Inlägg från: Sarah889 |Visa alla inlägg
  • Sarah889

Min sambo går aldrig upp med barnen

Säg att du på riktigt funderar på att separera så kommer han nog få eld i arslet.

• Sarah889
    Bananböjaren skrev 2020-02-09 14:17:04 följande:

Vissa människor behöver mera sömn, andra mindre. Här är det nog jag som går upp med barnen 99% av gångerna. Det är ok, jag klarar mig på 4-5h sömn per natt. Sambon behöver sova mera. Jag gör nog mera av hushållsarbetet överlag också, det är inte tungt på nått sätt, sambon är bra på annat.

Jag tycker det allmänt är ganska mycket millimeterrättvisa och offerkoftmentalitet på det här forumet. Massor av kränkta feminister som  gnäller över att dom måste spendera tid med sina barn och lipar över hur tungt det är att plocka i diskmaskinen.

Om du verkligen behöver 10-11timmar sömn per natt så har ni förstås ett problem, då måste ni komma fram till en lösning. Pappan kan kanske sova i barnens rumm vissa nätter.

Sånt bs. Varför är han i mer behov av sömn än du menar du? Du är kuvad, inget annat. Sluta påskina att det där en normal uppdelning.
  • Sarah889
    Bananböjaren skrev 2020-02-09 14:43:36 följande:

Oj oj oj då. Bäst jag stiger upp på barrikaderna och kämpar för min rätt till millimeterrättvisa då. Man baxnar vilka stjärnor det finns på det här forumet, inte att undra på att de flesta här är inne på sitt sjunde barn med sex olika män.

Jag förstår att ni äldre damer är vana vid hur det var förr i tiden. Lyckligtvis har den yngre generationen ett mer nyktert sätt att se på jämställdhet. Men du är väl jättestolt att kunna skylta med att du varit hushållsslav i över 20 år i ditt cv? Personligen så vill jag inte behöva förlita mig på mannen i huset.
  • Sarah889
    Bananböjaren skrev 2020-02-09 14:50:23 följande:

Jag är man din tomte. Det kanske kommer som en nyhet för dig att många mån tar ansvar för hushållet?

Just i den här tråden då, eller? För i andra trådar som du skrivit i har du utgett dig för att vara kvinna.
Svar på tråden Min sambo går aldrig upp med barnen