort, det är fortfarande bara kuriosa
Och att vi människor är underliga djur.
Dock får du stå för tian personliga påhopp, det är inget jag kan göra då det är du som sade dom.
Lägg ned dina personliga påhopp nu.
Ad hominem har alltid varit så och har ett jäkla tålamod så han kan fortsätta i 100 inlägg till.
Påminner om en liten unge som söker (negativ) uppmärksamhet.
Redan gett dig svar, men du skiter i dom alla och hoppar på min person istället, varför, känns det bra för dig?
Och ja, nästan alla träffar på dessa tester, men få uppfyller diagnosen autism.
Hur är det svårt och förstå att diligensen är ingen svart och vitt diagnos, för om det vore så hade ju bara en nivå existerat av åkomman.
Du pratar en diagnos, jag pratar om träffar på tester för diagnosen, och nästan alla träffar där på nått.
Eller försöker du hävda diagnosen är svart och vit?
De till vänster visar "lite autism"
Det är du som svarar mig, fast än jag inte ens pratar med dig längre.
Så väljer du personliga påhopp istället, kan inte ses som direkt moget faktiskt.
En dum fråga kanske, men vad är det som gör en diagnos? Alltså vad utmärker en diagnos som Asperger rent konkret?
Som många nog känner till så har Greta Thunberg Asperger, och hon har blivit en av världens största förebilder. Tror ni att hon har fått fördomarna om personer med Asperger att minska?