I väntan på nipt-svar från KS
Tog Nipt i torsdags...så jobbigt att vänta...
Hur mår ni alla?
Jag har en extrem trötthet och huvudvärk och varit sjukskriven 1 vecka och tänker vara det en vecka till...
Tog Nipt i torsdags...så jobbigt att vänta...
Hur mår ni alla?
Jag har en extrem trötthet och huvudvärk och varit sjukskriven 1 vecka och tänker vara det en vecka till...
Samma dag här och ja, det är en olidlig väntan.
Annat än oron så mår jag bra, trött visserligen, men inte alls som i början av graviditeten.
Vad ledde dig till NIPT, gjort KUB?
Också rätt trött periodvis. Trodde jag skulle vara piggare men det är nog det psykiska i att inte veta som tär tror jag.Känns ju inte som att man vågar glädja sig åt graviditeten, så himla tråkigt.
Väntar på Nipt svar...tog det förra torsdagen...
Loggade in ikväll och svar: En frisk flicka. Så galet lycklig!!
Så, gjorde fvp igår på Huddinge. Det gjorde inte ont då och har hittills inte gjort ont efteråt. Har ändå valt att stanna hemma både igår och idag (idag dock hemma med sjukt storbarn). De sade att vi får svar senast på fredag. Inte heller denna gång sågs något avvikande på ultraljudet, men det är ju ingen garanti.
Hur har det gått för er? Har du pratat med läkaren och vad sade hon?
Kunde du se om svaret var upplagt på kvällen eller tidigare under dagen? Denna väntan är ju vansinnig!
Nu väntar jag på svaret efter fostervattenprovet. Tog det i måndags morse och det skulle ta 5 arbetsdagar innan jag fick svar, så rimligen är imorgon sista dagen. De sade dock att de skulle ringa tidigare än så om svaret var dåligt. Nu är det ju torsdag, så skulle kunna tycka att de borde ha ringt idag isf.
Men hur vet de om provet är dåligt i förtid liksom, om jag inte kan få ett positivt svar samtidigt? Flippar på detta och på patientportalen som verkar uppdateras hela tiden, men som de säger bara ska uppdateras en gång om dagen. Fvp ska ju dessutom gå på bara några dagar att analysera, varför ska mina svar dröja så...
Sorry för gnälligt inlägg men är så himla frustrerad/uppgiven just nu!
Tack - fick äntligen svar och det var normalt, väntar en liten flicka! Ska försöka släppa detta nu och försöka ta igen de förlorade veckorna av graviditeten ????
Tack! Ja jag känner mig superskeptisk till nipt efter alla dessa turer! Men hade nog gjort det igen om det blev aktuellt, så är kluven.
Jag har bf 1/8. Du?
Hej. Hur länge har ni fått vänta på svar ? Jag är inne på dag 10.....Börjar bli sjukt jobbig väntan.....
Hej. Hur länge har ni fått vänta på svar ? Jag är inne på dag 10.....Börjar bli sjukt jobbig väntan.....
Åh jag fick svar idag...Inga avvikelser en frisk kille. Min femte son, med 5 Bf augusti. Äntligen kan man slappna av och njuta
Åh vad roligt! Grattis till tjejen. Bor i Sthlm. Vart bor du ? Jag har samma pappa till samtliga födda mellan 07-15 och BF 20/8
Åh vad roligt! Grattis till tjejen. Bor i Sthlm. Vart bor du ? Jag har samma pappa till samtliga födda mellan 07-15 och BF 20/8