Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Nya våldtäktslagen i Turkiet, våldtäktsmän kan slippa straff om de gifter sig med offret. Var är världen påväg?

Vargaflickan skrev 2020-01-25 07:38:00 följande:

Så är det i muslimska länder... Och det kommer så småningom att bli så i Sverige också när muslimerna tar över. Så det kanske är bra att tänka till en gång extra innan man försvarar massimporten av ensamma män från dessa länder, deras människosyn överhuvudtaget passar inte in i ett demokratiskt samhälle.

Tyvärr redan för sent vi har fått en invasion av nyanlända redan som vi aldrig kommer att klara av.
    Allt som förut fungerade som man var stolt över är idag i jämförelse med många andra länder i övriga Europa i kvalite sämre typ sjukvården då resurserna inte räcker till längre.

Dom enda som förstod och varnade för denna  utveckling i Sverige var männen som oftast då blev kallade för att vara rasist när dom föreslog att man måste göra något  .
    idag försöker alla partier mer eller mindre föra just en sådan politik och kommer med samma ord och idéer men tyvärr det är redan för sent vårt problem har eskalerat så långt att inget hjälper.

Nu kommer jag att snart flytta utomlands i framtiden inte bara av den här anledningen men det hjälper till....
  • Anonym (Trött)
    jrockyracoon skrev 2020-01-25 08:05:49 följande:
    Jag håller med dig helt om Erdogan och den oroväckande utvecklingen i Turkiet under hans ledning.

Men jag ser inte islamism som ett hot mot demokratin i Sverige. Det som hotar kvinnors rättigheter i Sverige på lång sikt är snarare extremhögerns frammarsch. Den har traditionellt försämrat kvinnors rättigheter och har fått ett stort genomslag i och med SD:s stora framgångar. 

Sedan ser jag inte att vi daltar med extrema islamister i Sverige. Vi har höga fängelsestraff för terrorism och har lagstiftning mot våldtäkter, diskriminering av kvinnor, etc. Däremot har vi religionsfrihet och eftersom du värnar om människors frihet antar jag att du även värnar om allas rätt att få tro på vilken religion de själva önskar. Man kan inte lagföra åsikter i en demokrati.
    Fortsätt drömma och förneka det som sker, det är naturligtvis ditt val dock förstår jag inte hur du kan ta upp SD som skyldiga för detta känns magstarkt och korkat då dom ej suttit vid makten hur skulle dom kunna vara ansvariga för denna katastrofala utveckling ....ja man förvånas aldrig av människors förnekelse . Slår vad om att du är en av dom som predikat för fri invandring och fortfarande inte ser sammanhanget men dröm vidare
  • Anonym (Trött)

Såg någon dokumentären om dom muslimska prästerna som sålde 1 dags äktenskap mellan gamla män och flickor som knappt var i puberteten...
    ?Den gick för ca 1 månad sen och var oerhört uppvaknande 
    Man kan alltså i den goda profetens lära islam våldta en tonåring analt under en dag eller en vecka därefter är hon förbrukad som människa och för evigt förpassad och utslagen i sammhället ....den här försäljningen sker helt öppet och är vanligt förekommande bland dessa äckel milt sagt
    ?Så ni som försvara islams lära jösses det är så långt ifrån vår svenska kultur och otroligt nog är det fortfarande kvinnor som sluter upp med försvaret trots att våldtäckter ökat lavinartat men idag anmäls dom inte då detta döljs i hedersförtryck 
    Detta sker i Sverige idag och egna domstolar i de utsatta områdena styr och skiter i vårt rättsväsende ja jösses ....

Svar på tråden Nya våldtäktslagen i Turkiet, våldtäktsmän kan slippa straff om de gifter sig med offret. Var är världen påväg?