Har fördomarna om personer med Asperger/autism minskat pga Greta Thunberg?
Autism har alla i någon grad, dock uppfyller inte alla diagnoskraven för autism.
Autism har alla i någon grad, dock uppfyller inte alla diagnoskraven för autism.
Alla registrerar resultat på autism när man testar, det rätt få som inte gör.
Autism är ingen svart och vit diagnos, vi har alla problem i ett område, men det gör oss inte till autistiska.
Verkar som en del har väldigt svårt och greppa detta.
Så du tror det är en svart och vitt diagnos?
Testerna är alla uppbyggda på att man ska fallera dom för påvisa autism i andra änden, och nått områden fallerar alla på något sätt.
Och när man fallerat tillräckligt många av dom, så hamnar man i området där man uppfyller en diagnos till slut.
En del har problem ned ansikten, andra problem ned logik, andra har problem med saker som inte hör hemma, nästa har problem med med skeenden, en del har problem med ansitksuttryck osv...
Testen är såpass omfattande att alla har mer problem i vissa områden, och det berättar en sak dock inte en diagnos för autism.
Detta med logik har en del mycket svårt för märker jag.
Och jag har också problem i vissa områden, jag är inte perfekt och långt där ifrån.
Dock förnekar jag inte min existens genom göra den vacker och glatt, och tro man är perfekt.
Min stora är har problem med lögnare, tycker illa om dom rejält.
Och det är min kontribution till göra utslag på dessa test, men jag är inte i närheten av autism ändå.
Men verkar som du har svårt med din självbild, för krävs inte mycket logik för bena ut detta.
För mig man pratade om typ bara 5% som inte registrerande resultat på ett autismtest, resten gjorde.
Dock de allra flesta hamnade långt ned på skalan.
Det du säger är att det inte finns mer än en nivå av autism genom förneka det jag säger.
Då du menar på det är svart och vitt.
Så svart och vitt då, tror du fastnar vid autism diagnosen och sen glömmer av att man kan fallera delar av dessa tester utan få diagnosen.
Det är nått du får jobba på med att förstå, inget jag kan hjälpa dig med märker jag.
Så svart och vitt då, då berättar du också det bara finns en nivå av autism.
Jag, det är du som säger det är svart och vitt, inte jag.
Igen? Har han haft uppehåll?
Det har hon just INTE sagt. Snarare har hon sagt att det finns de som uppfyller alla kriterier, de som bara uppfyller vissa kriterier och de som inte uppfyller några av kriterierna. Det är den sista gruppen som du tror inte finns, men de finns säkert. Alla måste inte ha drag av autism, men många kan förstås ha vissa. Det är ett spektrum. Men det finns också såna som inte uppfyller något av dessa kriterier.
Saken är att nästan alla reagerar på skalen till diagnosen, få uppfyller diagnosen för autism.
Sen har du flera grader av autism, och hur räknar man ut detta om man inte redan har test som som markörer.
Och nästan alla triggar någon markör, men det gör dig inte du har autism.
För den diagnosen måste man trigga mer markörer, detta krävs sen för berätta vilken nivå av autism man har.
Saken är att nästan alla reagerar på skalen till diagnosen, få uppfyller diagnosen för autism.
Sen har du flera grader av autism, och hur räknar man ut detta om man inte redan har test som som markörer.
Och nästan alla triggar någon markör, men det gör dig inte du har autism.
För den diagnosen måste man trigga mer markörer, detta krävs sen för berätta vilken nivå av autism man har.