Kompisen är avundsjuk
Halloj.
jag har ett ganska stort problem, jag går i en klass med en tjej som alltid verkar avundsjuk på mig, tillexempel , vi kom in på en diskussion om mens för ett par dagar sen, hon talade om att hon precis fått den och frågade mig om råd, jag sa bara att jag alltid har bindor om hon behöver och att det är naturligt, i alla fall, några dagar senare så kom jag, hon och en lärare in på ämnet också, hon sa då att ifall jag inte berättar när jag har mens, så gör hon inte det heller, eller att ifall hon berättar måste jag också göra det.
hur som helst, hon har aldrig direkt visat glädje för mig heller, engelska är min favorit lektion (hon vet det också) och varje gång vi har den så blir hon sur så fort läraren berömmer mig , då vill hon att de ska berömma henne också.
lika dant i matte, idrott etc.
och jag börjar bli otroligt less nu, jag har kämpat med ångest och depression sen andra klass i lågstadiet, och denna situation gör allt bara värre, jag försöker ignorera, spela med, vara tyst, inte bry mig, men ingen i min närhet verkar förstå hur otroligt jobbigt det är, jag börjar till och med fundera på att hoppa av skolan pga detta.
någon som haft en liknande situation ? skulle seriöst behöva råd.