Inlägg från: Anonym (Valphage) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Valphage)

Okej att sova i bur under natten?

Vi köpte en valphage som vi har stående bredvid vår säng. (Hagen är stor nog att uppfylla Jordbruksverkets regler). De två första nätterna sov jag i hagen med valpen, sedan lade jag en madrass på golvet utanför så att jag kunde klappa honom om han blev orolig. Efter tre veckor kunde jag flytta upp i min säng, som står kloss intill hagen. Om han behöver gå ut på natten sätter han sig upp och ?kallar? på mig genom att gnälla lågt.

Efter sista kvällsrundan går han självmant in och lägger sig i hagen och somnar i korgen.

• Anonym (Valphage)
    Aurora Borrealis skrev 2020-02-09 13:45:51 följande:

Nä stackaren! Inte ensam i bur. Hundar är ju flockdjur. Innan den kom till den sov den ihop med sina syskon och med sin mamma. De vill ha fysisk kontakt precis som människor. Skaffa antingen en till valp så de kan sova gosandes ihop i buren eller låt den sova i sängen på dig i famnen. Närhet är viktigt för en valp, precis som för en bebis.

Du får det att låta som om det är djurplågeri att inte ha hunden i sängen. Det är fullt tillräckligt för valpen att sova i en hundsäng bredvid människosängen. Förmänskligandet av hundar får inte gå till överdrift.
  • Anonym (Valphage)
    Anonym skrev 2020-02-10 14:23:39 följande:

Jag tycker att ts kan stänga in sin unge i buren istället.
    Det är ju så myyyysigt i en bur, för inte är det väl så att hon tror att valpen skulle må dåligt?

Jag förespråkar inte bur men det är skrämmande många här på familjeliv som inte verkar förstå skillnaden mellan en hund och ett barn. Jag låter min hund äta på golvet och han måste kissa utomhus. Barnen får sitta vid bordet och använda toaletten. Är det också orättvist och djurplågeri?
  • Anonym (Valphage)
    Anonym skrev 2020-02-10 14:45:44 följande:
    Du menar att du inte förstod ironin?!?!?!?!?! Förvånad OJ! 
    OJ på dig själv. Jag besvarade ditt försök till att ironiskt jämföra hund i bur med barn i bur genom att konstatera att ni är många som inte verkar förstå skillnaden mellan en bebis och en valp. 
Svar på tråden Okej att sova i bur under natten?