Jag förstår att de citerade skribenterna är anonyma:
Anonym (Trist) skrev 2020-02-02 07:11:12 följande:
Sen är det ingen som kan svara på varför bebisen dog. Och det är hemskt för TS såklart, men det är viktigt att inte ljuga och säga att missfallet inte kan ha berott på snusningen. För det kan ha berott på det. Jättesorgligt oavsett.
Men seriöst! Kan du ens tänka dig hur det känns att förlora ett önskat, älskat barn??
Du smyger in några pliktskyldiga "hemskt" och "jättesorgligt", och sen lägger du in ett långt och mycket skuldbeläggande inlägg om alla förfärliga saker som det finns en ökad risk för om en gravid kvinna använder nikotin. TS vill ha hjälp att hantera sina skuldkänslor, inte få
ännu mera skuldkänslor!
Anonym (Hola) skrev 2020-02-02 15:59:16 följande:
Är ledsen för vad du gått genom, kan inte ens föreställa mig det.
Det är svårt o säga att "ja det är ditt fel" eller "nej det spelade ingen roll". Man att barn dör i magen, föds för tidigt eller dör i plötsligt spädbarnsdöd är bevisat i samband med nikotin, narkotika o alkoholmissbruk.
...och eftersom du inte kan föreställa dig, så borde du vara tyst! Och tänka efter vad du själv skulle vilja höra om du förlorat ett barn?
C:a 700 barn dör årligen enligt Spädbarnsfonden, en skrämmande hög siffra. Varje barns död är en tragedi. Att enbart nämna nikotin, narkotika och alkoholmissbruk är ett sätt för dig att slå ifrån dig, tror jag, att det inte kan hända dig för du är minsann duktig och röker, knarkar och dricker inte. Men vet du vad, det gör inte jag heller.
I de flesta fall finns ingen förklaring till varför barnet dog, om det inte finns en bakomliggande sjukdom hos barnet eller mamman, vilket det ibland gör.
TS, jag är så fruktansvärt ledsen för att du först förlorat ditt barn, och sen när du vänder dig hit för stöd och hjälp att hantera din sorg och dina skuldkänslor möts av denna skitstorm.
Kram på dig, du får gärna skriva PM om du vill och orkar!