Godaste frukosten?
Ge mig era bäst tips på god frukost, helst som man håller sig mätt fram till lunch på.
Ge mig era bäst tips på god frukost, helst som man håller sig mätt fram till lunch på.
Skogshuggarmackor.
Äggröra.
Pannkakor
Omurice
Matiga mackor av olika slag
Smoothies gjorda på fetare yoghurt
Grejen många gör när de äter frukost är att de äter lätt (för få kalorier) och ofta sockrigt och sött. Många har svårt att äta ordentligt direkt på morgonen, vilket jag kan förstå. En frukost bör bestå av minst 400 kcal, eller ca 1/3 av ens energibehov, men en svensk snittfrukost består av endast hälften. Själv föredrar jag en frukost om minst 800 kcal och det lovar jag att man står sig på både till lunch och längre (är notoriskt dåligt på att äta lunch).
Både jag och min dotter älskar den här: www.ica.se/recept/overnight-oats-med-jordnotssmor-och-chokladchiapudding-724214/
Dock blandar jag ihop allt i en burk och sedan på morgonen bara tillsätter bären.
Sen rekommenderar även dansk gröt www.med24.se/aurion-alltid-maett-groet-eko-700-g - åh vad länge man håller sig mätt på den!
2-3 mackor och en kopp te, håller mig mätt i minst 5 timmar.
Ja, vitt bröd
Havregrynsgröt i olika former.
Min personliga favorit är steel cut oat med naturell kvarg i botten och toppad med hasselnötter och äppelmos. Den kalla kvargen och varma gröten är jättegott.
Gröt, ägg och bacon, några goda mackor avsluta med en croisant. Till det jos, kaffe/the.
En kopp kaffe. Sen ignorera hungern fram till 13-14 och ät lunch då.
Omelett på 2 ägg och en skvätt grädde, fylld med ost, champinjoner stekta i smör, gräddstuvad spenat. Några skivor bacon på sidan.
Bacon kan man steka i förväg och ha i kylen, redo för värmning. Gräddstuvad spenat håller sig en vecka i kylen om man vill ha den förberedd och korta ner tiden för frukostlagning.
Kaffe och vatten.
Omelett eller pannkakor
Fiberhavregrynsgröt med skivad banan, kanel och mjölk. Brukar även äta två knäckebrödsmackor med smör och skivat kokt ägg på. Mums!
Engelsk frukost, dvs. bönor i tomatsås, två pocherade ägg och bacon på rostat bröd. Mums....
Engelsk frukost, dvs. bönor i tomatsås, två pocherade ägg och bacon på rostat bröd. Mums....
Havregrynsgröt i olika former.
Min personliga favorit är steel cut oat med naturell kvarg i botten och toppad med hasselnötter och äppelmos. Den kalla kvargen och varma gröten är jättegott.
Imorse blev det äggröra på två ägg och en skvätt grädde, rökt lax & en halv avokado med lite fin olivolja på. Smaskigt och stadigt.