Vill vara otrogen
Oerhörd skrev 2020-02-15 19:05:38 följande:
Men vad i hela världen ska du göra åt att de flesta människor i hela världen inte delar din moral? I en del länder stenas folk för otrohet samtidigt som våldtäkt är helt ok, särskilt om en är gift med den en våldtar. Är moral som bygger på kontroll av människors sexualitet alltså en bra sak? Jag TYCKER inte det.
De allra flesta människor i världen delar min moral, till och med de som är otrogna delar min moral eftersom de själva väldigt sällan vill att deras partner gör likadant. Människor som är otrogna vet oftast att de gör fel för annars hade de inte smugit med vad de gör utan gjort det öppet. Och om de vet att de gör fel och inte skulle vilja utsättas för samma sak själva så delar de min moral om att gå bakom ryggen på sin partner är fel.
Nämn en enda kultur på hela planeten där man tycker det är ok att svika och ljuga?
Så nej, problemet är inte moralen, problemet är att du inte kan skilja på sex och otrohet. Problemet är att du inte kan skilja på att ha sex med andra med sin partners medgivande och att gå bakom ryggen på sin partner.