Inlägg från: Anonym (MsViola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MsViola)

Vill vara otrogen

Anonym (man) skrev 2020-02-14 16:15:00 följande:
    För att din sk förståelse är ensidig och tar ingen som helst hänsyn till den otrognes familj. Dessutom handlar det i ditt fall om betydligt mer än enbart förståelse utan även om acceptans. Att förstå skit beteende än inte riktigt samma sak som att acceptera det eller propagera för det.

De som sviker och missbrukar andras förtroende döms efter sina handlingar. Om man inte vill bli dömd så ska man inte pyssla med sånt. Så ja, det är faktisk ganska svartvitt. Sen kan man absolut förstå att de som pysslar med sånt helst vill kunna göra lite som de vill och ändå slippa bli dömda men det är inte speciellt realistiskt.
    +1

Att det ska vara så svårt att förstå något så fundamentalt? Drömmer
  • Anonym (MsViola)
    Anonym (man) skrev 2020-02-15 14:44:47 följande:
    Ja relationer är komplicerade för ALLA, men ändå beter ju sig inte alla som svin när det blir komplicerat, så bevisligen går det att hantera problem med värdighet om man vill. Och om det går att göra så är det förmodligen bättre att propagera för att man ska sköta det med värdighet istället för att propagera för att det är ok att bete sig som ett svin bara för att livet är kopmplicerat ibland.

Att många är otrogna betyder inte att det är ok, det betyder bara att det finns många som tydligen inte lärt sig hantera missnöje, frestelser, önskemål på ett bra sätt. För av alla dessa som är otrogna så är det förmodligen väldigt få så själva skulle bli behandlade på samma sätt som de gör mot sin partner.

Att ha ett skäl till sina handlingar är heller ingen ursäkt, alla har ett skäl till allt de gör, få människor gör saker utan att tänka alls, alla handlingar föregås av tankar och val. Men att ha ett skäl är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin mot andra.
    Det är inte ok att spöa folk för att man blev arg (skäl) och det är inte ok att bedra sin partner för att man blev missnöjd/kåt/kär (skäl)

Du verkar gjort mycket mer än bara accepterat att folk har brister, jag accepterar oxå att folk har brister, men skillnaden mellan dig och mig är att du även accepterar att man beter sig som ett svin pga sina brister vilket jag inte gör.. Att ha brister är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin, har man brister så  ser man till att jobba med sig själv, att bara konstatera att man har brister och fortsätta bete sig som ett svin och tro att ens brister är en giltig ursäkt för det duger inte.

Exakt.

För att ta en liten jämförelse..
    Jag har återkommande djupa depressioner. Ingen tycker att det är okej att jag beter mig som en skit mot min man eller andra människor. De anser att jag bör jobba med mig själv (trots att jag har skäl enligt ovan). 

Så..är det okej för mig att bete mig som en skit mot andra? Eller bör jag jobba på mig själv?

Har ju både brister och skäl -- är det legitimt att få göra som vill då?

• Anonym (MsViola)
    Oerhörd skrev 2020-02-15 16:29:53 följande:
    Men då är vi tillbaka på att jag inte TYCKER att det är särskilt svinigt att ha sex med andra än sin partner. Visst är det svinigt att ljuga, men de proportioner just lögnen om sexuell trohet tar tycker jag är orimlig. Jag tycker inte att det är ovärdigt att ha en relation vid sidan av om partnern inte går att kommunicera med i just den frågan. Om allt annat är bra och båda trivs gott med livet i övrigt så är det en himla liten grej att få sina begär tillgodosedda vid sidan av imo. Naturligtvis är det mer rakryggat att stå för det, inget tvivel om saken, men det är långt ifrån obegripligt att så många väljer att försöka bevara allt det som är bra trots att det finns en enda detalj som inte går att komma överens om.

DU tycker inte det är svinigt?

Är det inte upp till den utsatte/sårade att avgöra vad som är oproportionerligt eller inte? Inte något som ska bedömas av dem som är otrogna och njuter av det i alla fall.

• Anonym (MsViola)
    Anonym (Norrköping) skrev 2020-05-22 04:39:15 följande:

Det kommer du inte göra Bor du i Norrköping hör av dig Tror att det kan bli obekvämt i bilen, jag skulle satsa på hotell under dag

Visst, glöm bara inte minst 1,5 meters avstånd. Lycka till.
Svar på tråden Vill vara otrogen