• klyban

Nya våldtäktslagen i Turkiet, våldtäktsmän kan slippa straff om de gifter sig med offret. Var är världen påväg?

Fascister är bara för roliga, legalisera våldtäkt
    Är det vad vi har och förvänta oss av fascisterna med de olika regelböckerna i Sverige också?
    Eller är det för tidigt för er och uttala er än?
    Men kanske vi kan slå två flugor i en smäll, skicka alla extrema incels till Turkiet.
    Men stackars turkar då. och ta hand om det patrasket.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Anonym (Hej) skrev 2020-01-25 18:33:12 följande:
    Inget att brysig om är bara sossarnas troll-fabrik som är på tune.
    Skolan går ju jättebra trots att mindre än 50% klarar grundskolan i de flesta ytterområden.
    Men det kanske är det som är bra för ekonomin när man är vänsterliberal? . Man får ju många som slåss om att bli buss , taxi chafförer och äldreboendevårdare till en billigare penning.
    Själv tycker jag att det är lite rasistiskt! Men visst jag kanske bara är dum som inte inser att nästa generation troligvis består av ingenjörer och dvs andra högskoleutbildade.

Sossar trollar sällan, men förstår du är ointresserad av det.
    Ovanligt mycket text utan säga en enda sak som överensstämmer med verkligheten.

• klyban
    Intenu67 skrev 2020-01-25 19:58:41 följande:
    Vad är det som inte stämmer?
    Va? Ni hade ju 2 avstängda förra året! Och finns ju flera nätgrupper som får duktigt med bidrag för att hänga på nätet. Det va ju tex flera som ramlade in här för ett par val sedan.
    Lite humor men dock tragiskt när en feministisk-regering skickar hit folk för att de antagligen tror att kvinnor är dummare och mer lättlurade. Jaja tror att ni böjar bli ganska genomskådade .

Vem är du, och vart är din sakliga kritik?
    Och anser du dig kan svara för andra?

Och vilka ni?
    Det är bara fascister som pratar så, så jag undrar vilka ni är.

Och sen när du kör på med feminister, så tänker jag osökt in på farliga incells.

När kommer den sakliga kritiken, det är jag mer intresserad av.
    Dock kan du aldrig svara där, då det är inte ditt inlägg som jag svarade på.
    Och du vet inte ens svaret, och då msåte du precisera dig och komma med saker som är sakliga.
    Vilket betyder vi aldrig mer hörs antar jag, i alla fall inte med det sakliga.

• klyban
    Intenu67 skrev 2020-01-25 20:35:33 följande:
    Haha fascister!
    Jag påstod att under 50% av eleverna i de flesta ytterområdena ej får kompletta betyg i årskurs 9.
    Moderaternas tvitter-tomte avslöjade ju 2 sossar som troll och som blev avstängda.
    Minns du inte det?
    Det finns ett par sossetroll här som har varit här i många år spridit propaganda.
    Det va mycket trevligare innan de dök upp då kunde folk diskutera och tycka lite olika.
    Men några roliga skratt har de ju bjudit på iaf. Tex när hon som va det första som startade anti sd-trådar här direkt blev kallad outbildad sdare så fort hon debatterade emot dom.
    Jaja ni skämmer ut er utan att förstå det och det blir ju lite humor.
    Sedan så skrev jag ju inte till dig övht.
    Men du började väl darra och såg en nazist-fascist direkt när man tycker att det går ganska dåligt för Sverige nu.
    Men du kan vara lugn och lämna sidan! Vi normalbegåvade klarar av att diskutera tex roliga saker och problem som finns i Sverige utan av vi blir nazister

Okey, floskler på en rad, politik fungerar inte så.
    Du får ju inte ens det rätt om S.

• klyban
    Intenu67 skrev 2020-01-25 21:21:44 följande:
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-01-25 16:35:04 följande:
    Jag antar forslaget ser liknande ut som lagforslaget 2016, dvs det handlar om att slippa straff förutsatt att det inte skett under hot eller tvång eller annan begränsning av samtycke". Dvs det handlar inte om att lagligt våldta spädbarn och liknande.

hahaha, det handlar inte om våldtäkt, hur vet du det att dessa flickor vill något av detta?
    Eller är du av tanken de har inget att säga om saken, för det skulle förklara ditt inlägg.

• klyban
    Anonym (Emma) skrev 2020-01-26 09:53:05 följande:
    Det här måste vara dåligt skämt tom 4-åringar vet bättre.Våldtäkt=brott.Äktenskap=kärlek ,gemenskap .Dom två sakerna har ingenting med varandra att göra.

Dessa folk är helt ointresserade av tänka så.
    Men det handlar "bara" om kontrollera kvinnan(och i vissa fall barn av det kvinnliga könet)
    Det är vedervärdiga människor, vi får nöja oss med detta.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-01-26 17:04:27 följande:
    Jag tänker inte disutera med dig. Jag pratar om vad lagen definierar, inte spekulationer om specifika individers situationer.

Så du väljer att blunda, så bekvämt för dig!
    Även så pratar du om lagen och inte hur den kommer appliceras, skäms på dig säger vi flera!

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-01-26 23:29:03 följande:
    Tycker du en 18-årig pojke som har sex med sin 15-åriga flickvän i Sverige borde få fängelse? Det låter ju så.

Så du vill inte längre prata om barnvåldtäkter och tvångsgiften i Turkiet, intressant!

Vi har en lag som säger vi bestämmer över vårt kön vid 15år, så en icke fråga för Turkiet.
    Detta är vad som alltid sker, prata om annat när man inser det gått åt helvete med ens argumentation.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-01-26 23:59:25 följande:
    Jag har inte pratat om " barnvåldtäkter och tvångsgiften"; jag har kommenterat lagforslaget. Men eftersom jag blir beskylld for att forsvara nåt så hemskt som att en 18-årig turkisk pojke som har sex med sin 15-åriga flickvän ska slippa fängelse måste jag påpeka att det ju t om fungerar så i Sverige. TS tycker tydligen det är hemskt!

Inget i Sverige betyder ett jävla skit för Turkiet.

Sluta argumentera och prata om annat, är det din nya stil?

Anonym (Var är världen på väg?) skrev 2020-01-26 23:59:31 följande:
    Sorry jag citerade fel person, skulle citera Tow2Mater.

Ingen fara, jag gjort den många ggr.
    Och man sitter där som ett frågetecken på hur faan man lyckades ibland.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-01-27 00:14:35 följande:
    Inget vad du som svensk tycker betyder ett skit för Turkiet. Så du kan sluta med.
    Såklart det gör, men inte omvänt.
    Vi som Svenskar sätter krav på Turkarna, och där har du svaret senare och tidigare.
    Frågor på detta?
  • klyban
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2020-01-27 11:27:38 följande:
    Lagförslaget utgår från tanken på att kvinnan blir förstörd som äktenskapskandidat vid en våldtäkt, mer tydligt: hon blir förstörd för sin far och släkten. Om våldtäktsmannen gifter sig med henne blir hon ju gift och hennes far och släkt får inga problem. Det finns ingen som helst tanke på att kvinnan som blivit våldtagen lidit och lider av det. Sjukt, men som sagt en del i ett värderingssystem.

Det är intressant att Tow2Mater vurmar för extrem islamism.
    Det är sjuka saker de vill göra, och nått säger mig det är bara ett steg av flera som kommer ske om man börjar där.

• klyban
    Anonym (Var är världen på väg?) skrev 2020-01-28 09:01:43 följande:
    Han kan inte svara på min fråga heller.

Det roliga är det normalt är det totalt omvända , kanske det är fascisten Ergodan som han försvarar.
    Vi sett sånt ofta i trumpnissetider.

Svar på tråden Nya våldtäktslagen i Turkiet, våldtäktsmän kan slippa straff om de gifter sig med offret. Var är världen påväg?