Anonym (C) skrev 2020-11-05 15:49:14 följande:
Hej,
Jag är i samma situation. Jag fick precis avslag på IVF efter 8 missfall innan vecka 6 senaste 4 åren. Dem har utrett mig och min partner, hittar inga fel. Jag har fått letrozol behandling, hjälper inte. Opererats för muskelknut livmoder, hjälper inte. Har bekräftat låga äggreserver.
Jag förstår inte hur dem kan neka. Har inte varit gravid det senaste 8 månaderna alls, innan ett missfall. Är helt förstörd då mina ägg är få, så vet inte hur lång tid jag har på mig. Är 29 år.
Hej,
Förstår dig å känner med dig! Det är verkligen förjävligt att det fungerar så, helt sjukt tycker jag. Som ett straff för att man får missfall. Blir arg. Okej, så nu har du alltså 4 mån till det gått ett år utan missfall och då kan ni alltså ansöka igen? Ska ni göra det eller gå vidare privat? För oss blev de så att jag inte stod ut längre, vi sökte privat å fick tid ganska snart efter. Vi hade tur å blev äntligen gravid på första ivf försöket, är nu i vecka 30.
Om du kan vänta 4 mån gör de, annars om de känns för långt å om ni kan ekonomiskt, gå privat. För oss var det såklart värt det...jag var helt knäckt innan de beslutet.