Inkludera barnen och erkänna
Majja86 skrev 2020-01-29 11:57:22 följande:
I början så förstod jag att de va ?hemligt? innan man visste om de var en fling eller något man kanske kunde leva med! Men jag har aldrig velat hålla honom hemlig, sedan så gick vi ut med att vi var tillsammans, jag träffade barnen och hans familj! Vi flyttade ihop, hans mamma och jag kom överrens riktigt bra, tills dess att hans yngsta sons mamma började sprida skit i staden vi bor i, och beblanda sig med hans mamma igen, vilket enbart höll 3 veckor innan de nu mera hatar varandra mer än pesten själv! Hans yngsta sons mamma, vänder när hon ser mig, låter inte sin son hälsa utomhus, hon kräver att veta vad han ska köpa till sin äldsta son i presenter, hon krävde att barnen skulle ha egna rum på stört, gick inte att vänta en dag till så vi kunde lösa de när han blev barnledig! Hon verkar tycka att hon har rätten att bestämma och ringer och ljuger han full.. Så nu har jag börjat visa honom att ?sanningen? inte är sanningen, att hon manipulerar sanningen för att ha en orsak att göra honom fundersam!
De ligger så mycket bakom allting, en historia är lång!! Jag hoppas bara att han inser att jag faktiskt inte står kvar såhär mer än dessa veckor! De är inte jag som inte kan ge honom ett förhållande utan hemligheter, det är han och kan han inte ge mig de så kan han gå ifrån mig! Jag vet iaf att jag gjort allt för att ställa upp, visa att jag vill ha ett liv med han, vill inte han ha detsamma så får de stå för honom!
Men de är inte så kul att komma hem efter jobbet och röran och stöket är kvar efter barnhelgen, de är inte så kul att behöva laga sin mat själv, få upp och fixa sin frukost själv, betala för allt själv!
Så jag sa faktiskt igår, om nån vecka så inser du att du inte älskar mig längre, när jag inte är den jag är för dig så avtar känslorna för du är så van att jag reder ut ditt liv...
Bra sagt! Det låter ju som om han är klämd och manipulerad av sitt ena ex som vill hålla dig utanför och osynlig. Att hantera bittra ex är svårt, hon ljuger nog, hotar och trixar för att han inte ska få ha någon ny i sitt liv. Oerhört fult och elakt av henne att fortsätta styra och förstöra sina barns liv, sin exmakes och även ditt liv genom den sortens beteende.
Jag och min sambo är tajta när det gäller att hantera ex. Vi håller ihop, är vänliga men distanserade. Barnen har rätt att älska alla sina föräldrar, men ingen biologisk eller bonus i familjen ska mobbas ut.
Din kärleks ex håller alltså på allt hon kan för att förstöra din relation? Ska hon nästla sig tillbaka och ta din plats? Kan det vara så illa?
Det där med hushållsarbetet tror jag inte håller som hållhake. Det var evigheter sedna vi killar inte klarade sådant själv. Bra karl reder sig själv. Det man vill ha i sin realtion är ju närhet, glädje, trygghet...
Jag och min sambo är tajta när det gäller att hantera ex. Vi håller ihop, är vänliga men distanserade. Barnen har rätt att älska alla sina föräldrar, men ingen biologisk eller bonus i familjen ska mobbas ut.
Din kärleks ex håller alltså på allt hon kan för att förstöra din relation? Ska hon nästla sig tillbaka och ta din plats? Kan det vara så illa?
Det där med hushållsarbetet tror jag inte håller som hållhake. Det var evigheter sedna vi killar inte klarade sådant själv. Bra karl reder sig själv. Det man vill ha i sin realtion är ju närhet, glädje, trygghet...