• S9191

Äntligen gravid - missfall

Hej,

Vi fick i höstas diagnosen antagligen PCOS, käkade en kur letrozol och fick ovitrelle och se på fan efter ett års kämpande med NC, ägglossningsstickor, schemalagt sex så blev vi gravida på en gång! Äntligen vänder det, eller...

Bokade in ett tidigt ultraljud för man vill inte tro det och vi åker utomlands imorgon (Detta var en vecka sen). Skulle då vara i v. 6+5 men fostret var räknat till 6+2 inget inget hjärtslag..Nu invänta jag bara blödning för antar att det är ett MA men har en bokad gyntid när vi kommer tillbaka om en vecka ifall det inte kommer ut självt...Känner bara KAN DET INTE VARA NOG! Packar citadon och svinstora bindor för en solsemester som jag eventuellt inte alls kan bada på. Men så är det..

Undrar lite om fler erfarenheter, andra som fått missfall efter ägglossningsstimulerande och gjorde ni efter? Hur lång tid tog det för att bli gravida igen? Fick ni fler MA/missfall? 
    Vi skulle bli ställda i kö till IVF nu under januari är det kört för att vi "lyckades"?  Känner att jag tappar typ 4 månader nu också, fan jävla skit.

Sorry för långt inlägg, jättedeppigt och opeppigt men känner mig bara slut, vill bara skita i allt och åka till en öde ö och dricka svinmycket vin samtidigt som längtan efter ett barn är så stort att det gör ont. Sjukt hur mycket man hinner planera i sitt huvud på 3 veckor... 

• Svar på tråden Äntligen gravid - missfall
  • Anonym (Kanske inte kört)

Ägget kan ju ha fäst nån dag senare och när det är så tidigt i graviditeten är det svårt att mäta exakt.... nån liiiiiten mm är ju flera dagars skillnad i tid. Vecka 6+2 är tidigt att se hjärtslag.... så om det stämmer med 6+2 skulle jag inte tänka att det är över. Jag gjorde vul i 6+0..Inga hjärtslag.... ev anades nåt..men läkaren var inte ens säker att hon såg foster .. allt va så smått. Igår va vi tillbaka i vecka 7+3... man såg sjikt mkt mer.... hjärtat slog. Mättes till 7+3 alternativt 7+1... beroende på hur bilden togs. Ge inte upp än... även om jag vet att limboland är vidrigt!!! Kraaam!

• S9191
    Anonym (Kanske inte kört) skrev 2020-02-04 17:25:09 följande:

Ägget kan ju ha fäst nån dag senare och när det är så tidigt i graviditeten är det svårt att mäta exakt.... nån liiiiiten mm är ju flera dagars skillnad i tid. Vecka 6+2 är tidigt att se hjärtslag.... så om det stämmer med 6+2 skulle jag inte tänka att det är över. Jag gjorde vul i 6+0..Inga hjärtslag.... ev anades nåt..men läkaren var inte ens säker att hon såg foster .. allt va så smått. Igår va vi tillbaka i vecka 7+3... man såg sjikt mkt mer.... hjärtat slog. Mättes till 7+3 alternativt 7+1... beroende på hur bilden togs. Ge inte upp än... även om jag vet att limboland är vidrigt!!! Kraaam!

Åh kanske, men tror inte det. Gjorde VUL och hon kändes väldigt bekymrad även fast hon inte ville säga något 100% :( Har också noll symtom kvar, så det känns kört...

Men TACK för dina fina ord!! Och grattis till din lilla <33
  • Anonym (Avvakta)
    S9191 skrev 2020-02-04 18:27:13 följande:

Åh kanske, men tror inte det. Gjorde VUL och hon kändes väldigt bekymrad även fast hon inte ville säga något 100% :( Har också noll symtom kvar, så det känns kört...

Men TACK för dina fina ord!! Och grattis till din lilla <33

Nej, jag håller med föregående svar! Ge verkligen inte upp hoppet än, det är ju ovanligt att se hjärtat slå så tidigt! Fattar inte varför de ens bokar in vul så tidigt när man vet att det kan skapa oro för man inte ser nåt hjärta slå än. Sen är det ju förstås ingen garanti, men jag hoppas du kan njuta av resan och som sagt, låt nästa vul vara avgörande istället. Och symtomen säger iiiingenting, folk kan gå med MA i flera veckor med massa symtom, medan folk med pågående grav inte känner något. Jag håller tummarna att detta bara var för tidigt för ul och att du ser ett tickande hjärta efter en avkopplande semester!
  • Anonym (Anonym tjej)

Vänta och gör ett nytt ultraljud i v.8+0 föreslår jag, för då ska man kunna se foster med hjärtslag om allt ärnormalt. Kan vara för tidigt i v.6+5. Sen kan det också bero på hur bra ultraljudsmaskin gyn har, och hur skicklig gyn man träffar på (det kan vara svårt att se bra i tidig graviditet om maskinen inte är så bra).

Hoppas det går bra vid nästa ultraljud.

• Anonym (Anonym tjej)

Vänta och gör ett nytt ultraljud i v.8+0 föreslår jag, för då ska man kunna se foster med hjärtslag om allt ärnormalt. Kan vara för tidigt i v.6+5. Sen kan det också bero på hur bra ultraljudsmaskin gyn har, och hur skicklig gyn man träffar på (det kan vara svårt att se bra i tidig graviditet om maskinen inte är så bra).

Hoppas det går bra vid nästa ultraljud.

• S9191

Tack för era fina och oroliga svar!!

Vågar inte ha några förhoppningar, känns som sagt inte som livet riktigt vill att man ska få barn...

Ska försöka njuta av resan, kommer det ett missfall så kommer det :(

Har bokat VUL och Gyn när vi kommer hem, så får senare då. Vill bara inte vänta ett år till...

• Oliwia92

Är i samma sits som dig har PCOS och vi hade försökt i nästan ett år så feb 2019 blev vi gravida men slutade i ett tidigt missfall. Blev gravid 2 månader senare men det slutade i MA i v.8 när vi redan sett hjärtljud. Vi tog uppehåll under hela sommaren och började försöka i september igen och än så länge ingen graviditet :(

• S9191
    Oliwia92 skrev 2020-02-04 22:40:47 följande:

Är i samma sits som dig har PCOS och vi hade försökt i nästan ett år så feb 2019 blev vi gravida men slutade i ett tidigt missfall. Blev gravid 2 månader senare men det slutade i MA i v.8 när vi redan sett hjärtljud. Vi tog uppehåll under hela sommaren och började försöka i september igen och än så länge ingen graviditet :(

Åh...Det är så tufft! Jag hoppas det tar sig för er snart. Efter lite efterforskning nu så verkar det vara större chans för missfall med pcos. Har ni fått någon hjälp? Letrozol eller liknande?
  • Oliwia92

Ja har gått på letrozol och även tagit ovitrelle. Ja det är väldigt psykiskt påfrestande men man fortsätter kämpa ändå!

• Oliwia92

Ja har gått på letrozol och även tagit ovitrelle. Ja det är väldigt psykiskt påfrestande men man fortsätter kämpa ändå!

• Oliwia92

• S9191
    Oliwia92 skrev 2020-02-04 23:18:23 följande:

Jo, så är det ju! Äter du letrozol nu också?
  • Oliwia92
    S9191 skrev 2020-02-05 09:00:48 följande:

Jo, så är det ju! Äter du letrozol nu också?

Ja det gör jag. Förväntas ha ägglossning till helgen ungefär så får vi se om det händer något denna månad
  • S9191
    Oliwia92 skrev 2020-02-06 16:40:41 följande:
    Ja det gör jag. Förväntas ha ägglossning till helgen ungefär så får vi se om det händer något denna månad
    Håller tummarna!! 
Svar på tråden Äntligen gravid - missfall