Reagerar jag konstigt?
Jag behöver skriva av mig och är lite i chock, så var gärna inte för hårda om ni tycker att jag reagerar konstigt. Min mamma dog för sju månader sedan, efter att ha kämpat mot cancer i sex månader. Jag är fortfarande i chock och sorg efter den hemska tiden.
Min mamma hade en man. De hade varit tillsammans i runt 17 år. Idag fick jag veta (genom att läsa på fb) att han ska flytta ihop med någon ny, som han tydligen känt länge. Jag tycker att det känns jättekonstigt. Alla hanterar ju sorg olika och man ska inte döma, jag vet att det är fel av mig att känna som jag gör, men det känns bara fel. Även om min mamma inte lever känns det som ett svek, mot henne. Även om jag förstår att det är orimligt att tänka så, är det ändå så jag känner. Det känns tungt att min mamma kanske trots allt inte betydde så mycket för honom, som jag trodde. För mig är det helt obegripligt hur man kan gå vidare så snabbt. Om det var 5 år sedan hade jag nog tagit det på ett annat sätt, men just nu känns det här jättetufft. Hur hade ni reagerat tror ni? Är jag konstig som tar det så hårt?