• Grubblaren7

Vadå sexigt

"Du är väldigt sexig, men jag är inte kär i dig". Så sa en man jag dejtar/dejtade och han sa att han syftade på utstrålningen och personligheten. 

För mig handlar "sexigt" om enbart sex, hur tänker ni? Vad är sexigt för er?

• Svar på tråden Vadå sexigt
  • Ful Anka

Sexigt är sex och inte nödvändigtvis någon man vill leva med och träffa varje dag.
    Räcker det så?

This is my life and I don't care
  • CitronTulo

Fritt översatt:  "Jag ligger gärna med dig, men du är inte flickvänsmaterial".

• Bjoer
    CitronTulo skrev 2020-02-04 13:51:35 följande:

Fritt översatt:  "Jag ligger gärna med dig, men du är inte flickvänsmaterial".

Så skulle jag verkligen inte tolka det. Det finns många som är flickvänsmaterial som jag själv inte skulle vilja ha som flickvän, mest pga. personliga preferenser.
  • CitronTulo
    Bjoer skrev 2020-02-04 14:39:00 följande:
    Så skulle jag verkligen inte tolka det. Det finns många som är flickvänsmaterial som jag själv inte skulle vilja ha som flickvän, mest pga. personliga preferenser.
    Menar ju personligt från killen som sa det! Vad någon annan tycker kan han ju inte uttala sig om.
  • Bjoer
    CitronTulo skrev 2020-02-04 15:08:11 följande:
    Menar ju personligt från killen som sa det! Vad någon annan tycker kan han ju inte uttala sig om.
    Det menar jag också. Att säga att någon inte är flickvänsmaterial syftar inte på ens personliga preferenser utan menar att de inte duger. Alls. Inte bara att de inte är ens typ.
  • gyros
    Bjoer skrev 2020-02-04 15:24:31 följande:
    Det menar jag också. Att säga att någon inte är flickvänsmaterial syftar inte på ens personliga preferenser utan menar att de inte duger. Alls. Inte bara att de inte är ens typ.
    Nej. Skönhet är subjektivt. Alltid.
  • Grubblaren7
    Jag får väl helt enkelt hoppas på att killen inte tyckte att jag ej är flickvänsmaterial för någon. 

(Även om den här tråden skulle definiera vad som anses vara sexigt generellt)
  • CitronTulo
    Vi är helt överens, tolkar bara betydelsen av vad jag skrev olika.. men nu har jag förklarat att jag inte menade som du tolkade! Så alltså, helt överens!
  • Bjoer
    CitronTulo skrev 2020-02-04 15:30:00 följande:
    Vi är helt överens, tolkar bara betydelsen av vad jag skrev olika.. men nu har jag förklarat att jag inte menade som du tolkade! Så alltså, helt överens!
    Ok! Bra det!
    gyros skrev 2020-02-04 15:25:59 följande:
    Nej. Skönhet är subjektivt. Alltid.
    Det är inte det vi pratar om.
Svar på tråden Vadå sexigt