Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Misstänkt missbruk

Jag misstänker att min exsambo självmedicinerar med cannabis. Han påstår att han har adhd. Har aldrig märkt några sådana tendenser. Snarare add isåfall eftersom han ligger helt passiv i soffan och tittar på serier. När jag har konfronterat honom så har han förnekat. Sagt att han kan göra pissprov men han vägrar. Efter att mina misstankar har kommit upp har han förändrars till att Blivit aggressiv och relationen gick till att bli hotfull, han skulle kasta mig från balkongen, gräva ner mig i skogen osv.

Vi har nu separerat pga dessa hot och att jag inte känner tillit till honom, men vi har tyvärr två små barn ihop. Därav min oro. Han har aldrig erkänt missbruk eller bruk under vår relation och han kommer aldrig göra det heller. Han tycker röka gräs inte är värre än att ta ett glas vin. Han vill ha barnen på halvtid, för närvarande har han äldsta barnet på helgerna eftersom jag är föräldraledig och hemma med båda och vi därför saknar förskoleplats

Vad ska man göra? Hur går jag till väga? Jag har ju inga bevis, mer än småsaker, ingen som skulle kunna hjälpa som riktigt "bevis"

Han har en gammal dom på ringa narkotika innehav.

Han bodde hemma hos sin mamma och rökte varje dag (detta dolde han för henne)

• Svar på tråden Misstänkt missbruk
  • Anonym (Trött)

Fast jag har velat att han ska hjälpa till hemma med hemmet och barnen och inte ligga och följa serier i soffan. ????

• Anonym (Trött)

Jag kommer gå vidare. Man kan inte förändra någon som inte vill. Jag orkar inte bli hotad till livet i mitt eget hem. ???????? Då väljer jag att gå.

Jag är mest orolig för att mina barn, som inte är gamla nog att ta hand om sig själva påverkas av situationen.. tänkte att jag kan inte vara ensam i Sverige om detta, skönt att slippa uppfinna hjulet igen osv osv.

• Anonym (Trött)

Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

• Anonym (Trött)

Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

Ladd är kokain

• Anonym (Trött)

Ok, så beviset måste vara att hitta droger eller att komma på honom precis när han utför. Jag tror inte att det är inbillning, men det är ju så det kommer ses tills motsatsen bevisats.

Trodde ju såklart inte detta tidigare, när man skaffade barn. Tänkte precis som resonemanget här :Att man inte kan döma någon på gamla händelser.

• Anonym (Trött)

Ja, jag märker ju att de som svarat verkar rätt rubbade. Självklart vill man att sina små barn kan garanteras trygghet, att lämna dem till någon som brukar cannabis känns inte tryggt för mig. Min egen trygghet kan jag ansvara för och har gjort genom att separera.

• Anonym (Trött)

Jag önskar verkligen att jag har fel

• Anonym (Trött)

En annan grej med: han uppsöker inte sjukvård. Om man nu tror att man har adhd, varför söker man inte hjälp? Ville att han skulle ta blodprov för gluten så vi kunde se om sonen hade ärftliga anlag för glutenintolerans, det vägrade han. Hans mun är helt rutten, skulle behöva gå till tandläkaren - vägrar.

• Anonym (Trött)

Antar att det är låst läge tills motsatsen bevisats. Bara hoppas att han inte gör något med andra ord.

Svar på tråden Misstänkt missbruk