• SvenOlsson

Sperma prov..

Jacobsmamma skrev 2020-01-27 00:36:25 följande:

Totalt 38 miljoner spermier varav 1 % snabb progressiva och 21% långsamt progressiva. Sammanfattning stod: nedsatt progressiv rörlighet... Till saken, hur pass stor är chansen tror vi till graviditet? V i har snart försökt i 2 år

Jag tror tyvärr att chansen att lyckas är praktiskt taget obefintlig. Även om den där 1% av simmarna tog sig fram till ägget någon gång så är det inte säkert att du fick ett bra ägg den månaden. Det tydligaste tecknet är väl att ni redan försökt i två år, vilket är väldigt lång tid av en kvinnas fertila fas. Trist att det är som det är, finns ingen rättvisa i det.

Men precis som Lione81 sa så finns det män som gärna donerar för att en graviditet ska komma igång. Jag har själv haft förmånen att hjälpa några par och ensamstående tidigare och det har gått riktigt bra, ofta med snabbt resultat. Det råkar vara så att jag är adopterad - inom Sverige - så jag kan säga från egen erfarenhet att barnet blir lika älskat ändå och kommer inte se någon annan än din man som sin pappa
  • SvenOlsson
    Lione81 skrev 2020-01-27 17:31:49 följande:

Hur gick du till väga att bli spermadonator?

Är själv väldigt intresserad av att hjälpa andra. Då jag själv i dagsläget aldrig skulle kunna få eget barn. Därför vore det extra skönt om man kunde hjälpa ngn annan.

Fint att du vill hjälpa andra på det sättet Första steget för mig var att jag ringde till närmsta universitetssjukhus. De skickade hem ett brev med informationsmaterial och sen efter det blev jag kallad till ett första möte
Svar på tråden Sperma prov..