Världens sämsta förälder. Hjälp ????
Jag har tillsammans med min sambo delat upp föräldraledigheten halvårs vis. Gjort det nu sen vi fick vprt första barn som idag är 4, idag har vi även en 2åring.
Min sambo är kanon hemma, hsr hemmet ordnat barnen leker pysslar och är ute och aktiverar sig, ser tv och myser. Sällan han klagar på tristess eller att han är less, bara ibland men det vänder fort.
Nu är det min tid igen vinterhalvåret, och jag skämms över att säga att de knappt gått 2veckor och jag är rålös, rastlös och såååå less. Älskar verkligen barnen och vi leker och stojar på helger och kvällar, dom väljer mig när de är ledsna och behöver tröst och det älskar jag.
Men när jag är föräldraledig lider jag mest av dåligt samvete och känner mig instängd och uttråkad.
När jag är hemma är 4åringen klistrad vid mig, följer efter och ska konstant ha med mig i lekar i timtal. Lego och pyssel och liknande är mysigt men tilö stor del är det roll lekar då jag ska vara hund katt osv osv, hatar oftast det men står ut kanske 1-2timmar sen orksr jag inte mer vilkrt slutar i att 4åringen blir arg och ledsen eller att jag lurar han att spela på plattan eller se tv en stund så jag kanske kan få en kort stund att andas ut. Men fort igen är det tjat om vad som ska lekas eller göras. Går jag iväg på toan slits det i dörren för jag ska komma tillbaka och leka, får ren panik. Utöver det har jag en 2åring som vill ha mycket uppmärksamhet vilket jag har svårt att tillfredställa i detta kaos. Och oftast bråkar dom för att lillebror sliter i storebrors leksaker.
Blir så trött att jag ofta har lite ork att ta barnen ut för att leka då påklädning är stökig och ute gnäller lillebror för han har svårt att gå eller använda saker och blir tokig. Storebror blir ledsen och wrong då jag inte kan vara med och hjälpa och leka med honom. Vill bara kunna dela mig i 2, kunna lägga upp dagen så jag inte skämms då jag visar tv och platta. Går i princip alltid med dåligt samvete, vi är inne för mycket, teven och plattan används mer vad jag vill nu på senaste och ingen av barnen får uppmärksamheten de förtjänar. Har fastnat i trötthet och tappat initiativ förmågan.
Hur fan gör man när man är hemma med 2barn ? Hur gör ni för att klara dagsrna utan att vara sämst i världen?