• KajsaMia

Ivf remiss inte godkänd pga missfall?

Jaha, då blir det som ett dubbelstraff! Jag hade missfall för några år sen och om jag då på riktigt planerade barn och visste att jag hade sådana problem med att skaffa barn så vore ett sånt besked jävla käftsmäll för mig... Komiskt... Och tragiskt :/

• KajsaMia
    ETFH skrev 2020-02-08 00:34:15 följande:
    Mmm exakt!! Ett jävla fuck you finger rakt upp i röven!!, så känns det nu..och att det verkar skilja på vart man bor i landet också...vem har hand om detta egentligen? Vem har bestämt? Uppenbarligen ingen som kämpat för att få barn... borde skapa nån slags insamling av påskrifter...vem av de som har problem med att skaffa barn vill att de ska vara såhär?! känns helt fel! 1 år är ett år oavsett missfall! Har kämpat i 2 år snart...ska vi kämpa ett halvår till...sen kan det bli missfall igen och då vänta i ett år till osv....så kanske 3,5år då....vad är det för sjuka regler??? Förlåt för mina ord, men detta system gör mig frustrerad å arg.
    Regler vore bra om de vore ENHETLIGA för alla, överallt. Och om de som skapar regler mindes att vi är MÄNNISKOR som har känslor. Jag förstår att du blir arg, jag skulle lätt bli besviken, ledsen, och skitförbannad om jag vore i en sådan situation. Får man missfall så är det nånting som inte står rätt till. Då behöver man omhändertas, inte få veta att allt ska skjutas upp. Det är ju sjuk. 
  • KajsaMia
    ETFH skrev 2020-02-12 22:50:43 följande:
    Känner mig uppgiven...
    Nej men du måste kämpa, oavsett. Kanske är att åka utomlands för att ha behandling en lösning?
  • KajsaMia
    möjligt skrev 2020-02-20 22:40:11 följande:
    Sen är det ju riktig otur att det dels tar tid och dels blir ett missfall men reglerna är ju rimliga. Det finns ju tom ett åkdersberoende i dem så att man endast behöver ha försökt i 6(?) mån innan man blir utredd om man är över en viss ålder.
    Vet du om det gäller 35+ i hela landet eller är det också beroende på län? (lite OT, men man undrar bara)
Svar på tråden Ivf remiss inte godkänd pga missfall?