HochH skrev 2020-02-08 13:49:09 följande:
NIPT är ju dock enbart för 13, 18 och 21, så frågan är om man bör gå vidare ändå med mina siffror. Det är ett första steg iaf, men herregud vad livet ställs på ända. Hade aldrig kunnat föreställa mig...
Jag får inga svar på vad blodprovet innebär, med första barnet hade vi en siffra på 1:695 om jag inte minns fel och var liksom aldrig någon oro för avvikelser konstigt nog.
Någonstans inom mig känner jag att allt är bra, men den där gnagande oron äter upp en och är väl samtidigt nyttig då man på sätt och vis förbereder sig trots att man inte slutar hoppas.
Har du kollat din inloggning? Eller väntar du bara samtal?
Jag håller helt med om känslan av hopp blandat med konstant oro. Ett tag ställde jag nästan in mig på att det inte kommer bli ngt, nu börjar jag hoppas så smått igen.
Kollat inloggningen varje dag... hoppas så otroligt mycket på ett ok svar. Någonstans känns det nästan värst om vi inte får ngt svar alls igen. För vi vill ju veta varför det blir så här, men samtidigt undvika fvp på ett friskt barn.
Med yngsta sonen fick vi 1:4500 på kub, hade vi haft liknande siffror nu hade vi nog släppt det efter detta nipt men nu var det ju bara precis över gränsen.