• Ebo88

Hur ska jag hitta tillbaka till livet efter flera missfall?

Anonym (JE) skrev 2020-02-04 21:18:15 följande:

Hej.

Jag är en 28 årig tjej som Under 2019 drabbades av 2 missfall på 6 månader. Senaste var innan jul.

Nu försöker vi igen, men mensen kommer varje månad trots regelbundet sex där vi båda faktiskt njuter och inte känner nån större stress.

Vet att det kan ta tid att bli gravid, men varje gång mensen kommer blir jag väldigt ledsen.

Jag påminns om missfallen... blödde exremt mycket och sista missfallet fick jag både tabletter (som gav sjuka smärtor och blödningar) men som misslyckades så jag fick skrapas.

Idag fick jag mens återigen och ligger nu och gråter och har sjukt ont i själen... saknaden kommer av det jag inte fick.

Klarar inte av pluggandet längre pgr depressionen så jag gör inget på dagarna. Vänner har lämnat sedan länge, då jag är sån person som mest håller mig till ytterst få men nära vänner och är nöjd så, men nu saknar jag att ha någon att prata med när jag är ledsen.

Hur kommer man vidare? Vågar jag hoppas på en lyckad graviditet?

Varför hoppas jag varje månad och blir så ledsen vid varje mens :(

Du kommer och ska våga hoppas på en ny graviditet.

Jättetråkigt med dina missfall. Det är en hemsk upplevelse.

Men det är värt att försöka för att sedan, förhoppningsvis, ha en liten en i famnen.

Jag och min sambo förlorade 2 barn och gick igenom ett ma innan vår lilla Stella kom till världen i december.

Hennes storebror Dylan föddes i v.25 men somnade in efter 11 dagar. Hennes storasyster Ellen somnade in i min mage i v.25.

Och innan graviditeten med Stella så gick jag igenom ett ma i v.9.

Det går inte en dag utan att jag sörjer mina änglar men jag känner personligen att jag skulle svika dom om jag bara gav upp. Att deras bortgång skulle bli mitt sett att ge upp.

Nu har vi våra änglar och vår stjärna och visst hade jag hellre velat ha dom alla här, men tyvärr så blev det inte så.

Tråkigt dessvärre att du inte har någon vän att luta dig mot. Finns det ingen gammal vän som du vet skulle finnas där för dig just nu?

Jag fick samtalsstöd genom min BM. Det har hjälpt mig enormt.

Rekommenderar det!

Hoppas stickan visar ett plus snart!
Svar på tråden Hur ska jag hitta tillbaka till livet efter flera missfall?