Hör röster.. ensam?
Hej jag vill bara höra om någon har gått igenom något liknande som jag går igenom (eller känner någon) för just nu känner jag mig väldigt ensam och förvirrad.
Jag hör röster, och det är för det mesta människor jag känner som jag hör och dom kommenterar oftast tankar jag har eller saker jag gör vilket är väldigt frustrerande för det känns som att jag har en kommentator i huvudet.
Och det känns som att allt jag gör och tänker är fel. Så känner mig typ fel och vill inte umgås med någon för ibland känns det som att folk hör vad jag tänker och kommenterar det och jag blir så förvirrad för en del av mig fattar att det inte är så medans en annan är helt säker på att det är så och ibland säger rösterna typ "ja, vi kan höra dig" och då vet jag inte vad jag ska göra.
Ibland vill jag bara försvinna för jag orkar inte gå runt och inte fatta nånting samtidigt som rösterna säger massa dumma saker och hånar mig typ.
Och min relation med släkt och vänner blir konstig för jag tror det är dom som håller på. Vågar typ inte tänka men kan ju inte sluta heller.
Jag har haft psykoser innan och tagit medicin som har hjälpt. Var med om en del trauman som liten så kanske är det som spökar?
Har läst om flera som hör röster men då oftast främmande röster som inte pratar direkt till dom.. vet nån vad det kan finnas för psykologisk förklaring till detta?